2010-ben jártunk legutóbb Rally2-es versenyen Kazincbarcikán, akkor a Bereczki Norbert-Kozma László páros diadalmaskodott, bőven jutott akkor nekik a jóból. Annak apropóján kerestük meg Norbit, hogy miként emlékszik vissza a 11 évvel ezelőtti futamra? Bereczki Norberttel beszélgettünk.

Miután 2010 óta nem rendeztek Kazincbarcika körponttal Rally2-es bajnoki futamot, elmondhatjuk, hogy te és az akkori navigátorod, Kozma Laci nyertétetek meg a legutóbbi kazincbarcikai futamot. Hogyan emlékszel vissza erre a versenyre?

Úgy értünk oda a 2010-es szezon hatodik fordulójának a helyszínére, hogy az összetett értékelésben vezettük a bajnokságot, ráadásul mindössze egyetlen pontra volt szükségünk ahhoz, hogy megszerezzük a Rally2 Bajnokság 2010-es abszolút bajnoki címét. Ennek megfelelően álltunk hozzá a versenyzéshez. A futam legelején, csak próbáltunk biztonságosan menni, a komfortzónánk alatt versenyezni, de emiatt egyáltalán nem volt ritmusunk. Ez sosem jó szerintem. Sőt! Egy bizonyos tempó alatt szerintem még veszélyesebb is ez a fajta versenyzés, mint egy bizonyos tempó felett.

Ha sietünk, és száz százaléknál is többet hajtunk ki önmagunkból, akkor minden idegszálával ráfeszül a versenyzőpáros a feladatra, a célra. Ám ha csak 80 százalékon gurulva, óvatoskodva arra koncentrálunk, hogy ne történjen semmi baj, az lényegesen több veszélyt, és hibaforrást rejt magában. Mi akkor pontosan ezt éreztük, ezért a második, vagy a harmadik szakasz után megbeszéltük Lacival, hogy hagyjuk ezt a fajta taktikázást, mert sokkal kockázatosabb a bajnoki címünkre nézve, mintha a magunk tempóját autózzuk. Mondtam, hogy menjünk tovább a saját megszokott ritmusunkban. Onnantól kezdve megpróbáltunk rendesen közlekedni. Nem akartuk a világot megváltani, de végül nem csak pontot szereztünk, hanem megnyertük a versenyt.

Valamint a 2010-es Rally2 Bajnokságot, az N csoportot és az N/2-es géposztályt is.

Hatalmas volt az örömünk a célban, a csapat készült a sikerre, volt pezsgőzés, bajnoki matrica a szélvédőnkre, örök emlék marad számunkra a kazincbarcikai céldobogó. Arra különösen büszkék vagyunk, hogy mindezt egy 1.6-os N csoportos Honda Civic-el sikerült megvalósítanunk.

2010-ben nagyon kijött nekünk a lépés, hiszen nem sokszor fordult elő korábban, – talán csak 2009-ben – hogy teljes bajnokságot sikerüljön mennünk. Kazincbarcikán igazából véget is ért a Rally2-es pályafutásunk, az évzáróra, Komlóra már nem utaztunk el, és azóta sem indultunk Rally2-es futamon.

Itt a lehetőség a Kazincbarcika Rallye-n a címvédésre! Nem gondolkodtatok rajta, hogy beneveztek? 🙂

Őszinte leszek. Nem. Azt az évi egy alkalmat, amit lehetőségem van versenyezni, azt leginkább murván szeretem kihasználni, így már a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n „ellőttük” Géczy Tomival a 2021-es puskaporunkat. Ha jól tudom akkor a szabályok sem tennék lehetővé, hogy a Rally1 után idén még Rally2-es is versenyen szerepeljünk. A Mikulás Rallye-t pedig már látjuk, hogy idén nem jöhet össze sajnos.

Szeretnénk többet menni, bár teljes bajnokság szerintem már nem férne bele nekünk, de szívesen versenyeznénk máshol is. Vannak más terveink a Kazincbarcika Rallye hétvégéjére, lehet nem fogunk ráérni, de ha azok az elképzelések nem jönnek össze, akkor nézőként valószínűleg ellátogatunk a borsodi futamra. A 2010-es gyorsaságikra sajnos már nem nagyon emlékszek, de Viszló szerintem száz százalék, hogy szerepelt több, mint 11 éve az útvonallapon. A mostani szakaszokkal viszont képben vagyok, nagyon jó pályák lesznek. Sajókaza a szíven csücske a régi aszfaltos verzióban, az új aszfalton még nem mentem.

A Rudabánya-Imolának is utána néztem, hogy merre vezet pontosan, az tömören összefoglalva egy zseniális gyorsasági. Biztos vagyok benne, hogy akár versenyzőként, akár szurkolóként látogat ki bárki a versenyen, az nagyon élvezni fogja.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!