Új köntösbe öltöztette a télinek indult, ám jócskán elnyúlt szünetben a Ladáját Baksai Laci és Erdei Zoli, akikre ezek után igencsak ferde szemmel fog nézni a jó öreg Zsiguli, ha továbbra is Klotyesznek csúfolják. Baksai Lászlóval beszélgettünk az elmúlt hetek történéseiről.

Pár hete újságoltad nekem interjún kívül, hogy gyönyörűen lefényeztétek a Ladátokat, és innentől kezdve nem Klotyesz lesz a neve, hanem Budoár. Jól meggondoltátok? Tudjátok, hogy ez mit jelent? 🙂

Gondolom, hogy valami hasonlót, mint a Klotyesz. 🙂

Nem egészen. Vettem a fáradságot, utánanéztem a kedvetekért, és kiderült, hogy a budoár az női öltöző, vagy pihenőszoba. 😀 Szóval?

Akkor várj egy kicsit! Legyen inkább Toilette. 🙂 Ezzel már csak nem lövünk mellé, és még némileg elegáns is. 😀

Hogy történt ez a nagy átalakulás, amivel kiérdemelte az autó a keresztelőt?

Már tavaly is elég sokszor megszóltak minket, hogy hogyan néz ki a kocsink, és már a szerelőink is megemlítették, hogy abban az állapotban nem sokáig hajlandók vele tovább foglalkozni. Be kell látni, hogy tényleg nem volt kiállítási darab a Ladánk, nem véletlenül kapta a nevét, de elsősorban arra törekedtünk, hogy technikailag – a lehetőségeinkhez mérten – a legjobb állapotban tartsuk a vasat. Ez egy 18 éve versenyautóként szolgáló kocsinál, ami legalább ötször volt totálkáros nem egyszerű feladat. Csodák nincsenek. A tavalyi év végén arra az álláspontra jutottunk, hogy a technikai fejlesztésekhez iszonyatos pénzek kellenének, ezért ezen a téren maradt minden a régiben. 2020-ban is Lada híddal, Lada differenciálművel, Higany váltóval és utcai (!) négyleömlővel állunk rajthoz. Az utóbbitól mindenki kifeszül, amikor megtudja, vagy meglátja. 🙂 A 15 éves A-s motorunkon van két Weber és ennyi a történetünk. Annyi technikai fejlesztést tudtunk eszközölni, hogy a régi kocsimból megvásároltam a computert, így legalább már mindenhol be lehet rajta állítani a gyújtást, és ez még hozott is a konyhánkra kb. 10 plusz lóerőt. Revízióztuk a motort, a váltót, a diffit, kicseréltük a kormányművet, más nem történt. Köszönjük a PSZA Motorsport csapatának a munkáját! A többi anyagi erőforrásunkat és időnket a karosszéria megszépítésére fordítottuk, ami remekül sikerült, kapott négy új sárvédőt a kocsi, amikkel tényleg gyönyörű lett.

A technika nem, ellenben a dizájn sokat változott 2020-ra.

Igen, és ezt elsősorban egy kedves barátomnak, Szabó Bendegúzak és a Repsol Magyarországnak köszönhetjük, ők az idei évre mellénk álltak, amiért nagyon hálásak vagyunk nekik. Természetesen a többi támogatónk is ott lesz a karosszérián, értelemszerűen az ő matricáikkal együtt nyerte el az új dizájnunk a végleges formáját, ami elég profi és látványos lett.

Edzés, vagy teszt volt e?

Szokásomhoz híven nem. 24 éve versenyzek, de eddig még soha nem teszteltem. Egyszerűen nincs rá keret és bevallom őszintén, hogy egy kicsit sajnálnám is a versenyautót tét nélkül koptatni. Lehet jó lett volna ezúttal egy kicsit autózni, de eddig mindig úgy indultak az évadok, hogy az első gyorsasági előtt került kb. 15-20 kilométer etap és azokon volt időm egy kicsit felmérni a helyzetet, minimálisan be tudtam magamat melegíteni. No idén erre nem lesz mód. A salgótarjáni start előtt konkréten két városi kilométert kocsikázunk, és már rajtolunk is élesben. Így egy kicsit izgalmasabb lesz, de annyi baj, majd Kazáron időre tesztelünk. 🙂

A pályákról mi a véleményed?

Kazáron már mentünk, Mátrakeresztesen tavaly, óriási esőben, ellentétes irányban autóztunk, ebben az irányban viszont abszolút ismeretlen lesz. A Bátonyterenye-Mátraalmás szakaszon pedig még az életben nem jártunk. Nagyon kíváncsian várjuk ezt a pályát, mert az előzetes hírek szerint ez minden lesz, csak egyszerű nem. Elég sok ügyes, tehetséges, jó autóval rendelkező fiatal páros érkezéséről hallani a Rally2 Bajnokság környékén, így az idei évre véresen komoly terveink nincsenek, de a célunk az, hogy szépen helytálljunk, és mindig célba érjünk. Ugyanúgy csinálunk majd mindent, mint eddig. Szépen, csendben tesszük a dolgunkat, bízunk a kedvezőtlen időjárásban, az esőben és a végén meglátjuk, hogy mire lesz elég a kitartásunk, valamint a hosszú évek tapasztalata.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen a segítséget a Borsod Race Médiának, valamint a PSZA Motorsportnak!

Köszönjük a Szponzorainknak!

LEL KFT., KAMION KLINIKA, CSŐ-KÖTŐ KFT. VOLVID ZRT. GPSCOM. DSG KFT. MOBIL VIZSGÁZTATÓ KFT, Repsol Magyarország, szuttifit.hu, névjegystudio.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!