Fróna János és Dr. Oláh Orsolya elsősorban az év végi harmadik helyét szerette volna bebiztosítani a 2WD kupában, ami sikerült nekik, és csak azért, hogy újabb darabbal bővüljön a serleggyűjteményük biztos, ami biztos szereztek egy-egy kupát a Kazincbarcika Rallye-n is. Fróna Jánossal beszélgettünk.

Minden versenyen ott voltatok 2021-ben, a Rally2 Bajnokságban. Milyen elképzelésekkel vágtatok neki a Kazincbarcika Rallye-nak?

A terveink szerint csak a meglévő pontjainkat szerettük volna gyarapítani a 2WD kupában, mert, ha egyes versenyzőpárosok nem tudták volna teljesíteni a versenytávot, akkor Tordai Gabiék még megszerezhették volna tőlünk a harmadik helyet. A matematikai esélyük megvolt, mi pedig pontokat szerezve célba akartunk érni. Ez szerencsére sikerült, azt viszont sajnáltuk, hogy Gabiék versenye idő előtt ért véget.

 

A tiétek pedig ahogy mondtad is, a célban zárult. Mi történt veletek a kazincbarcikai pályákon?

A verseny szervezőit dicséret illeti, mivel semmilyen problémával nem találkoztunk, jó verseny volt a Kazincbarcika Rallye. Tökéletesen, flottul, az időtervnek percre pontosan megfelelve, etapok nélkül történt minden. A pályákon már mentünk régebben, ismerősek voltak, tudtuk, hogy kemények lesznek, ezért készültünk arra, hogy minden apróságra fokozottan oda kell figyelnünk.

Ennek köszönhetjük talán, hogy a 2WD kupában másodikként – igaz összesen ketten teljesítettük a versenytávot a kétkerekesek közt – értünk be a célba. A kategóriánk nem volt túlzottan veretes ezúttal, mindössze hárman álltunk rajthoz a 2WD-sek mezőnyében. Mások mellett Feri bácsiék sem neveztek Kazincbarcikára, de így is jókat meccseltünk.

A technika ördöge egyértelműen a mi jó barátunk, ezúttal is befészkelte hozzánk magát és a Vértes Rallye után, ahol a váltónk ment tönkre, borsodban ismét kibabrált egy kicsit velünk. Kazincbarcikán utcai váltóval mentünk, azzal nem igazán tudtunk beleszólni a nagy időkbe, amúgy az autónk hozta azt, amit ebben a formában elvártunk tőle. A motor elkezdett háromhengerezni a vége felé, aztán a céldobogó előtt megjavult, de mire hazaértünk vele már újból megmakacsolta magát.

A verseny utáni héten nem volt még időm foglalkozni vele, de nem voltunk szomorúak a hiba miatt, még ez sem tudta a kedvünket szegni. Az, hogy nem működött egy henger az utolsó gyorsaságin az egyáltalán nem jelentett gondot, mert a sötétben amúgy is célszerűbbnek láttam volna óvatosabban menni.

A végén még kiderül, hogy ti húztatok le egy gyertyapipát, csak elfelejtettétek visszatenni a helyére. 🙂 😉 Van még bejegyzés a 2021-es versenynaptáratokban?

Sikerült megszereznünk év végére a 2WD kupában a bronzérmet, így hivatalosak leszünk a szakági díjátadó gálára, ez már biztos. Az idei évre én már nem tervezek versenyzést, letettem az autót a téli álmára, had pihenjen. Az esetleg még előfordulhat, hogy egy kunmadarasi futamra előveszem Hondánkat, de elég sok dolgom van, rengeteg időt elvitt az autó a családomtól is. Az év hátra lévő részében szeretném a kevéske szabadidőm nagy részét a szeretteimmel és nem az autó szerelésével tölteni. Most is éppen lovagolni indulunk, úgyhogy amint elköszönünk azonnal a lovak közé csapunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!