Balázs Bence és Lőrik László először versenyzett együtt, de a páros így is kitűnően vette az akadályokat, kupát szereztek a Pálháza Rallye-n, a P13-as géposztályban. Az viszont még ettől is fontosabb Bence szerint, hogy a fejlesztéseken átesett BMW-jük elég sokat javult a korábbi állapotokhoz képest. Balázs Bencével beszélgettünk.

A Vértes Rallye-t kihagytátok, és helyette inkább a BMW-teket fejlesztettétek. Mi változott a kocsin, és hogy sikerültek a munkák?

Új differenciálművet kapott az autónk, egy új áttétellel, ami szerintem jól sikerült, kitűnően sült el ez a dolog, pörgősebb lett a kocsi. Kicsit foglalkoztunk az elmúlt hónapokban az üzemanyagrendszerrel is. Már a próbák során azt éreztük, hogy jól összeállt a kocsink, azért vártuk kifejezetten izgatottan a Pálháza Rallye rajtját, hogy végre ki tudjuk próbálni a gyorsaságikon is a kocsinkat, és az újításokat.

Eredményesre sikerült a próba, hiszen kupákkal térhettetek haza. Hogy tetszett a zempléni verseny?

A pályákat kedvünkre valónak éreztük, technikásak voltak, én az ilyeneket kedvelem jobban. A kocsink tette a dolgát, a beugrós navigátorommal, Lacival remek volt a hangulat az autóban, nem panaszkodhattunk semmire sem. Elsőre tökéletes volt az együttműködésünk. Azt nehéz volt eldönteni a rajtnál, hogy milyen gumikkal menjünk, az intermedián, vagy a RKW7-esen gondolkodtunk. Maradtunk a slickeknél, bár a verseny második felére már lehet jobbak lettek volna az intermediák, de úgy voltam vele, hogy megpróbálunk ezekkel végig menni. Alapvetően nem volt rossz döntés, mert egy-két kisebb csúszkáláson kívül jól működtek ezek az abroncsok is. Mindössze egyetlen necces helyzet volt, annál bevallom, hogy még én magam is megijedtem. Telkibányán, az egyik árokba eléggé belógattuk a BMW hátulját, a harmadik gyorsaságin, és ekkor takarosan megütötte az autót egy betontuskó. Azt gondoltam, hogy kiszakadhatott valami, vagy rettenetesen összetört az autó, de szerencsére csak javítható, esztétikai hibák keletkeztek. A hátsó híd előtt megállt az a valami, amivel megküzdöttünk az árokban. Ezen kívül semmilyen más problémánk nem volt. Az összetettben a 15. helyen zártuk a Pálháza Rallye-t, a P13-as géposztályban pedig a bronzérem lett a miénk. A kupának örülünk, mert az lett igazából a hab a tortánkra, de a legjobb az, hogy előrébb léptünk, fejlődtünk és megtapasztalhattuk, hogy kitűnő az autónk. Természetesen van még hová javulnunk, de az irány mindenképpen jónak tűnik, mondhatom, hogy rátaláltunk, hogy merre kell haladnunk.

A Mikulás Rallye-ra szeretnétek jönni és folytatni a tesztelést?

2020-at én Pálházán lezártam, sem a Mikulás, sem a Szilveszter Rallye-t nem tervezzük. Nem a rallye-é, hanem másé most a prioritás nálam, de eközben szeretnénk az autón elkezdett munkákat is tovább folytatni. Szétszedjük a kocsit, rendbe rakjuk, és a holtszezonban szeretnénk felkészülni egy remélhetőleg sokkal kiszámíthatóbb, és békésebb 2021-es évadra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!