Baksai László és Erdei Zoltán a döcögős kezdés után vasárnap hamar magára talált az Esztergom-Nyerges Rallye-n és igaz, hogy az idén nem tudtak nyerni az évnyitón, de egy dobogós helyezést azért összehoztak a verseny váratlan végére. Baksai Lászlóval beszélgettünk.
Komoly tervekkel futottatok neki az Esztergom-Nyerges Rallye-nak? Mit vártatok tőle?
Megmondom őszintén, hogy többet, mint amit ki tudtunk hozni belőle, és semmiképpen sem ilyen végkifejletet, mint ami történt. 🙁 Hamar kiderült, hogy a fejlesztések csak félig-meddig sikerültek, de a pályákon gyűjtött tapasztalatainkra alapozva utólag azt érezzük, hogy inkább visszafele léptünk egyet, nem pedig előre.
@rallye2.hu Baksai László-Erdei Zoltán Esztergom-Nyerges Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Bajna-Lábatlan Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Mi történt? Milyen volt a hat gyorsasági szakaszotok?
Próbáltunk egy speciális típusú, új tengellyel részt venni ezen a versenyen, de sajnos a padozáson, 3-4 nappal a verseny előtt kiderült, hogy nem túl jól sült el az újítás. Gyengébb lett az erőforrásunk, mint tavaly volt, és emellé még beraktunk egy hosszú áttételt is, mert nem tudtuk, hogy ki fogják vágni a lobogós részeket a lábatlani szakaszból, ahol ki tudtuk volna használni a magasabb végsebességet. A pályabejáráson rögtön tiszta sor volt, hogy a szombati két gyorsasági nem a miénk lesz. Az első szakaszon elég nagy gondunk volt a guminyomással, majd a második szakaszon szerintem tudtunk volna jót jönni, ha nincs egy a megforgásunk a bajnai elágazásnál. De tudjuk, hogy ha, meg lehet nincs ebben a sportban. Az első gyorsasági után, láttuk, hogy az első helyet elég necces lenne megszerezni, de a második hely simán meglehetett volna, amennyiben elmarad a két balekozásunk.
Másnap fokozatosan elkezdtetek feljönni, de a sietségben hibát is vétettetek…
Vasárnap jó ritmusban kezdtünk, az első két gyorson elég jól jöttünk, mi is úgy éreztük, hogy elkezdtünk zárkózni. Utána sajnos a második Lábatlanon túlságosan bíztam a féktávomban és a csibegyárnál beljebb engedtem az autót kb. tíz méterrel, mint az előző körben. Konkrétan esélyünk nem volt megállni, és szabályosan teljesíteni a lassítót. Nekimentünk volna, ami biztosan a versenyünk végét jelenti, ezért inkább kikerültem, amiért természetesen egyből kaptunk 30 másodperc időbüntetést. Ezzel elúszott az abszolút harmadik helyünk, amin a szakasz rajtja előtt álltunk, Ruszó Krisztiánék és Tamás Gyuláék is megelőztek, de bizakodtunk, mert továbbra is csak kettő másodpercre volt tőlünk a dobogó. Tudtuk, hogy nyomni kell a hatodik, tatabányai gyorson, ha vissza akarunk kapaszkodni. Fölraktunk mindent egy lapra, és Környebányára úgy leszaladtunk, amit szólt a kocsi, ezzel sikerült visszakapaszkodni az abszolút harmadik helyre. A Lada Kupában és a P12-ben a másodikak lettünk. Szép eredmények ezek, de a történtek fényében teljesen másodlagos, örülni nem tudunk nekik. Szeretném kifejezni őszinte részvétünket a balesetben érintett családoknak, barátoknak, ismerősöknek, a sérülteknek pedig mielőbbi teljes gyógyulást kívánunk!
Győzni mentetek Esztergomba, bronzérem lett belőle. Elégedettek vagytok ezzel?
Az első futamot követően úgy látom, hogy öt, vagy hat emberes lett idén a Rallye2 Bajnokság, sajnos nagyon kevesen maradtunk. Viszont az a hat páros, bárhol és bármikor tud első lenni, nem lesz könnyű dolgunk, biztosan nagy csatákat fogunk vívni 2024-ben. Ennek fényében a harmadik helyet tudjuk értékelni, az eredmény miatt nem vagyunk szomorúak. Ha pedig levonjuk a büntetéseinket, akkor tudjuk, hogy hol a helyünk. Krisztiánék is jól mentek, végre megtaláltak egy jó utat, nagyokat vívtunk egymással, baromira élveztük a küzdelmet velük. Jó lenne ezt a csatát folytatni…
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
@rallye2.hu Baksai László-Erdei Zoltán Esztergom-Nyerges Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Tatabánya-Környebánya Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali