Baksai László és Erdei Zoli a számukra is kellemes meglepetéssel záruló Eger Rallye után a Vértes Rallye-n újra szeretne alaposan kitenni magáért, bár vannak dolgok, amik ellenük szólnak. Baksai Lászlóval beszélgettünk.

Egerben célba értetek és összességében az eredményetekre sem lehetett panasz. Te is így látod?

Alapvetően igen, de az idei évünk szerintem eddig nem adott valós képet, nem úgy alakultak a dolgaink, ahogyan elterveztük. Bevallom, hogy még mi magunk sem tudjuk, hogy pontosan hová vagyunk jók a mezőnyben. A Salgó Rallye-n nekünk nem jött ki a lépés, érzésem szerint jó lehetett volna, de a hátsó híd tönkrement, korán kiálltunk, majd belekényszerültünk a híd cseréjébe. Sokakhoz hasonlóan mi is egy Mitsubishi hídra cseréltük az eredeti Lada hidat, elvileg ezt a részt kipipáltuk. Miskolcon érthető, és mindenki által ismert okokból nem tudtunk elrajtolni, ezután utaztunk Egerbe. A hátsó híd cseréje nem volt olcsó mulatság, komoly súlyt dobott le miatta magáról a malacperselyünk, nem tudtunk utána menni váltóval. Rövidek voltak az áttételek, mindössze 155 kilométeres sebességig tudtunk gyorsulni, miközben a vetélytársaink bőven 180 felett lobogtak a nagy egyenesekben. 24 éve versenyzek, mindig volt technikai hátrányom, és ez sajnos most is igaz. Pedig a mi kocsink egy valódi Top autó! Lehetett volna mondjuk 2005 és 2010 között. 🙂 Már a rajt előtt sejtettük, hogy nem rólunk fog szólni az Eger Rallye, ennek ellenére magunkat is meglepve az abszolút kilencedik helyre értünk be. A legjobb tizenötbe vártuk magunkat a 72 versenyzőpárost felvonultató mezőnyben, de végül még a legjobb tízbe is befértünk. Kellemesen csalódtunk. Az új hidat – szerencsére – nem nyírtuk ki. Ütött, nagy volt az ijedtség, de végül kiderült, hogy a gyártás közben keletkezett egy kisebb hiba, amit némi esztergályos munkával helyre lehetett hozni. Szóval minden oké, várjuk a Vértes Rallye rajtját.

A klasszikus székesfehérvári pályák sem arról híresek, hogy lassan kell rajtuk menni. Mi lesz a megoldás?

Amíg meg nem ismertük a versenykiírást, addig úgy gondoltuk, hogy igenis jók lehetünk, még az egri eredményünktől is előrébb léphetünk, ám amikor megláttuk, hogy az útvonallapra felkerült a magas végsebességet igénylő nagyvelegi gyorsasági, akkor egy kicsit átgondoltuk a helyzetünket. Oda tuti, hogy nem lesz jó a rövidebb váltó. A másik kettőn, Oroszlányon és Csákberényen igyekszünk majd úgy tolni, hogy a nagyvelegi batyunk ne legyen túlzottan nehéz a nap végére. Készülünk fejben, gyűjtjük az információkat, és ha az időjárás kedvezne nekünk, azaz esne az eső, akkor biztosan jót tudnánk menni a kis Klotyesszal.

Az időjósok azonban egyelőre kellemes, őszi időről beszélnek a híradásokban, ami nem a mi malmunkra hajtja a vizet. Legyen bárhogy, az valószínű, hogy vasárnap keményen lerúgjuk a gázt, és szerintem délután, Móron végre kiderül, hogy igazából hová tartozunk mi a Rally2 Bajnokság idei mezőnyében.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen a segítséget a Borsod Race Médiának, valamint a PSZA Motorsportnak!

Köszönjük a Szponzorainknak!

LEL KFT., KAMION KLINIKA, CSŐ-KÖTŐ KFT. VOLVID ZRT. GPSCOM. DSG KFT. MOBIL VIZSGÁZTATÓ KFT, Repsol Magyarország, szuttifit.hu, névjegystudio.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!