Három futamon indultak, kétszer nyertek, de igazából csak egyszer ünnepelhetett 2010-ben a Rallye2-es bajnokságban a Bihari Péter-Konyári Zoltán duó, akikről a Salgó-Gemer Rallye vége óta nem túl sokat hallhattunk. Az, hogy Salgótarján óta nem láthattuk őket a pályán, az több okra is visszavezethető, viszont ha a figyelmetlenségükből adódó technikai szabálytalanság miatti kizárás nem sújtja őket Miskolcon, akkor az F csoport éves összesítésében csupán 0,6 ponttal csúsztak volna le a negyedik helyről. F/3-ban pedig meg is szerezték volna azt. De a rallye-ban nincs ha, ezt jól tudjuk… Bihari Petivel beszélgettem.

Rallye2.hu: Három futamon indultál el 2010-ben a Rallye2-ben. Egyszer egy Ladával, két alkalommal pedig egy Mitsubishi Lancer Evo IX-es vezettél. Hogy emlékszel vissza az idény első három versenyére, hogy érezted magad a pályán, milyen élményekben és kalandokban volt részed?

Bihari Péter: Az év első versenye számunkra is az Eger Rallye volt. Itt Latyak barátunk ment a Mitsubishivel, mi pedig nyitásként egy igazi örömautózásra készültünk a VFTS-ével. Ez többé-kevésbé sikerült is, mivel kisebb-nagyobb műszaki gondok után a 7. gyorsasági szakaszon végleg megállt az autó alattunk, mert lefogazott a difink, és emiatt egész este ott tündököltünk a pálya szélén, vártuk a felmentő sereget, hogy értünk jöhessenek. Hát ez már egy kevésbé élvezetes dolog volt, viszont láthattuk a teljes mezőnyt versenyezni. Miskolcon már a Mitsubishivel vágtunk neki a versenytávnak az F/3-as géposztályban. Elmondhatjuk, hogy az autóval tökéletes volt minden, életem első összkerék-hajtású autóval teljesített versenyén rögtön győzni tudtunk, de a futam végén sajnos kizártak minket, mert nem volt az autóban katalizátor. Erről sajnos nem tudtam, csak a verseny végén a technikai ellenőrzésen derült fény a hibára. Mi sem figyeltünk erre, Latyakék is elfelejtették felrakni, hiszen korábban nekik nem kellett használni. Nekik nem kellett, viszont benne volt a forgalmiban. Emiatt ugyan semmilyen előnyre nem tettem szert, de már mindegy túlléptünk az eseten. A Salgó-Gemer Rallye-n ugyanezzel az autóval indultunk, és ott is nyertünk, de ezúttal már fönt volt a katalizátor is, megnézték, megnéztük, jobban odafigyeltünk az autóra, és így haza vihettük a győzelemért járó pontokat és a kupákat is.

Gyorsriport Bihari Péterrel a Salgó-Gemer Rallye második köre után: Eddig elég jól alakult számunkra a Salgó-Gemer Rallye, attól az egy apróságtól eltekintve, hogy a negyedik gyorsaságin megforogtunk. Ezen kívül minden rendben volt, még ismerkedünk az autóval, van mit tanulnunk. Sok van még benne…

Rallye2.hu: Két győzelem egymás után, egy vadonatúj autóval az azért nem rossz eredmény. Mégis eltüntetek innentől kezdve. Egy futamon sem indultatok már 2010-ben…

Bihari Péter: Mielőtt neki vágtunk volna az évad második felének örömteli esemény történt a családunkban, mivel a család kibővült, megszületett a kisfiam. Ő az egyik oka a távolmaradásunknak, mert ekkor elsősorban a családra összpontosítottam. A másik ok, amiért nem indultam, az a folyamatosan csökkenő nevezők számában keresendő, úgy éreztem, hogy ilyen létszám mellett nem kéne nagyon erőltetni a Mitsubishi Lanceres projektet. Ezért is vettem inkább magamnak egy „ezerötös” Ladát. Ez az autó félig VFTS félig A-s, és ezzel a kocsival kezdtem próbálkozni már az évvége felé itt-ott elindultam előfutóként, ahol ismerkedhettem az autóval és ezt élveztem is nagyon.

Rallye2.hu: Mit terveztek 2011-ben? A Mitsubishit, vagy az „A-s VFTS-t” fogod hajtani? Maradtok a Rallye2-ben?

Bihari Péter: Maradunk a Rallye2-ben, és továbbra is Konyári Zoli olvassa majd nekem az itinert. Én örülök annak, hogy Nattán György RSB vezető lett, és bízok abban nagyon, hogy személye plusz segítség lesz a Rallye2-nek is. Szervezésben, népszerűségben egyaránt. 2010 végén még dilemmáztunk, de végül úgy döntöttünk, hogy újjáépítjük a Ladánkat, a jelenlegi elég gyenge motorunk helyére Számel Peti barátom csinál egy új aggregátot, jó nagy motort, F/2-es autó lesz belőle, teljesen újjá épül, mire elkészül. Egyedül a kasztni marad változatlan. Jelenleg úgy néz ki, hogy ezzel az autóval fogunk indulni a 2011-es aszfaltos versenyeken. A murvát még meglátjuk, attól függ, hogy mik lesznek, milyen pályákat jelölnek ki a szervezők.

Rallye2.hu: Zárásként térjünk vissza egy kicsit a tavalyi évre. Nem is olyan régen még Hondáztál, Skoda Octavia Kit-Car-al mentél, majd idén egy VFTS-el kezdtél, aztán pedig jött az összkerék-hajtású Mitsubishi, majd újra Ladáztál. Kipróbáltál mindenféle hajtást már. Viszont a „Micu” elég nagy újdonság volt számodra, még ha gyorsan megbarátkoztál vele, akkor is. Milyennek érezted ezt az autót és az összkerék-hajtást?

Bihari Péter: A Miskolc Rallye előtt volt egy lehetőség, hogy kipróbáljuk az autót, de igazából tényleg csak a rajt után tudtuk komolyabban elkezdeni vele az ismerkedést. Tapasztalataim alapján az Evo IX-es, egy olyan autó, ami valóban sok mindent meg tud helyettem is oldani. Nagyon gyors, de egyben nagyon jóindulatú autónak mondanám, de nem kérdés, hogy meg kell szokni. Meg kell szokni benne a sebességet, lévén hogy turbós autóról beszélünk, sokkal hamarabb ér oda a kanyarokhoz. A Hondánk sem lassú, az Octaviánk meg pláne nem volt az, hát itt érzésem szerint a kettőt kellett valamelyest keverni. Az Octavián nagyobb fék volt, mint ezen a „Micun”, ez viszont jobban gyorsult. Alapvetően könnyen megszokható ez az autó. De hát egy jó autót, könnyű megszokni… 🙂

Rallye2.hu: Ebben nagyon egyet értünk… Köszönöm a beszélgetést, és Egerben találkozunk.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget: Kátay, Vasedény, Bihari Vállalkozás KFT, Média Pro KFT, Ceze KFT, Db Absolute Team KFT, Szalóczi Trans, Számel Péter „Hús”, Csa-Bike.

Kapcsolódó hírek:

Ami késik, nem múlik…

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!