Bencs Zoli a Vértes Rallye-n nélkülözte, az állandó navigátorát, a testvérét, Gabit, de annak ellenére, hogy nem kedveli a Mór környéki pályákat, a beugrós navigátorával, Molnár Zsolttal mégis összehoztak egy bronzérmet a futam végére. Bencs Zoltánnal beszélgettünk.

Egerben az abszolút harmadik helyen értetek célba, de Móron nem a testvéred, Gabi navigált neked, hanem Molnár Zsolt. Mit vártatok a Vértes Rallye-tól?

Igazából semmi komolyra nem készültünk, és nem is számítottunk, mindössze csak egy jó ízűt akartunk autózni. Molnár Zsolti nagyon régi, jó versenyzőtársunk, barátunk, aki aktívan részt vesz az autónk felkészítésében, illetve szervizelésében is. Aki ismeri, tudja, hogy mindenki csak úgy nevezi, hogy Tuti bácsi. Idén ő nem nagyon versenyez, ezért őt kértük meg arra, hogy vegye át Gabi helyét, a Vértes Rallye-ra. Én navigáltam már neki, de most fordult a kocka, ő ült be mellém a jobb1-be. A székesfehérvári, ezúttal móri pályákat én tavaly ismertem meg, előtte nem mentem rajtuk, de már 2019-ben sem tetszettek igazán. Bevallom őszintén, hogy idén sem lettek a kedvenceim, mert nem szeretem az ilyen jellegű, negyedik, ötödik telin lobogós szakaszokat. Szeretek sokat kanyarodni, minél kevesebb egyenesen átrobogni. A 114-117 kilométeres átlagsebességek szerintem nem a rallye-ba valók.

Hogy alakult a versenyetek?

Az első szakaszon igazából „tapogatóztunk”, de mondhatnám azt is, hogy bealudtam. Nem tudom miért, talán mert dekoncentráltan ébredtem, indultam, de összességében mindegy is, hogy mi volt a háttérben.  Nem titkolom, hogy nem élveztem a versenyzést, ez pedig rányomta a bélyegét a produkciónkra. A második körre úgy mentünk ki, hogy azt mondtam, hogy lesz, ami lesz, csak élvezzem, amit csinálunk. Az ötödik gyorsaságiról egy lassú, jobb hátsó defekttel jöttünk le, ami igazság szerint nem okozott hátrányt, mert csak az etapon vettük észre. A nagyobbik problémánk az volt, hogy a bal első féknyereg tartó csavarja megszakadt, emiatt a féknyereg fellazult, ezért az utolsó szakaszt igazából elengedtük, nem kockáztattunk. Stabil volt a géposztályban a harmadik helyünk, ennek a megtartására koncentráltunk. Ezt sikerült megszereznünk, nem távoztunk üres kézzel Mórról, örültünk a kupáinknak.

Az 1. Pálháza Rallye-ra el tudtok jönni?

Mindenképpen szeretnénk ott lenni, hiszen a pálházai futam a Rally Hungary része lesz, már csak emiatt is komoly erőpróbára számítunk. A pályák másabb jellegűek lesznek, mint a Vértes Rallye-n, sokkal inkább rallye-sabbak, a múltban pedig szenzációs gyorsaságikat ismertünk meg a Zemplénben, amiken mindenképpen szeretnénk mi is egy jót versenyezni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!