Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Balázs Bence: Tapasztalatszerzésnek jó volt

Másnak nem. Így folytatná a címben szereplő mondatott Balázs Bence, aki Vig Sándorral jó szereplésre készült Egerben, a P13-as géposztályban, a hazai pályán, de a BMW-jük még véletlenül sem akart sietni annyira a mátrai gyorsaságikon, mint ahogyan azt a fiúk eltervezték. Balázs Bencével beszélgettünk.

A Salgó Rallye nem úgy sikerült nektek, ahogyan elterveztétek. Mivel készültetek Egerre?

Salgótarjánban egy kicsit összetörtük az autónkat, nem úgy értünk be a célba, ahogy vártuk. Egerben, hazai pályán mindenképpen szerettünk volna a kategóriánkban a dobogón, vagy annak a közelében végezni. De ezúttal sem úgy alakult a hétvégénk, ahogyan azt elképzeltük.

Hogy alakult? Mi történt veletek?

Hamar kiderült, hogy azok az áttételek, amiket most használunk nem az igaziak, lomhának éreztük miatta az autót, de ezzel a dologgal, versenyen nem tudtunk mit kezdeni. Az üzemanyag rendszerrel is voltak problémáink, és a végére még a váltónak is elromlott a visszajelzője. Fogalmam sem volt, hogy éppen hányadik fokozatban van a váltó. Sok apróság összejött, amik miatt összességében csődbe ment a komplett hétvégénk. A lassítókkal nem volt gondunk, a féktávok jók voltak, a probléma inkább a kigyorsításoknál volt, mert nem haladtunk. Annak örültünk, hogy beértünk a célba, és tapasztalatokat szereztünk. A végeredmény, a P13-as géposztályban annyira sokadik hely lett, hogy említésre sem érdemes. Nem tudtunk úgy autózni, ahogy szerettünk volna, és a tempónkat sem tudtuk hozni. Küzdelmes, és tanulságos hétvége volt nekünk az Eger Rallye, úgy fogjuk fel ezt most, hogy legközelebb már tudjuk, hogy mire kell figyelnünk.

Mikor és hol lesz a legközelebb?

A Vértes Rallye-ra nem megyünk, bár tervbe volt véve. A jelenlegi helyzetben szerintem felesleges bárhová is neveznünk, ezért a Rally3-ba sem nevezünk. Most annak van itt az ideje, hogy visszalépjünk egyet, hogy utána kettőt léphessünk előre, az autót szeretnénk inkább újra gondolni. A tervek szerint kap egy új differenciál művet, a váltót rendbe szedjük, az üzemanyagrendszert átnézzük, a 15”-os kerekekről pedig 16-osokra váltunk, majd ellenőrizni kell mindent, hogy hogyan működik. Ha mindent rendben találunk, akkor jöhet a következő verseny, amit még egyelőre nem tudok megmondani, hogy melyik lesz, mikor, és hol lesz. A Vértes Rallye-ra ez biztosan nem fog összeállni, ha novemberre sikerül esetleg elkészülnünk a munkákkal, akkor annak a lehetőségét nem zárom ki, hogy a Nyíregyháza Rallye-ra megnézzük, hogy milyen módon tudunk benevezni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük