A második szervizt ugyan lekéstük, de ott is sikerült még az F csoport egy részét, és Kondor Lajosékat elcsípni néhány szó erejééig. Külön köszönet Rádóczi Józsinak, aki vérét és életét nem kímélve a második szerviz utáni gyűjtőből jött ki hozzám, az árokpartra vallomást tenni a Rallye2.hu olvasóinak a már mögöttük lévő gyosaságikról. Íme az év utolsó gyorsriportjai.

Rádóczi József: Kezdjük ezt a versenyt nagyon élvezni, főleg úgy, hogy Baksai Laciék mögöttünk vannak öt másodperccel, hiszen nekünk az egyetlen célunk, hogy megtartsuk abszolútban a második helyünket és ennek az a feltétele, hogy előttük végezzünk. Nagyon jól sikerült a gumik kiválasztása, ez így jó, ahogy van, de látom, hogy gyülekeznek a felhők alaposan, ezért két intermédiát még berakattam, hátulra, biztos, ami biztos alapon. Megyünk, ahogy tudunk, élvezzük, szeretjük, azt pedig, hogy az utolsó gyors etap lett, azt nagyon sajnáljuk.

Baksai László: Kicsit elgumiztuk magunkat, mert intermédiával mentünk mindenhol. Az első gyors első felére még jó is lett volna ez, de utána nagyon elmelegedtek a gumijaink. A második gyorsasági az szerintem nem sikeredett rosszul, de sok benne az emelkedő, amit a kocsink nem szeret és a 15-ös kerekekkel megyünk, úgy érzem, nem tudunk gyorsulni rendesen. Most felrakjuk a slick-eket, 14-es kerékkel, megpróbálunk valamit hozni, harmadikak vagyunk a kategóriában, Feri bácsi van előttünk, egyet előre kéne lépni, reméljük ez sikerül majd.

Erdei Zoltán: Sajnáljuk, hogy etap lett a zobáki szakasz, ez így sikerült, minden jót kívánunk az érintetteknek. Az első két szakasz elején nagyon sokat csúszkáltunk, majdnem sikerült is beesni, ezért inkább visszavettünk a tempóból, de így majdnem fél percet kaptunk Laciéktól. A szakaszok végére már jól bemelegedtek a slick-ek, de ha csak a gyorsasági felétől megyünk gyorsan, az ugye nem sokat ér ebben a sportágban. Árpádtetőn lefelé már Ákos is rámszólt, hogy mi van velem, mert lassan megyek. Tehát egyelőre ennyi. Eredményeket nem tudok, igyekszünk Baksai Laciék mögött maradni, de ha jól tudom, akkor ő most egy hatalmas rohamra készül, meg szeretné előzni Feri bácsiékat, ami számunkra egy nem túl jó hír.

Tóth Bálint: Érdekes volt az első kör, már elég régen mentem az autóval, tehát szoknom kellett a versenytempót, az időnk olyan lopakodósra sikerült, de nem volt rossz. Árpádtetőn is nagyon vigyáztam, a Zobáktól pedig féltem, így bár nagyon sajnálom, ami történt, de nem bántam, hogy etap lett.

Czakó Janek: A vártnál jobban sikerült az első körünk, bár nem volt kalandmentes. Az első szakasz második lassítóját azt elütöttük, megütöttük a futóművet. Tudtommal most abszolút harmadik és kategória másodikak vagyunk, de a felhők mennyiségét elnézve itt bármikor leeshet az eső, és akkor biztosan minden borulni fog, nem készültünk esőgumival.

Jobbik Dániel: Most Szabó Feriék mögött az abszolút második helyen állunk, és ez a hely az év végi abszolút miatt fontos nekünk igazán. Mózer Attilláék sajnos nem indulhattak, így nekünk minimum a negyedik helyen kell beérnünk, hogy év végén megszerezhessük az F csoport második helyét. Ennek fényében közlekedünk tovább, ez a célunk, hogy ez meglegyen.

Nedecki László: Nagyon hideg van. De az első kör, úgy sikerült, ahogy terveztük. Nyomjuk neki, az a lényeg, hogy Takszisékat – Stepán Árpiékat- magunk mögött tudjuk tartani, ez nagyon fontos az év végi pozíciónk miatt, de jó csatát vívunk vele, biztosan jó lesz ez a végére is.

Szabó Eerenc: Nagyon jól sikerült az első két gyorsasági, főleg Hetvehely, arra nagyon ráéreztünk szerintem. Árpádtetőn már kicsit óvatosabban autóztunk, mert tartottunk a vizes foltoktól, de utólag úgy látom, hogy lehetett volna kicsit bátrabban is menni. Örülünk, hogy vezetjük az F csoportot, 20 másodperc körüli idővel vezetünk, ezt szeretnénk beosztani, és megőrizni a helyünket a végére. Csak az autó bírja ki…

Stepán Árpád: Nekem most ez nem nagyon tetszett sajnos. Csúszkáltunk is elég sokat, sokat kaptunk, volt műszaki hibánk is, most orvosoljuk a lengéscsillapító hibákat hátul, de ezeket már az első gyorsra menet elhunyttá lehetett nyilvánítani, tehát megyünk, sietünk, ám ez a verseny már elment úgy vélem.

Bucsi József: Új motorunk van, tehát most már tudunk is menni. Nándi személyében új navigátorom is van, tehát megújulnunk mindenképpen sikerült a versenyre. Sajnáljuk, hogy etap lett a harmadik szakasz, mielőbbi felépülést kívánunk az érintett versenyzőpárosnak. A bajnokságba mi már nem tudunk beleszólni, az első három már megvan, mi a negyedik helyért megyünk, ha minden igaz ez meg lehet nekünk a verseny végére.

Endrődi Harri: Egész jó volt az első kör, jól sikerült lejönnünk rajta. Vannak problémák, pont ezeket orvosoljuk, de szerintem ez már télre marad, mert most ez nem biztos, hogy sikerülni fog. Sajnáljuk ami Zobákon történt, és azt is, hogy ez a szakasz etap lett, mert ez egy kiváló pálya. Rendben vagyunk, jövünk, tesszük a dolgunkat.

Kósa Tamás: Egész jó volt az első gyors, csak hideg volt még a gumiknak. Igazából miután a gumik felmelegedtek, már egészen jól tudtunk haladni. Az Árpádtető megviselte egy kicsit az autónkat, mert egy korábbi technikai gondjaink miatt egy gyengébb motorral kell mennünk, ezért sikerült ezen a szakaszon egy erősen gyenge időt repesztenünk. Az a célunk, hogy végig menjünk a versenyen, aztán bízunk benne, hogy jövőre már kellőképpen fel tudunk gyorsulni. Az elesett autó navigátorának, Jotinak mielőbbi jobbulást, a pilótának pedig gyors lelki felépülést kívánunk. Sajnáljuk, hogy Zobákon etapolni kellett. Csináljuk tovább és erősen bízunk benne, hogy nem fog esni az eső, mert megreckíroztuk, hogy slick-ekkel megyünk tovább.

Szebényi Dávid: Az első gyorsasági második lassítójának sajnos nekimentünk, mert hidegek voltak a gumik, az aszfalt is vizes volt, ezért megcsúsztunk féktávon. Elgörbült a kormányösszekötő rudunk, de ettől függetlenül egy nem túl rossz idővel értünk le a pályáról. Az alkatrész a második gyorsasági végénél gondolta meg végleg magát eltört és isteni szerencse, hogy nagyobb bajunk nem lett, ki kellett, hogy álljunk. Nagyon szerettem volna ezt az autót kipróbálni, ami egy Diesel Opel Astra, Bessenyei Zoltán használta előttünk első osztályban, jó autó, komoly fék és futómű van alatta, rutint kell szerezni, ahhoz, hogy ezzel igazán gyorsan lehessen menni, szeretnék vele Rallye2-be menni, remélem, hogy minden a terveink szerint alakul majd.

A második kör után:

Rádóczi József: Érdekes volt a második körünk. Próbáltunk javítani minden gyorson, ami sikerült, ügyesek voltunk. Nagy sajnálatunkra Baksai Laciék most is kiestek, így valószínűleg csata nélkül tartjuk meg az év végi második helyünket. Szerettünk volna velük vívni, mert erős adok-kapok volt itt velük. Mi jót autóztunk, Lapisnál aztán visszább kellett vennünk a tempóból, mert eleredt az eső, elől slick, hátul intermédiák voltak fönt. Átértünk Zobákra, ott tanakodtunk, hogy cseréljünk, ne cseréljünk, nem cseréltük le a kerekeket. Hátul még volt két intermédiánk. Beöltöztünk, ekkor láttuk, hogy a bal első kerekünk felnin áll. Már nem volt időnk cserélni, így jöttünk le. Egy abszolút második időt. Vizesen vissza kell engedni, vagy nem? J

Szabó Ferenc: A második körünk nagyon jól sikerült, megjött a várva várt eső, én nagyon szeretek vizes úton versenyezni. Slick-kel ment ki mindenki, intermédiával biztosan nagyobb élvezet lett volna. Hál’ Istennek, minden jól sikerült, az előnyünk már 1 perc 9 mp, tehát innentől csak mi ronthatjuk el, ezért nagyon bízok benne, hogy sikerül az első F csoportos győzelmünket megszerezni.

Magyar Péter: Hetvehelyre, elsőre egész jól sikerült a gumiválasztás, ott egy jót mentünk úgy érzem. A második körben már leszakadt az eső, sokat kaptunk a slick-kel, nem voltak jók a vizes körülmények között, a hatos gyorson is alaposan bespájzoltunk, küszködünk az életben maradásért.

Bucsi József: Túléltük ezt a kört, azt gondolom. Nagyon csúszott, nem tudom mit tudunk az utolsó körre csinálni, de szerintem nem lesz nagy változás, úgyhogy maradunk a negyedik helyen.

Nedecki László: Jól sikerült de félelmetes volt, jó, hogy itt vagyunk. Harcba vagyunk, egy másodperc sincs a különbség, de ez a záró kör biztosan vízválasztó lesz.

Kulcsár Dániel: Az első gyorsasági az jó volt és tudtunk gyorsulni is. A második gyorson, hogy elkezdett esni az eső, az nekünk annyira már nem volt jó… Sokat rontottunk, sokat csúszkált az autó, mert hátul slick van fönt. Zobákpuszta meg nem volt a szívünk csücske, mert leállt az autónk, elment a gyújtásunk, leesett egy kábel és mire megtaláltuk, az elég sok időbe telt. Meglett, tehát megyünk tovább.

Kondor Lajos: Nagyon élveztük az első kört, botrányosan jó volt, nagyon kiadta minden. Gumi, autó, minden nagyon rendben volt. A második kör első gyorsaságiján minket állítottak meg Baksai Laciék olajfolyása miatt, így mindenünk lehűlt, ezért itt már kaptunk vissza egy kicsit Tóth Bálintéktól. Majd a negyed órás kényszerpihenőnk újra megbosszulta magát, hiszen, míg előttünk mindenki kezdődő vagy szemerkélő esőben lement, mi már óriási vízben voltunk kénytelenek autózni, ezért elfogyott az előnyünk. Most megpróbáljuk, hogy hátha eláll az eső, hátha lesz egy száraz nyom, mert intermédiánk az sajnos nincs.

A harmadik körről a cél előtt:

Rádóczi József: Föltettük a záró körre az intermédiákat előre-hátra egyaránt. Az első gyors az olyan semmilyen sem volt, kicsit száraz, kicsit vizes, mentünk, ahogy tudtunk. Majd elkezdett esni az eső, mi pedig kezdtük élvezni a versenyt. Az utolsó két gyorson már az időket sem néztük, teljesítettük a célunkat, itt vagyunk, megszereztük a pontokat és az év végi második helyet. Laciékat nagyon sajnáljuk, jó lett volna meccselni velük, mert ez így túl egyszerű. Majd jövőre biztosan felszívják magukat.

Erdei Zoltán: Az utolsó kör az gyalázatos volt. Végig küzdöttünk, nem volt esőgumink, felraktunk egy utcai vágott slick-et, az is pont semmire sem volt jó. Elkezdett rángatni az autó, viszont sokat fogyasztott és kormolt is, Diesel üzemmódra kapcsoltunk, viszont nem ment. Egy fél tankkal sikerült 70 kilométert mennünk. Aztán az ablaktörlők is leálltak, nem volt fűtés, szétesett az önindító, most már itt vagyunk, és ez a lényeg.

Molnár Ferenc: Az utolsó körre felraktuk az esőgumikat, de meglepetésünkre száraz volt Hetvehely eleje. A felétől viszont – örömünkre- már vizes. Az árpádtetői és a zobáki gyors viszont már úszott a vízben, így jó döntésnek mondhatjuk a gumiválasztásunkat. A célunk az autó célba hozatala volt, ez teljesült, ezzel az éves összetettben meg tudjuk tartani az eddigi pozíciónkat. Jó, pörgős verseny volt és mivel keveset versenyzünk vízen, így örülök, hogy esőben is gyakorolhattunk.

Fróna János: Esett az eső, örülünk, hogy végre célba érhettünk, az autón egész nap küszködött, a Vti nem nyitott ki, így szerintem kb. 100-120 lóerővel autóztuk végig a napot. De az esőnek köszönhetően ez most nem jelentett nagy hátrányt. Gumink nem volt, sima slick-kel autóztunk. Tökéletesen sikerült, ha igaz abszolút ötödikek és kategória harmadikak vagyunk.

Czakó Janek: Nagyon jól alakult az utolsó körünk. Az utolsó előtti gyorson sikerült megforognunk. Gumiügyben eltaktikáztuk magunkat, de szerencsénkre Kondor Laliék még jobban „belenyúltak a tutiba”, így sikerült megnyernünk az abszolút értékelést. Igazi túlélő játszma volt. A verseny nagyon tetszett, azzal volt egy kis gondunk, hogy mindig akkor kellett állnunk a rajtban, mikor eleredt az eső. De ezt leszámítva jó volt minden, bár a zobáki pálya nem vívta ki maradéktalanul a tetszésünket.

Jobbik Dániel: Az utolsó körben óriási szerencsénk volt, de ez azt jelenti, hogy ezt a versenyt nem mi nyertük meg, hanem Szabó Feriék veszítették el, egy sajnálatos műszaki hiba miatt. Most úgy tudjuk, hogy mi nyertük az F csoportot, és a kategóriát, ez várakozáson felüli eredmény, ezért örülünk, boldogok vagyunk, hogy így zárult ez az év.

Szabó Ferenc: Elég szomorú lett az utolsó kör. Az utóbbi beszélgetésünkkor azt mondtam, hogy ezt már csak mi veszíthetjük el, de megtette helyettünk a technika. Árpádtetőn eltűnt az autóból az áram, négy percet szereltünk, egy villáskulccsal zártuk rövidre az áramtalanítót, ez a navigátorom kezét is alaposan megégette. Így teljesítettük az utolsó szakaszt. Az F csoport győzelme így elúszott, talán utolsó előttiek vagyunk, de a kategóriát még így is megnyertük.

Nedecki László: Nagyon kalandos volt a záró kör. Úgy indultunk neki, hogy mindössze 0,8 mp-re voltunk Varga Norbiéktól. Hetvehely szuper volt, de Árpádtetőre már 2 mp volt a hátrány. De ott meg is forogtunk, Szabó Feriék megálltak, a sárkihordások és sok minden hátráltatott minket. Sokat „bámészkodtunk” majdnem odacsaptuk mi is az autót. Itt sokat kaptunk, Zobákot pedig már abszolút elóvatoskodtuk, hogy ide érhessünk a célba.

Stepán Árpád: Utolsó körben próbáltuk faragni a hátrányunkat, ez sikerült is, de Nedecki Laciék gyorsak voltak, nem értük utol őket. Vizes gumival jöttünk ki a körre, de ez Hetvehelyre nagyon nem volt jó, Árpádtetőn tudtunk valamennyit hozni rajtuk, ott jól kiadta, Zobák pedig rövid volt, ahhoz, hogy megváltsuk a világot. Ez nekünk igazából már a nap elején elment a sok műszaki hiba miatt, de év végére sikerült kiharcolnunk a harmadik helyet. Gratulálunk mindenkinek, főleg Nedecki Laciéknak, megérdemelték.

Bucsi József: Nagyon tetszett a verseny vége, Árpádtetőn sikerült odavágnunk a zsigulis mezőnynek, odapirítottunk egy kicsit nekik. Most is és évvégén is negyedikek lettünk.

Endrődi Harri: Volt egy kis gondunk, vagy féltengelyünk, vagy féktárcsánk törött el a záró körben, ezért igen óvatosan jöttünk le. Meg hát ez a víz sem igazából az én elemem „kicsit” farnehéz a kocsi, küzdöttünk rendesen. Nagyon örülök, hogy befejeztük a versenyt.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!