Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Szabó Árpád: Büszkék voltunk a hatalmas csapatunkra

Több, mint egy tucat autót bíztak a versenyzők, az Eger Rallye-n a PSZA Motorsport csapatára, akik már a rajt előtti hetekben is éjjel-nappal azon tüsténkedtek, hogy minden versenyzőjüknek úgy alakuljon az egri hétvégéje, ahogy azt eltervezte. A PSZA Motorsport Eger Rallye-járól a csapatvezető, Szabó Árpád számolt be.

Salgótarjánban is sok párossal kellett törődnie a PSZA Motorsportnak, a szervizparkokban, de Egerben még több volt a munkátok. Hány autó volt a csapatban az Eger Rallye-n?

Tizennégy! Ezért most egy kicsit puskáznom is kell, készítettem magamnak egy kis jegyzetet, hogy teljes lehessen a beszámolónk a versenyről. Nem minden versenyzőpáros volt a mi egyesületünk tagja, kilencen versenyeztek teljesen PSZA-s színekben, de így is nagy büszkeség volt nekünk ez a hatalmas delegáció. Voltak autóink a Rally1-ben, és a Rally2-ben egyaránt.

Hogyan szerepelt a PSZA Motorsport különítménye Egerben?

A Rally1-ben négy duó képviselt minket. Citroen C2R2Max-al indultak Berta Lászlóék, akik egy általunk készített, négy pillangószelepes, 192 lóerős erőforrással álltak rajthoz. A kis C2 most már kezd tényleg igazi, P12-es kategóriás autó lenni. Örültek az új motornak Laciék, jól is mentek, de egy szalagkorlát közbe jött, ami a fiúk teljes hétvégéjére rányomta a bélyegét. Megütötték a féltengelyt, később a váltónak is lett problémája, kiestek, de a remek részeredményeket látva bizakodóak a jövőre nézve. Helembai Csikar Zsolték Lada VFTS-ét a műhelyünkben is szervizeltük, de Egerben is a PSZA sátra alatt állt. Nem volt egyszerű vele a feladatunk, mert két külön szervizpark volt és éjszaka kellett szaladgálnunk az egyik szervizparkból a másikba. Csikarék az egész versenyen jól mentek, már az első helyen autóztak, de az utolsó gyorsaságira negyedikben ragadt a váltójuk, így lemaradtak a kategóriagyőzelemről, „csak” másodikak lettek. Pechük volt, sajnos ilyen ez a technikai sport. Csikarékhoz hasonlóan a P12-ben versenyeznek Szőnyi Andrásék, Ladával és nagyon ügyesen teljesítették a versenytávot. Andris két éve nem ért célba, úgyhogy hatalmas volt az örömük a célban. Petróczi Péterék egy Mitsubishi Lancer Evo IX-essel indultak, de egy motorhiba, a második gyorsaságin megálljt parancsolt nekik. Ők most indultak először éles mezőnyben, így egyáltalán nem szomorkodtak emiatt. A Rally2-ben kilenc páros munkáját és versenyzését segítettük. Balogh Petiék sajnos már az első gyorsaságin összetörték a kocsijukat, egy előzés után besokaltak, nekik nem sokat tudtunk segíteni a hétvégén. Balázs Bencéék az almazöld BMW-jükkel hibátlanul mentek a versenyen. Bence hazai versenye volt Eger, nagyon szeretett volna szép eredménnyel célba érni. A P13-ba most nagyon sokan neveztek, így hamar kiütközött, hogy a kocsijuk nem egy vérbeli P csoportos versenyautó, ezért Eger után elhatározták, hogy fejlesztenek rajta. A Vértes Rallye-t kihagyják és valószínűleg Nyíregyházán, egyedi rajtengedéllyel próbálják ki az újításokat. Illés Emilék, Szabó Attila Ladájával álltak rajthoz, de hajtásláncproblémák történtek, a kuplung elszabadult, így kiestek. Mészáros Józsefék béreltek egy Ford Fiesta R2T-t, aminek örültek, alig várták, hogy mehessenek vele, de az első pillanattól kezdve nem volt az autón fék, ezért a második szakasz után kiálltak inkább, nem akartak balesetbe keveredni.

Vitek Viktorék a Citroen C2R2 Max-ukkal szinte gond nélkül teljesítették a versenytávot, mindössze egy kuplungbowden szakadt el a használt gumikon is szépen muzsikáló Citroenen. Boldogok voltak a futam végén. A salgótarjáni sikerek, valamint a miskolci prológgyőzelem után, a hondás Berta Józseféknek az Eger Rallye most nem igazán adta ki. Az autójuknak csak egy apróbb műszaki problémája volt, az elmondásuk szerint most ők nem voltak a toppon. Baksai Laci is hasonlóan fogalmazott a futam után. Ők még idén nem mentek valójában gyorsasági szakaszon, a Miskolc Rallye is befolyásolta a szereplésüket, de nagyban hátráltatta az is őket, hogy a tempós pályákra rövid volt a váltójuk végáttétele, alacsony volt a végsebességük. A Vértes Rallye-n ilyen gond nem lesz, ott már nem lesznek ennyire „high speed” gyorsaságik. Rónavölgyi Endréék Citroen Saxo VTS-e melegedett, mert kicsinek bizonyult a hűtő. Fel nem forrt, de nem tudta fixen tartani a vízhőmérsékletet. Ennek ellenére a 2WD kupában bronzérmet szereztek, az új hűtő pedig már a Vértes Rallye-n ott lesz a kocsiban. Mészáros Zsolték, a 208 R2-es Peugeot-val az autó határait keresték, és próbálgatták, emiatt többször is megforogtak. Abszolút pozitívan álltak mindenhez, soha nem mentek még ennyire felhordásos pályán. Zsolti elmondta, hogy rengeteget tanultak Egerben, kupát szereztek a 6-os kategóriában, így a hétvégéjük is abszolút jól sikerült. Csibrák Zoltánék a Rally3-ban versenyeznek, de egyedi rajtengedéllyel Egerben a Rally2-be neveztek. Ők vasárnap, az első körben egy kicsit felkenték a Ladájukat a szalagkorlátra, de a szervizben meg tudtuk csinálni nekik a kocsit, tovább mentek, célba értek, vidáman élték meg pályafutásuk első Rally2-es erőpróbáját.

A Vértes Rallye-ra is ekkora PSZA Motorsportos különítmény utazik majd?

Nagyon készülünk a Vértes Rallye-ra, nem unatkozunk a műhelyben, ahol – az udvart is beleértve – alig fér el a rengeteg versenyautó. A létszám az valamivel alacsonyabb lesz a csapatban, de leszünk így is szép számmal. Visszatérnek Nagy Gáborék, akik a Vértesben mutatják be az új Lada VFTS-üket, amit a télen építettünk nekik. Ezerrel készülünk, hogy a versenyzőink minél boldogabban és eredményesebben teljesíthessék a bajnokság negyedik futamát is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

PSZA Motorsport reklámpartnerei:

Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Mogacél Kft. Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu, Petro-Ép 2017 Kft., Interpasszív Kft., Salgó Vagyon Kft.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük