Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Simon György: Mégsem voltunk túl Magda Robi dobbantóján

Simon Timi számára igencsak emlékezetesre sikerült a legutóbbi születésnapja, hiszen testvérével, Gyurival az Eger Rallye egyik legnagyobb borulását mutatták be a bátori szakasz dobálós részén. A kalandot szerencsére csak az autójuk sínylette meg, ők sértetlenül szálltak ki a Ladájukból, ami az első hírek szerint mégis megmenekülhet a komplett kasztnicserétől. Simon György foglalta össze a kalandos versenyhétvégéjüket.

Salgótarjánban célba értetek, Miskolcon látványos autózással teljesítettétek a prológot, Egerre mi volt a tervetek?

Nagyon vártuk az Eger Rallye-t, mert mindig színvonalas, jó versenyeken szoktunk Egerben részt venni, hosszú gyorsaságikkal és tempós pályákkal. Ez így volt idén is. Rokonaink élnek Egerben, mi mindig szívesen utazunk oda, az autót, ahogy csak bírtuk felkészítettük és gumikkal is készültünk rendesen. Azt gondoltuk, hogy minden rendben lesz. Éppen vasárnap volt Timi születésnapja, úgyhogy arra is készültünk némi meglepetéssel.

Ekkora meglepire szerintem ti sem számítottatok. Mi történt veletek a gyorsaságikon?

Igazából a szervizben akartunk ünnepelni, de az élet némileg átírta a terveket. A borulásunk után volt a köszöntés, úgyhogy utólag, még egyszer boldog születésnapot kívánunk neki. 🙂 A problémák szombaton elkezdődtek, mivel a hosszú, délutáni, siroki gyorsaságin is gond volt már az átbeszélővel. A pálya háromnegyedétől Timi kézjelekkel és jelbeszéddel mutogatta a kanyarokat. A szervizben megcsinálták a srácok a hangosítást, de másnap reggel már Szarvaskőn újfent elég rosszul hallottam az információkat, sistergett, késve jött a hang. Lehet ez is közre játszott később a borulásunkban. Időben nem volt jó a szarvaskői gyorsaságink, de amúgy jól sikerült, jól éreztük magunkat, csak be kellett látnunk, hogy a P12-es géposztály elejéhez távol vagyunk, velük még nem kell versenyeznünk. Magunkhoz képest húzósat mentünk, és a bátori szakaszt is úgy kezdtük, ahogy az előzőt befejeztük.

A bátori dobálós rész csapott be titeket.

Nem jutottunk messzire a harmadik szakasz rajtjától, kb. egy kilométert autóztunk, a sokak által csak Magda Robis kanyarként, dobbantóként emlegetett pontig.

Én csak belsőkamerás felvételen láttam, hogy mi történt, ezért fotelhuszárként teszem fel a kérdést. Azt mondtad a felvételen, miután landoltatok a bozótban, hogy kavicsos volt, bár én nem láttam ott az úton felhordást. Viszont elugrattatok az aszfaltról. Nem az volt inkább, hogy eldobott titeket az út?

De, jól láttad. A kanyarban felhordás nem volt, csak, amikor az út szélére megérkeztünk, az út mellett lévő murvás felületen úgy lógott le a jobb hátulja, hogy ott megakadt, és az okozta végül a borulást. Ha lett volna még egy kis aszfalt, akkor talán ki tudom kormányozni, de leakadt a hátulja és elkezdett pörögni az autó. Nem tudom, hogy sok volt e, mert több márkatársunk azt mondta, hogy szerintük az volt a baj leginkább, hogy rosszul ugrattunk el. Ők harmadikban fordultak el ott, míg mi ötödikben 152 km/órás sebességgel. Én úgy voltam vele, hogy a Magda Robi dobbantóján már túl vagyunk, simán elmegy, de mint már mindenki tudja nem ment el.

Az anyagi kár?

Jelentős, de a kabin javítható, sem a bukócső, sem az ülések nem sérültek meg, még mi is meglepődtünk, hogy a gépkönyvünket simán visszaadták, miután átnézték az illetékesek a kocsinkat. Az autó eleje és a hátulja tompította leginkább az esést, a nyúlványokat cserélni kell, de úgy néz ki hogy nem kell kasztnit cserélnünk, anélkül is megoldható a javítás.

De nem a Vértes Rallye-ra…

Nem, e nélkül sem terveztünk a Vértes Rallye-ra elutazni, de most, ha akarnánk sem mehetnénk. Talán, ha a Nyíregyháza Rallye lenne a Rally2-nek is, akkor oda felkészítenénk újra az autónkat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük