Endrődi László és Hrustinszki Dávid sok kalandot élt át a Mecsek Rallye-n, kijavították félidőben az autót, de mégsem tudták megismételni Pécsen az áprilisi pontszerzést. Endrődi Lászlóval beszélgettünk.

Diósgyőr Rallye-t sikeresen teljesítettétek, célba értetek, pontokat gyűjtöttetek, ezután milyen tervekkel jöttetek a Mecsek Rallye-ra? Jártatok már Pécs környékén, nem volt újdonság ez a futam neked.

Konkrétan Árpádtetőn is autóztunk már, talán éppen ebbe az irányba legutóbb egy-két éve körülbelül. A Mecsekpölöske az eddigi ismereteimhez mérten az ellentétes irányba volt ezúttal, de legalább ott is volt valamennyi helyismeretünk, de a helyismeret ellenére újra fel kellett írni minden pályát alaposan megint. Már-már szokásos módon az utolsó pillanatban lett kész az autónk, ezúttal sem tudtunk vele menni egy métert sem a rajt előtt, ennek ellenére az volt a tervünk, hogy ha törik, ha szakad ismét végig kell menni valahogy a versenytávon, ha már Diósgyőrben sikerült azt megtennünk. Majdnem sikerült…

@rallye2.hu

Endrődi László-Hrustinszki Dávid Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Orfű Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Egy szakasz választott el ettől végül titeket. Ahol én láttam az ORB2 mezőnyét ott szépen jöttetek, de hallottam, hogy voltak kalandjaitok. Milyen volt nektek belülről? Hogy alakult a verseny? 

Igazából tetszett az autó, végre meg volt benne az erő is, csak az volt a baj, hogy többször hibáztunk, emiatt sok időt vesztettünk. Árpádtetőn a legvégén, a cél előtti kanyarban megforogtunk, mert felakadt a gázpedálunk. Emiatt az első három gyorsaságin majdnem végig úgy mentünk, hogy nagyjából 3-4 ezres fordulaton forgott a motor, ez pedig a kanyarvételeknél jelentős hátrány volt, ráadás nem volt motorfékünk sem. Mentünk akkor is, ha nem adtam gázt, az autó adagolta magától. A következő gyorsasági szakaszon, Alsómocsoládon, ahogy kiértünk a dzsuváról, a műútra, ott is sikerült megforognunk, a sodrós balkanyarban. Bal kettőnek írtuk föl, csak túl nagy lett a lendület. A sóderon piruetteztünk egyet, ezen is elment egy kis idő.

A Zobákpuszta-Pécsváradon bementünk az árokba, egy jobb3 volt ezúttal a hunyó, ott is sok volt a kihordás, erre ráfutottunk becsúsztunk, de szerencsénkre csak egy nagyon pici árok volt, megúsztuk. Raktam az egyest, és utána kijöttünk kb. 10 méterrel később. Ekkor sérült meg kicsit a kocsi eleje. Semmi bajunk nem történt ezen kívül, de az biztos, hogy nem unatkoztunk a mecseki pályákon.  A szervizben megcsinálták, beállították a kocsit a fiúk, lett az alapjárat, megszüntették az önadagoló gázt, lényegében mindent sikerült megoldani, köszönjük szépen a csapat odaadó munkáját! Második nekifutásra Árpádtető már tetszett, akkor ott már minden egészen jó volt. Alsómocsolád vége felé, talán már csak két kanyar volt hátra a gyorsaságiból, akkor úgy éreztem, hogy nincs meg a kellő erő a motorban. Nem tudtam pontosan eldönteni, olyan volt, mintha kihagyott volna egy henger. Építtettünk már mostanában párszor motort, nem akartuk még egyszer, úgyhogy inkább kiálltunk, nehogy nagyobb baj legyen. Még nem lett szétszedve az erőforrás, nem tudjuk, hogy mi a probléma. Csak sejtjük, de hamarosan fényt derítünk rá.

@rallye2.hu

Endrődi László-Hrustinszki Dávid Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Orfű Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Folytatás? Hol szeretnétek rajthoz állni?

Mentünk volna Székesfehérváron, de mivel nem lesz, ezért szeretnénk ott lenni a következő ORB2-es versenyen. Reméljük, hogy nem lesz túl nagy probléma a motorral és a Győr Rallye-ra nyugodtan be tudunk vele nevezni.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!