Autósport. Meg kell állítani a sportág hanyatlását. A Magyar Hírlap interjúja.
– Két év megszakítással 1998 óta vezetem a Magyar Nemzeti Autósport-szövetséget, de ilyen nehéz két esztendőt, mint a legutóbbiak voltak, senkinek nem kívánok.
– Éppen a zűrös időszakban, 2008-ban tért vissza.
– Divatos szóval élve két éve válságmenedzselést vállaltam. Nem szabad elfelejteni, hogy a gazdasági válság a szövetséget is jelentősen sújtotta, de sikerült lábon tartani, noha többen azt jósolták, órák kérdése, és bedőlünk. Nem így lett. Ráadásul a tagság megosztott volt – mind az elnökség, mind az intézőbizottság –, bizonyos kérdésekben képtelenség volt racionális döntéseket hozni és a törvényes keretek közt maradni. Feszült viszony alakult ki a Hungaroringgel, és emiatt csak a sport károsodott.

– A legnagyobb probléma mégis inkább az, hogy nullán áll a magyar autósport, éppen az ön által is megfogalmazott megosztottság, széthúzás miatt. Hol lakik a megoldás ez ügyben?
– Meggyőződésem, hogy a tagságnak új alapszabályt és új alapelveket kell elfogadnia. Kizárólag közös elvekkel s közös, egy irányba húzó munkával, egységes irányítással lehet megállítani a hanyatlást. Jövőképünk csak az lehet, hogy együtt gondolkodjunk és cselekedjünk.
– Mit javasolna?
– Látszólag közhelyeket, de ezekre van szükség. Például fontos a Hungaroringgel való kapcsolat normalizálása, ám elsődleges prioritás a kormányzattal és a helyi önkormányzatokkal, illetve a természetvédelemmel történő konstruktív kapcsolatfelvétel, a jó viszony kialakítása, újraformálása. Sokat, gyümölcsöző dolgokat lehetne megfogalmazni egymásnak.
– Hisz ebben?
– Feltétlenül. Mi több, csak ebben hiszek. Tudomásul kell venni, hogy az MNASZ mindenkori vezetésében helye van a Hungaroring képviselőjének. Éppen ezért már tárgyaltam Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgatóval, s felkértem, vállaljon szerepet a szövetség elnökségében, akár elnöki szinten is.
– Ezek szerint a decemberi közgyűlésen nem indul az elnöki posztért.
– Valóban. Eldöntöttem, hogy decemberben nem jelöltetem magam újra a vezetői tisztért. De örömmel vállalok minden más feladatot, amivel segíthetek. Megtettem a magamét, a sportágban eddig eltöltött negyvenhat esztendőt megtagadni nem tudom. Sohasem személyek, hanem ügyek, az autósportot szolgáló ügyek mellé álltam. Most sincs másképp, s a tagoknak is csak azt mondhatom, érezzék a felelősséget, jöjjenek, szavazzanak, és higgadtan, indulatok nélkül döntsenek.
Ferjáncz Attila nyilatkozatával kapcsolatban kikértük Gyulay Zsolt véleményét.

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója megerősítette, hogy tárgyalt az MNASZ elnökével, aki felkérte, vállaljon szerepet a nemzeti autósport-szövetség irányításában. „Megtisztelő ez a megkeresés, de egyéb megbízatásaim, így egyebek között a Hungaroring élén elfoglalt pozícióm és a MOB alelnöki tiszte nem teszik lehetővé, hogy egy újabb fontos kihívást felelősséggel felvállaljak, ezért az MNASZ elnöki székéért nem szállok versenybe – mondta lapunknak Gyulay Zsolt. – A szövetség elnökségében azonban, amennyiben bizalmat kapok, szívesen vállalok feladatokat, már csak annál is inkább, hogy újra harmonikus legyen a kapcsolat az MNASZ és a Hungaroring között, ami egyébként a honi autósportnak is elemi érdeke.” Az MNASZ elnöki posztjának jövőbeni betöltésével kapcsolatos kérdésünkre válaszolva Gyulay Zsolt azt mondta, hogy Frank Tamás

jelölését javasolná megfontolásra érdemesnek. Szerinte a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke, aki jó kapcsolatokat ápol Bernie Ecclestone-nal, és Jean Todt FIA-elnök bizalmasa, szaktanácsadója is, rendelkezik olyan nemzetközi kapcsolatokkal, amelyek elengedhetetlenül szükségesek ahhoz, hogy a magyar autósport új, mindenki számára fellendülést hozó pályára álljon.