A hosszú hétvégét a pihenés helyett munkával töltötte az RSB küldöttsége és a verseny rendezője. Ezzel kapcsolatban kérdeztük Géczy Tamást a Rallye2 versenyzői összekötőjét.
Rallye2.hu: Egerben a Szépasszony-völgy mellett milyen érdekességeket tapasztaltál?
Géczy Tamás: Háát az ünnepek alatt Egerben is „összefújta a szél a szemetet…”, ha már a múltkor az emlegetett mondatomat idézted! 🙂 Hétfőn délelőtt az RSB képviselőivel bejártuk az Eger Rallye útvonalát. Meg kell, hogy nyugtassam a versenyzőket, hogy a tavalyi évhez képest nem romlott a pálya állapota. Itt-ott természetesen vannak kátyúk és a tavalyi ominózus átkötő szakasz eleje és vége szintén eléggé döcögős, saras, de ígéretet kaptunk Lakatos Robitól, hogy mindent megtesz azért, hogy versenyzésre alkalmassá tegye ezeket a részeket is. Mivel a Rallye2 az ORB mezőnye után indul a nagyon levágós helyeken lesznek padkavédő gumik és nem fog átalakulni a verseny murvás túlélő versennyé!
Rallye2.hu: Aki már indult tavaly, annak lesz valami újdonság? Illetve aki még nem ment Egerben, milyen jellegű pályákra számítson?
Géczy Tamás: Pénteken a szokásos átvételek után este 6 órától kezdődik a Dobó téri rajt ceremónia, amelynek feelingjét szerintem már senkinek sem kell bemutatnom! Véleményem szerint az ottani körítés, a megtisztelő háttér méltó indítása minden évben a bajnokságnak. Szombaton az ORB után 11.00 órakor rajtol a Rallye2 a Egerszalók – Verpelét szakaszon. A közel 7 km az újraaszfaltozásnak köszönhetően nagyon jó minőségű és széles. Bár a közepén található technikás, néhol felhordásos rész minden bizonnyal látványos lesz a nézők és izgalmas a versenyzők számára. Ez a gyorsasági 3-szor szerepel a programban. A másik szakasz rajtja is 3-szor lesz Terpesen, de először csak Rozsnakig, a második és harmadik körben viszont az erdei átkötőn keresztül Egerbaktáig fog tartani a gyorsasági szakasz. Első körben 6,6 km + 18,6 km, míg a másik két körben 6,6 km + 25,6 km gyorsasági vár a mezőnyre! A terpesi gyors rendkívül változatos, technikás, tele ritmus- és aszfaltváltással. A hosszúsága miatt nem csak a technikát, hanem a pilóták és navigátorok fizikumát és koncentráló képességét is igencsak igénybe fogja venni. Tény, hogy az erdei átkötő minősége gyengébb, mint a többi részé, de azt hiszem sokak számítanak arra, hogy az erőviszonyok itt kiegyenlítődnek. Lesznek ezen a szakaszon belül is autópálya minőségű széles részek, kanyargós technikás és szűk, saras bevállalós
visszafordítókkal tűzdelt részek. Ahogyan kell egy rallye versenyen. Ráadásul a végén mindez sötétben!
Rallye2.hu: Nagyon kevés infót kaptunk a nevezőkről. Tudsz valami infót?
Géczy Tamás: A jelenlegi tudomásom az, hogy 35 nevezés érkezett Rallye2-be. Pénteken zárult a nevezés. Az ünnepek alatt is folyik a munka, ezért hamarosan látni fogjátok a rajtszámos nevezési listát. Ami fontosat hallottam az az, hogy a rendező csökkentette a nevezési díjat, amit vissza fog kapni minden versenyzőpáros a már befizetett összegből.
Rallye2.hu: Ez nagyon jó hír mindenkinek! Más örömhír?
Géczy Tamás: Már csak 17-et kell aludni és kezdődik a 2011-es Rallye2-es Bajnokság!
Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!