Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs a Pálháza Rallye bejelentése után kénytelen volt alaposan átértékelni a helyzetét Móron. Egyet hátrébb lépve, jól taktikázott a borsodi páros, a Vértes Rallye-n, ahol maximálisan kiaknázták a versenyhétvégében rejlő lehetőségeket, így az előnyüket tovább növelve, kényelmes helyzetből várhatják a Rally2 Bajnokság évzáró futamait. Foczkó Ákossal beszélgettünk.  

Két abszolút győzelem után, a Vértes Rallye-n nem akartatok mindent elsöprő sikert aratva beérni a célba, de túlzásba sem szerettétek volna vinni az óvatoskodást. Mi volt a terv a rajt előtt?

Igazából úgy indultunk, és úgy is érkeztünk meg Mórra, hogy onnan is maximális pontszámmal szeretnénk távozni, mivel az éves ponttáblázat állása szerint, ha ezt a futamot is behúztuk volna, és a power stage győzelméért járó plusz pontokat is megszerezzük, akkor akár már Móron megnyerhettük volna a 2020-as, Rally2-es Bajnokságot. Legrosszabb esetben is karnyújtásnyira lehettünk volna a sikertől. De pénteken bejelentették az illetékesek, hogy novemberben lesz még egy futamunk, az 1. Pálháza Rallye, így emiatt azonnal át kellett konvertálnunk az elképzeléseket. Arra törekedtünk vasárnap, hogy beverekedjük magunkat a legjobb háromba, végső esetben a Top5-be.

Ez alapján nincs okotok panaszra. Meglett az összetettben a bronzérem, a Lada kupában, valamint P12-es géposztályban a második hely, de ezen felül még további plusz öt ponttal is gyarapodott a gyűjteményetek. Milyen volt a verseny?

Hullámzónak éreztük a futamot, az első oroszlányi szakaszon csak a 14-ik helyen értünk célba. Szerintem az első körre nem sikerült jól kiválasztanunk a gumikat, ezért bizonytalannak éreztem a kocsit és talán magamat is. Nem tartottuk 100%-osan kézben a dolgokat, éreztük, hogy ezúttal nem lesz a miénk a futamgyőzelem, de nem adtuk fel, igyekeztünk a lehető legtöbbet kihozni a hétvégéből. Tudtuk, hogy összességében gyorsak vagyunk, de az óra megmutatta, hogy ez most ide nem lesz elég. Megpróbáltam már az első körben alaposan memorizálni azokat a helyeket, ahol időt hagytunk bent és úgy éreztem, hogy ennek a segítségével a második körben tovább gyorsulhatunk. Félidőben kereket cseréltünk, az új gumik már sokkal jobban tapadtak, ez pedig könnyített egy kicsit a dolgunkon. Ettől mi is sokkal jobban éreztük magunkat, a második gyorsasági után még további kettőt sikerült megnyernünk. A záró szakaszra, a power stage-re különösen keményen rágyúrtunk, aminek az lett az eredménye, hogy behúztuk Nagyvelegen a szakaszgyőzelmet, és az összes plusz pontot megkaparintottuk, ami az utolsó szakaszon megszerezhető. A kérdésben felsorolt helyezéseken kívül számunkra az volt a legfontosabb, hogy összességében, – ha nem is sokkal – de sikerült tovább növelnünk az előnyünket a bajnoki ponttáblázat élén, az üldözőinkkel szemben. A kitűzött terveket teljesítettük, összességében pozitív élményekkel térhettünk haza a Vértes Rallye-ról.

Nevezhetjük az 1. Pálháza Rallye-t nektek hazai versenynek? Borsodiak vagytok, de nincsenek hozzátok közel a zempléni gyorsaságik.

Jártunk már arra elég sokat, MARB futamokon is részt vettünk a környéken, úgy érzem ott azért illene nyernünk.

A Mikulás Rallye-ra nem szeretnétek jönni?

Ha nem muszáj, akkor nem, ám mégis tervbe van véve, mivel nem tenne rosszat nekem, ha tanulnám egy kicsit a murvát. Eddig nem sokat autóztam murván, a Balaton parti megmérettetés jó kis lecke lehetne az év végére. Tehát bárhogy is alakuljon a Pálháza Rallye, megeshet, hogy mégis ott leszünk a Mikulás Rallye-n. Ettől függetlenül kizárólag a futamgyőzelemért, és a 2020-as, abszolút bajnoki cím megszerzéséért fogunk mindennél nagyobb elszántsággal odaállni a következő, novemberi futamon, a rajtvonalhoz, Pálházán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!