Fábián Donát és Paukovics Lilla nem csak az esővel, hanem a gumikkal is nagyot csatázott a Mediterrán Rallye-n, és győztek, hiszen a célban tudták befejezni a futamot és még kupákat is szereztek az ország túlsó végében. Fábián Donáttal beszélgettünk.

A Kazincbarcika Rallye-n mentetek utoljára, ami a Mediterrán Rallye időpontjához képest több, mint három hónappal korábban volt. Ez idő alatt voltatok e valahol, vagy pihent a Ladátok?

A KZ Invest Kupasorozat kabai futamán vettünk részt, ami egy profin szervezett, nagy múltú amatőr rallysprint sorozat Debrecen környékén. Ez két héttel volt a Mediterrán Rallye előtt, ott csúszkáltunk egy kicsit, jól éreztük magunkat és jól is sikerült. Ahhoz teljesen megfelelő volt a rendezvény, hogy ráhangolódjunk a nekünk több, mint 400 kilométerre lévő, mecseki futamra. Pécsen szerettünk volna gyorsan menni, de már a verseny hetének a legelején láttuk, hogy minden bizonnyal vizes aszfalton kell majd autóznunk. Én gyakorlatilag soha nem mentem még vízben, – pláne nem ekkorában – legfeljebb két gyorsaságit, így nem igazán tudtam, hogy hol vannak a határok. Most megtanulhattunk Ladával csónakázni, ám eközben szerettünk volna amennyire lehet kimaxolni a lehetőségeinket, és nagy tempót diktálni.

Gyorsak voltatok, hiszen sikerült serlegeket begyűjtenetek szombaton este. Mi történt veletek a gyorsaságikon?

A végeredményre nem panaszkodhattunk, viszonylag jól zártuk a versenyt, de nem volt egyszerű a helyzet. Sajnos már pénteken ránk járt a rúd, mert a Mecsek-kaputól számított negyedik, vagy ötödik kanyarban elment a kormányszervónk. Nekünk kormányáttétel módosító van beszerelve, ezért különösen nehéz rásegítés nélkül nélkül tekerni a kormányt. Körülbelül a harmadik kilométertől kezdve a gumik is elkezdtek tapadni, ez tovább nehezítette a dolgom, nem volt más választásunk, nagyon vissza kellett venni a tempót, mert alig tudtunk a lassítókba is befordulni. Nem akartuk a verseny elején eldobni a kocsit, vagy sok büntetést begyűjteni a lassítók felborogatásáért. Ha megcsúszott volna az autó fizikálisan nem tudtam volna ellenkormányozni és abból szintén nagy baj lehetett volna. Inkább biztonságosan, lassan legurultunk.

A szervizben sikerült megjavítani az autót, ennek köszönhetően úgy tértünk nyugovóra, hogy másnap megtehetünk minden tőlünk telhetőt a sikerért. Szombaton aránylag rendben volt az összes gyorsaságink, adódtak felúszásaink, de kinek nem? Egy olyan szakaszunk volt, ahol rendesen működtek a gumijaink, a többin nem bírtuk megmelegítenünk, a rajtok után az abroncsokat, ilyenkor egy darabig elég sokat mocorgott alattunk a kocsi. Intermedia abroncsokkal mentünk, mivel a Hankook-nak nincs a mi méretünkben megfelelő esőgumija. A második Somogyra menet nem szakadt az eső, remekül meg tudtam melegíteni etapon a gumikat, ez látszott is az eredményen, mivel az egész szakaszon jól működtek a kerekek. Két lassító miatt kaptunk kétszer tíz másodpercnyi büntetést, az egyikről fogalmunk sincs, hogy hol, vagy hogyan sikerült összehozni, de ha ezek nincsenek, akkor is csak az összetettben tudtunk volna előrébb lépni.

A versenyről összességében azt tudom elmondani, hogy roppant nehéz volt, nagyon élveztük minden percét, és borzalmasan sokat tanultunk belőle, mert a Rally2 Bajnokság mezőnyének nem sokszor van lehetősége esőben versenyezni. Óriási mennyiségű tudást, valamint tapasztalatot gyűjtöttünk arról, hogy miként viselkedik az autónk a vízben, hogy hogyan kell kezelni. Pozitívan tekintek vissza a hétvégére, és nagyon örülünk a P12 bronz, valamint a Lada Kupa ezüstérmének.

Hogyan látod a közeljövőt?

A kérdés jó. Nekünk nem jött jól az, hogy egy héttel előrébb hozták az Ózd Rallye-t, mert azon a hétvégén Lilla nem ér rá, nem tud beülni mellém, így kérdésessé vált a részvételünk a Rally2 Bajnokság soron következő futamán. Jelenleg nincs navigátorom, és úgy néz ki, hogy nem tudom megoldani Lilla ideiglenes helyettesítését. Szeretnék menni az ózdi futamon, mert kedvelem a környékbeli szakaszokat, életemben először arrafelé versenyeztem, dolgozunk azon, hogy ott lehessünk október 7-8-án, Borsodban is a rajtvonalnál.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük Szponzoraink támogatását és segítségét!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra, Mobil Credit Kft,

Köszönjük a Borsod Talent Motorsport Egyesületnek!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!