Nagyjából az idei számoknak és a várakozásoknak megfelelő létszámmal érkezik a Győr Rallye-ra a Rallye2 Bajnokság mezőnye és megeshet, hogy a dupla verseny után bajnokavatásokra is sor kerülhet vasárnap este a Dunakapu téren.
A 2025-ös évben eddig mindössze kettő futamot rendeztek meg a Rallye2 Bajnokság mezőnyének, ami elég kevésnek tűnik szeptember közepéhez közeledve. Ezeken a futamokon – Diósgyőrben és a Mecsek Rallye-n – a Faltusz Dávid-Balai Róbert kettős diadalmaskodott, így – az elmaradt Székesfehérvár Rallye pontjai nélkül is – stabilan vezetik a Rallye2 Bajnokság éves értékelését. Különleges lesz a Győr Rallye a maga nemében, hiszen szombaton és vasárnap is rendeznek egy-egy különálló futamot a Rallye2 versenyzőinek, így annak ellenére, hogy nem dupla szorzós a verseny mégis két adag ponttal térhetnek majd haza vasárnap este azok a párosok, akik mindkét nap rajthoz állnak és célba is érnek. A Historic-ban láttunk már ehhez hasonló futamokat, a Rallye2-ben tudomásom szerint példa nélküli ez a rendezési mód. Magát a kezdeményezést alapvetően nem tartjuk rossznak, viszont mindenképpen meg kell jegyezni, hogy a Rallye2-es versenyzők közül sokan – talán jogosan is – emelték fel a hangjukat amiatt, hogy anyagilag rosszabbul járnak ebben a formában, mintha egy ORC futamra neveztek volna be. Ugyanazért a versenyért több pénzt kell leszurkolniuk, ha mind a két nap versenyezni szeretnének, mint az ORC-s párosoknak. A két napra összesen 34 páros nevezett, sokan mindkét nap indulnak, de 4-5 páros csak az egyik futamon vesz részt, így a lista szerint szombaton és vasárnap is kb. 30-30 Rallye2-es duónak szurkolhatunk majd, ha technika ördöge is úgy akarja. Nagy meglepetés nincs, természetesen Faltuszék Dávidék autójára kerül fel a 201-es rajtszám, ők hazai pályán szállhatnak harcba az éves elsőségért, és meg kell hagyni, hogy igencsak jó eséllyel bírnak a fiatalok. Ha okosan versenyeznek, valamint az autójuk is bírja a strapát, akkor kemény dió lesz megelőzni őket. Érdekesség, hogy Dávid éppen a tavalyi Győr Rallye-n debütált a Rallye2-ben és akkor rögtön a dobogó tetejére állhatott Csáki Zsuzsannával. A regnáló bajnokok, Baksai Lászlóék is keményen készülnek, hiszen tudják, hogy élniük kell a hétvégi lehetőségekkel, ha címet szeretnének védeni, mert a madarak azt csiripelik, hogy a Zemplén Rallye-val gondok adódhatnak novemberben, ráadásul ők nem indultak Diósgyőrben. Emiatt minden pontot be akarnak gyűjteni a bajnoki (vég?) hajrában. Érdekesség, hogy a második és harmadik helyen álló párosnál nem a megszokott navigátor foglal helyet a jobb1-ben. Molnár Zoltánnál Magyar Péter váltja Molnár Fannit. Fanni ezúttal egy Peugeot 208 Rally4-el előfutóként indul Hídvégi Bencével, Ruszó Krisztián mellé pedig Szollár Csaba ugrik be az elfoglalt Geró Gábor helyére. Kóródi Koppányék igencsak előkelő helyen, a 204-es rajtszámmal indulnak, és a mögöttük kettővel rajtolnak Várnai Dávidék, ők sokáig vezették tavaly a Győr Rallye abszolút értékelését, figyelni kell rájuk. Kerekes Bencéék egy gyönyörű, új dizájnt húztak fel a VFTS-ükre a Győr Rallye-ra, Molnár Ferencék és Simon Györgyék viszont csak egy napot terveznek eltölteni a vizek városában, ők már korábban elárulták, hogy vasárnap nem fognak rajthoz állni. A 6-os kategóriába 7 páros nevezett. A fentebb említett Faltuszékon, Kóródiékon, Várnaiékon és Molnár Ferncéken kívül ott lesznek Völcsey Viktorék, az újonc Czézinger Tamásék és némi meglepetésre Kiss Zsolték is. Szerencsére velük együtt összesereglik három páros a 2WD Kupában, így szombaton azt is értékelni fogják, már ha mindhárom duó valóban el tud rajtolni. A P12 lesz a legnépesebb, itt 15 páros vetélkedik majd, erős lesz a kategória. Molnárékon, Baksiékon, Ruszóékon kívül többek közt Krampek Nándorék, Rácz Gáborék, Csibrák Zoltánék, Endrői Lászlóék és a debütáló párosok, Reményi Regőék és Czirkos Dánielék is ott lesznek a rajtlistán. Czirkosék egy igazi egzotikummal, egy Mazda MX5-el érkeznek, amit én 2000 óta, amióta rallye-val foglalkozok élőben biztosan nem láttam rallyepályán. A P13-ba 9 egység jelezte részvételi szándékát. Szabó Zoltánék egy kategória elsőséget és egy ezüstérmet ünnepelhettek eddig az idei évben, természetesen vezetik a géposztályt, őket Ősze Róberték és Pete Lászlóék követik a rajtlistán. Bartha Nándorék és csapatuk nagy kitelepülést terveznek a szervízparkban, és nem félnek a dupla futam távjától. Rimár Tamásék sokat dolgoztak az autón, remélik, hogy minden rendben lesz végre a Hondájukkal. Kovács Dominikék hasonló cipőben járnak az Opeljükkel, de ha minden oké a két páros körül, ők is alaposan megnehezíthetik Szabóék dolgát. A P14-be és a BMW Kupába két nevezés érkezett, Németh Bálintéktól és Ollé Tamáséktól, akik egészen “ügyesen összefésülték” a terveiket. Ha egy időben ott lennének, akkor sem lenne értékelhető egyik kategória sem, de úgy, hogy Némethék szombaton, Olléék pedig vasárnap indulnak még csak megmérkőzni sem tudnak Győrben egymással. A végére hagytuk az 5-ös géposztályt, ahol egyedül Póczik Tamásék árválkodnak majd mindkét nap a szintén elég különlegesnek számító Alfa Rómeóval, mivel Holecz Andráséknak valószínűleg nem sikerült még gatyába rázni a Peugeot-jukat, az biztos, hogy ők nem neveztek végül a Győr Rallye-ra.
A péntek délutáni rajtceremóniára 16:57 perckor érkezik meg majd az első Rallye2-es páros, innen 17:12-kor gurulnak ki és 17:15-kor már el is dördül nekik a startpisztoly a belvárosi prológon. Szombaton reggel a kávé mellé hatalmas összekötőtáv vár a mezőnyre, több, mint egy órás etapot kell menniük a Kisgyónbánya-Csőszposzta – rajt 8:48 – szakaszig, ahonnan a Tés-Olaszfalu, illetve a Bakonybél-Kőris-hegy pályákra vezet majd az útjuk. Az első kör után idő, versenytáv és üzemanyag megtakarítás címén egy gyűjtő és Remote szervíz vár a párosokra Zircen, ezután még egy teljes kört és még egy Tés és Bakonybél szakaszt kell abszolválni, – immár szervízelési lehetőség nélkül – a győri céldobogóig, ahová 19:14-re tervezik az időterv szerint az érkezést. A vasárnap is indulók szervizcsapata ezután kapcsol “nájtrájderesen” SPM fokozatba, hogy reggelre újra rajtra készen álljanak a versenyautók. A Rábaringen 9:33-ra lesz jelenése az első ORB2-es kocsinak, majd a Ravazd-Tényő gyorsaságin 10:01-kor rajtol el az első Rallye2-es egység. Ezeket a szakaszokat összesen 3-3 alkalommal kell majd teljesíteni vasárnap ahhoz, hogy 18:13-kor újra átgurulhassanak a Győr Rallye céldobogóján a még talpon lévő párosok. Az biztos, hogy akik mindkét nap sikerrel veszik a Győr Rallye akadályait, azoknak egy dupla adag Győri édes lesz a jutalma, de akik nem így tesznek, azoknak könnyen extra „csokis” emlékei maradhatnak a duplázott futamról.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
