DSC_0550Élete első murvás versenyén rögtön egy BMW kupa győzelemmel mutatkozott be a Temesvári László-Hargas András duó, akik leginkább havas tapasztalataikkal a tarsolyukban vágtak neki a szombathelyi gyorsaságiknak. Laci elégedett, de fejben már Székesfehérváron van, ahová minden erejükkel készülnek. Temesvári Lacival beszélgettünk. 

Rallye2.hu: Életetek első murvás versenye előtt tudtatok e tesztelni vagy egyből élesben kezdtétek a murvás tapasztalatgyűjtést?

Temesvári László: Igen, Gyál környékén, ahol van a telephelyünk egy nagyon rövid, kb. 2×2 kilométeres murvás próbát sikerült csak futnunk. Itt próbáltunk meg a beállításokkal egy kicsit a murvára megfelelők irányába elmenni. Minden új volt nekünk és az autónak egyaránt, hiszen az életben nem mentünk még öt centit sem murván. Ezen a nyúlfarknyi teszten sikerült áttekergetni a futóművet, felrakni egy murvás gumiszettet és utána nagy boldogan Szombathely felé venni az irányt.

Rallye2.hu: Elvesztetted a murvaszüzességed. 🙂 Milyen volt ez az egy napos kaland? 🙂

Temesvári László: Igen, ez volt az első alkalom. 🙂 Sok meglepetés nem volt benne igazából, hiszen Sipos Zoliékkal régóta járunk már a Kovászna hórallyera, szöges gumival szoktunk menni, ez adott nekünk egy kis rálátást, némi helyzeti előnyt, ahhoz,
hogy az aszfaltnál kevésbé pontosan, nagy ívekkel, nagy tempóval tudjunk a murván autózni. Próbáltuk az ott szerzett tapasztalatainkat alkalmazni és stabil hókocsizással végig futni a szombathelyi gyorsaságikon. Sajnos csak zárt gumink volt, amiről utólag valójában nem is tudom, hogy sajnos vagy nem sajnos, hogy csak egy féle gumit tudtunk kipróbálni, de ezért is hálás köszönettel tartozunk Nagy Varga Gézának, mert tőle kaptuk ajándékba a gumikat, hogy egyáltalán el tudjunk indulni. Véleményem szerint nagyon hasonlít a murva a hóra, igazán jókat lehet rajta autózni, kevésbé pontosan és nem büntet annyira, mint az aszfalt.

Rallye2.hu: Az új talajforma tehát tettszett neked. Mi a helyzet az Iseum Rallye-val? Hogy éreztzétek magyatokat?

Temesvári László: Problémák nélkül végig gurultunk rajta, jól éreztük magunkat. Kicsit eltaktikáztuk a versenyt, szerettünk volna az utolsó körre még feltenni egy nyitott gumit, amit kölcsönbe kaptunk volna Madari Imiéktől, és ezt köszönjük szépen, de erre végül nem volt lehetőségünk, már nem tudtunk kereket cserélni az utolsó körre. Nekem nagyon bejött a Iseum Rallye, szívesen mennék rajta már akár holnap is újra.

Rallye díjátadó ünnepség 2014 Park Inn Radisson Budapest Salánki Gábor_087

Rallye2.hu: Ennyire simán azért nem szokott egy murvás futam sikerülni. Milyen kalandotok volt a verseny során?

Temesvári László: Kétszer is volt ugyanazon a ponton, a magaslesnél, ahol a fél Rallye2-es mezőny integetett nekünk. Azon a ponton kidobálta a váltó az ötödiket, ott volt egy kalandunk. No akkor szerintem valaki fentről visszahúzta a kocsit az útra, mert hogy nem rajtunk múlt, hogy a pályán maradtunk az biztos. A hátulja is járt egy kicsit az árokban, de kijött, semmi komolyabb gondunk nem volt.

Rallye2.hu: Az eredménnyel elégedettek vagytok?

Temesvári László: Igen. Teljesen. A BMW kupában az első helyet sikerült megszereznünk a P csoportban pedig harmadikként zártunk. Ez az első murvás versenyünkön gyönyörű eredmény szerintem. És nem csak az eredménnyel! Hanem a csapatunkkal is, hiszen mindenki remek munkát végzett, tökéletes, ütőképes autót építettek nekünk 2015-re, és a támogatóinknak is nagy köszönettel tartozunk.

Rallye2.hu: Akkor figyelmeteket most már a fehérvári megmérettetésre összpontosítjátok.

Temesvári László: Igen, teljes gőzzel készülünk az évad negyedik Rallye2-es versenyére. Az autónk már át van építve, a tököli rallye edzésen próbálgattuk is visszaállítani az aszfaltra, ami úgy érzem sikerült és mindenképpen szeretnénk menni a Székesfehérvár Rallye-n. Nagyon közeli verseny, nekünk egyáltalán nincs messze és nem mentünk még rajta. Itt is minden új lesz. Nagyon várjuk.

Rallye2.hu: Tehát akkor a legminimálisabban sem ismered a pályákat?

Temesvári László: Nem. Egyáltalán nem. Mások belsőkamerás felvételeit néztem meg, arról próbálom meg összerakosgatni, hogy milyenek is lehetnek valójában a gyorsaságik. Látom, hogy szűk, erdei, dobálós és gyors pályák ezek. Ezen belül néhány gyors az nagyon gyors, ott nagyon el kell fűzni. A harmadik gyorsról, amit láttam felvétel ott bizony sokszor volt tiltáson a kocsi. Reméljük minden rendben lesz. Mi biztos, hogy maximálisan felkészülünk a versenyre, rajtunk nem fog múlni a siker.

Salánki Gábor

Támogatóink: Fix Autó kft, B!, Ttrisk alkusz KFT

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!