Szabó Norbert és Tárkányi Sándor elég zabos hangulatban futott neki a Vértes Rallye-nak, de a móri pályákon ügyesen autóztak, a nézőket is kiszolgálva jutottak el a móri verseny céljába. A futam után bő egy héttel, Norbi boldogan újságolta el, hogy novemberben fentebb teszik maguknak a lécet, és a Pálháza Rallye-val azonos időben egy igencsak nagy fába vágják a fejszéjüket.

Az Eger Rallye-n nem értetek célba. Volt sok dolgotok az autóval a Vértes Rallye előtt?

Igen, volt, de nem a kocsink műszaki állapota, vagy a felkészítés adta a munkák tették ki a teendőink oroszlánrészét. Az Eger Rallye-n, a Technikai bizottság, kért tőlünk néhány dolgot, amit a Vértes Rallye-ra módosítanunk kellett. Gyári állapotúra kellett visszaalakítani egyes merevítőket, amik egy versenyautóban – véleményem szerint – teljesen feleslegesek. Gondolok itt a kalaptartó és ajtó merevítőkre, amik egyébként sok versenyautóban – kb. a mezőny 2/3-ában – nincsenek benne. Ezeknek pótlásával mi eltöltöttünk néhány napot és egy pár álmatlan éjszakát, hegesztettünk, fúrtunk, faragtunk, de lelkiismeretesen elvégeztük a kért módosításokat. Így érkeztünk meg Mórra, ahol történtek olyan dolgok, vagyis pont az a baj, hogy nem történtek, amiket mindenképpen szóvá kell tennem. A technikai átvételen vártuk, hogy az igencsak időigényes javításokat leellenőrzik, de őszinte megdöbbenésünkre nem történt semmi. Sőt! Azokat, akiknek nem volt visszaalakítva az autója egyetlen szó nélkül elengedték. Ezzel nem azt akartam mondani, hogy dögöljön meg a szomszéd lova is felfogásban állunk hozzá a kérdéshez, nem kívántuk senkinek sem azt, piszkálják, vagy kizárják őket az átvételen, csak jó lett volna, ha egyáltalán ránéznek az illetékesek arra, amit kértek tőlünk, valamint azt sem bántuk volna, ha egységesen járnának el a kérdésben. Rossz volt azt látni, hogy amivel mi sokat bajlódtunk, az másoknál nem is volt érdekes, egy perc munka nélkül, simán elrajtolhattak, minket pedig azzal riogattak Egerben, hogy nem rajtolhatunk el a következő futamon, ha nem javítjuk ki a hiányosságokat.

Szerencsére nem volt gond, egy izgalmas versenyt futottatok, amit a célban fejeztetek be. Lehet pont a merevítők hozták meg ezt a rég várt sikert. 🙂 Milyen volt a Vértes Rallye száguldozós része nektek?

A morgolódós kezdés után már jó hangulatban telt el a versenyünk hátra lévő része, stabilan, erősen kezdtünk a gyorsaságikon, bár új gumikat nem tudtunk vásárolni. Határozottan azt éreztük, hogy gyorsulunk, mert mindig az élmezőnyhöz mérjük magunkat és azt tapasztaltuk Mór környékén, hogy egyre kisebbek a különbségek köztünk és a mezőny eleje közt. Ráadásul úgy látom, hogy ezeket a másodperceket, néhány már igencsak aktuálissá vált futómű fejlesztéssel, illetve jobb gumikkal akár le is tudjuk tornázni. A váltóáttételeken és a motoron is szeretnénk fokozatosan javítani, erősíteni. A gumik konkrétan úgy elkoptak a verseny végére, hogy már csak a nézőknek lehetett velük autózni, csúszkálni. Az első szakaszon, az oroszlányin történt egy igen érdekes eset velünk. Egyszer arra lettünk figyelmesek, hogy irtózatosan hangos lett belülről az autónk. Nem értettük miért, csak a pálya végén, a célban vettük észre, hogy elhagytuk a hátsó szélvédőnket. Egy pici kitérőt tennék is emiatt a versenybeszámolónkban. Mindenki, köztük a sportbírók is azt kérdezték, hogy miért nincsenek kis rögzítő fülek a kocsinkon, hogy ez ne fordulhasson elő? Elárulom. Azért, mert tavaly, az egyik verseny előtt, a gépátvételen azt kérte tőlünk a Technikai bizottság, hogy ezeket a füleket azonnal törjük le, különben nem engednek elrajtolni.

Akkor arra hivatkoztak, – teszem hozzá teljesen jogosan – hogy baleset esetén nem fogjuk tudni kirúgni a szélvédőt, de miután helyben kézzel törtük le mindet, szerintem ezek pontosan annyit tartanak, hogy a kis tekeredéstől, deformációktól kilazuló szélvédő ne tudjon kiesni. Szerintem nem ezek miatt fogunk bent ragadni a kocsiban baj esetén. Ezek híján elhagytuk a hátsó szélvédőnket. Zárójel bezárva. Szóval észre sem vettük, hogy elhagytuk, már a pálya első két kilométerén, egy kitérőben. Köszönjük a szervizcsapatnak, hogy gyorsan reagáltak a helyzetre és hamar szereztek egy cseredarabot, kölcsönbe. A vicc az, hogy itthon nézegettük a készülődésnél, a saját, tartalék szélvédőnket, hogy el kéne vinni, de végül mégis itthon hagytuk. A második körben is elég látványos volt a kocsink, mert akkor meg az elején történt egy kis átalakulás, ugyanis vagy elfelejtettük rendesen lezárni a motorháztetőt, vagy elengedte a biztosító zár az egyik oldalát, de az tény, hogy félig nyitva volt és részben fel is nyílt az oroszlányi gyorsaságin. Nagy volt a boldogságunk a verseny végén, hiszen hosszú idő után végre sikerült egyszer célba érnünk, rettentően jó érzés volt meglátni a céldobogót, régen volt már ilyesmiben részünk. Nem a legelőkelőbb helyen zártunk, a P12 hetedik helye lett a miénk, kétszer 10 másodpercnyi időbüntetést is begyűjtöttünk, de örültünk és nagyon motiváltak vagyunk most a folytatás előtt. Felért ez az érzés nekünk egy futamgyőzelemmel is.

Szükségetek is lesz a motivációra, hiszen novemberben hatalmas kihívás vár rátok. Mire készültök?

A Rally2 Bajnokság Pálházán folytatódik, de mivel mi szabolcsiak vagyunk, fentebb szeretnénk tenni a lécet a következő versenyünkön. Szeretnénk megörvendeztetni a barátainkat, ismerőseinket, szponzorainkat, szurkolóinkat, ezért úgy döntöttünk, hogy egyedi rajtengedéllyel, a Rally1 ORC mezőnyében, a 2. Rally Hungary-n fogunk rajthoz állni, aminek Nyíregyháza lesz a központja. Nagyon fontos nekünk, hogy megmutassuk magunkat a szabolcsi megyeszékhelyen, a rajt, és reméljük, hogy a céldobogón is, valamint Máriapócson, a RabócsiRingen. Tavaly is sokan szurkoltak nekünk ezeken a helyszíneken reméljük, hogy idén is így lesz, és szép számú csapat kísér el minket ezúttal is Kisvárdáról a mért prológra, valamint a kedvenc gyorsaságijukra, Mádra egyaránt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen a szponzoraink támogatását, és a szervizcsapat munkáját!

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!