A tervek szerint Mitsubishi Lancer Evo VIII-asra vált a Veszprém Rallye-n a Domonkos László-Horváth István duó, akik legutóbb – egy utólagos büntetés miatt- Evo VI-osukkal győzni tudtak a Székesfehérvár Rallye-n a P14-es géposztályban. Most is mindenképpen a győzelemért hajtanak, de ezúttal már szeretnének a pályán is a leggyorsabbak lenni, ami az új technikával egyáltalán nem tűnik elérhetetlen feladatnak Laci szerint. Domonkos Lacival beszélgettünk.
Rallye2.hu: Kezdjük a Székesfehérvár Rallye-val. Hogy sikerült nektek a legutóbbi Rallye2-es verseny?
Domonkos László: Mi nagyon jól éreztük magunkat, bár akkor is hasonló embert próbáló hőség volt, mint most, a napokban. Az igazság az, hogy a Veszprém Rallye idejére sem várok sokkal jobb időt. A pályák tetszettek, közülük kettőt már ismertünk korábbi versenyekről és ez meg is látszott az ott mutatott teljesítményünkön. Egyedül a Csákberény-Kőhányás szakasz, pont a leghosszabb gyorsasági volt nekünk újdonság, ezért az első körben nem is sikerült mindent rendesen eltalálnunk. A pálya felírásakor követtünk el hibákat, de nézzük a a dolog jobb oldalát, a második körben legalább jó sokat tudtunk javítani. Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy elsőre 9:41:3 percet jöttünk, majd később 9:26:2-vel megnyertük a negyedik gyorsot. Pusztavámon ott azonnal látszott, hogy már többször autóztunk túra versenyeken, itt azonnal elég jó idővel sikerült kezdeni. A verseny folyamán a legnagyobb csatát a csapattársunkkal, Gyarmati Ariellel vívtuk, de sajnos egy adminisztrációs hiba miatt büntetést kaptak és emiatt nyertük meg végül mi a Székesfehérvár Rallye-t. Azt pozitívumként emelném ki, hogy ha az eredményeinket összehasonlítom az ORB mezőnyének időivel, akkor elmondható, hogy kezdünk – Ariellel együtt- egészen versenyképes időket autózni egyszer-egyszer és szeretnénk, ha ezt állandósítani tudnánk. Az biztos, hogy egymásra nagyon ösztönzőleg hatunk és szeretnénk az ORB mezőnyének első tíz helyezettjéhez hasonló időket autózni. Igyekszünk segíteni egymást bármilyen téren. Akár a beállításokban, akár a pályák feldolgozásában és ez nagyon hasznos tud lenni bármikor, de a Székesfehérvár Rallye-n is jó volt Ariellel együttműködni.
Rallye2.hu: Fehérvárról tehát akár így, akár úgy de győzelemmel térhettetek haza. Készültök Veszprémbe, milyen felkészítést igényel a legutóbbi futam után a Mitsubishitek?
Domonkos László: Várjunk még azzal a felkészítéssel! A csapatunkhoz került egy Mitsubishi Lancer Evo VIII-as és ha minden jól megy, akkor végre elkészül a Veszprém Rallye-ra. Legalábbis ezért küzd most egy emberként a csapat, hogy a hétvégén már azzal tudjunk indulni. Ez lényeges előrelépés lenne az Evo VI-oshoz viszonyítva, bár az aszfaltos versenyeket újra a Evo VI-ossal tervezzük. Nekem már volt szerencsém korábban murván kipróbálni aktív hajtásos autót és tapasztalataim szerint nagyságrendekkel gyorsabb tud lenni egy ilyen technika, például a Veszprém Rallye-n is. Ezen dolgozunk most, hogy ez összeálljon és esetleg a verseny előtt még próbálgathassuk kicsit egy rövid teszten a VIII-ast.
Rallye2.hu: Milyen versenyre számítasz Veszprémben?
Domonkos László: Egy nagyon hosszú ámde nagyon jó versenyre készülünk. 92 gyorsasági kilométer elég soknak mondható Rallye2-es viszonylatban. Pláne murván!
Rallye2.hu: Pláne a veszprémi murván!
Domonkos László: Pláne a várható kánikulában, biztosan nagyon hosszúnak fog tűnni. Nehéz, embert és gépet próbáló feladatra készülünk, szerintem, aki ott célba ér az rengeteget fog tanulni és fejlődni is egyben. Régen mentünk már murván, mert az autót nagyon igénybe veszi, de biztos vagyok abban, hogy a laza talajú pályákon lehet a legtöbb versenyzői tapasztalatot gyűjteni.
Rallye2.hu: Te szereted a veszprémi murvát?
Domonkos László: Én igen. Az autó már kevésbé, úgy veszem észre. Az a titka ezeknek a gyorsasági szakaszoknak, hogy ésszel és beosztással kell rajtuk autózni. Hiába egy Mitsubishivel megyünk, ami a kis autókhoz viszonyítva elég sok mindenen átmegy és elég strapabíró, de nem árt észben tartani, hogy mindezek ellenére sem egy WRC. Büntetlenül átmenni mindenen, minden ugratót teljes erőbedobással elvállalni nem lehet ezzel sem. Ez is el tud hajlani. De kicsi ésszel és beosztással nagyon élvezetesen lehet vele autózni, mert kigyorsításoknál például nem kell vele küzdeni, mint egy kisebb kategóriás autóval.
Rallye2.hu: Legutóbb győztetek, most mi a terv?
Domonkos László: A legfontosabb, hogy érjünk célba. Lehetőleg az Evo VIII-al, tehát elsőnek az készüljön el. Ha pedig nem lesz semmilyen gondunk, akkor nagyon szeretnénk a Veszprém Rallye-t – a pályán- megnyerni. Leginkább Ariellel és Hevesi Pistáékkal számítok nagy csatákra a géposztályban. Hevesiéknek pedig külön drukkolunk, hogy végre valahára egyszer bírja már ki a kocsija és tudjunk egymással küzdeni, egészen a célig! Ez már nagy öröm lenne a számunkra, mert szerintem ő a harmadik ember a mezőnyben, aki tudna minket űzni, hajtani, még jobb időkre ösztönözni, csak a technika általában mindig keresztbe tesz neki. De a papírforma alapján, nekünk elméletileg ezzel az autóval be kell gyűjtenünk ezt a győzelmet. De hát bármi lehet…
Rallye2.hu: Akkor is így gondolod, ha az Evo VI-al kell rajthoz állnotok?
Domonkos László: Ha az Evo VI marad, akkor mondtam Arielnek, hogy legalább korrekt lesz a küzdelem. J Annak a karosszériáját viszont nem szívesen tenném ki a lőtér viszontagságos útjainak. Ezért is szeretnék inkább a VIII-assal menni. A következő versenyen pedig ott lesz még egy csapattársunk, Molnár István, ő az, aki Szombathelyen győzni tudott a VI-ossal és legközelebb ő már biztosan a VIII-assal fog menni és így az autó legalább élesben is ki lenne próbálva. Mire Pista a Baranya Kupán volánhoz ül, már biztosak lehetnénk abban, hogy minden gyerekbetegsége kijött, ismerjük a technikát.
Rallye2.hu: Micsoda önfeláldozás. 🙂 Ilyen egy igazi csapat! De azt érzem kicsit a szavaidban, hogy szívesen vállalod ezt az autós jégkém feladatot…
Domonkos László: Én igen. Nagyon szívesen próbálom ki az autót, de persze azt is tudom, hogy ez a kocsi elméletileg – ha minden rendben van- gyorsabb, mint egy Evo VI-os. Aztán, hogy a gyakorlatban ez mennyire igaz, arról majd beszélgessünk inkább az első kör után!
Salánki Gábor