Magyari Beck Szabolcs és Kalapács Zsolt kemény legény volt Egerben, felvállalták a csatákat, holott tudták, hogy komoly műszaki problémával állnak szemben. A bátorságuk végül meghozta a gyümölcsét, ezüstérmet szereztek, és átvették a vezetést a 2WD kupa éves értékelésében. Magyari Beck Szabolccsal beszélgettünk.

A Salgó Rallye-n bitangul megküzdöttetek még a célba érkezésért is. Egerben mire számítottatok?

Salgótarjánban a 2WD kupa ezüstérme lett a miénk, úgy, hogy kiszakadt az olajteknőnk, Egerben csak arra vágytunk, hogy egy jót versenyezzünk.

A csaták nem maradtak el, de nem volt egyáltalán könnyű a hétvégétek…

A sorsunk már az elő gyorsasági felé autózva megpecsételődött, ugyanis hamar kiderült, hogy a szervókormányunk tönkre ment. A kormány középpontja elmászott a helyéről, hol 11 óránál, hol 1 óránál volt, teljesen a kedvétől függően.

Az azért úgy izgalmas…

Mi is így gondoljuk. Közben kiderült, hogy maga a kormánymű ludas a hibáért, és ez főleg a sima balokban, sima jobbokban volt a legizgalmasabb. Az egész versenyünkre rányomta a bélyegét ez a probléma, a célig vittük magunkkal. Az első gyorsaságin, szombaton eltöltöttünk bent kb. másfél percet, mert leállt az Renault-nk elektromos gázpedálja. 1500-nál sehogy sem akart többet forogni a motor, ezért lépten-nyomon újra kellett indítanunk. Az első alkalommal megálltunk, mert nem tudtuk, hogy mi a baj, de a másik három esetnél már nem húzódtunk félre, hanem csak menet közben leállítottuk, és újraindítottuk a rendszert. Az esti szervizben a fiúk felvázolták a helyzetet, elmondták, hogy elég nagy a baj a kormánnyal, és csak részben tudják a problémát orvosolni, megszüntetni legfeljebb egy másik kormánymű beszerelésével lehetséges. A döntést ránk bízták, hogy hogy másnap megyünk e tovább. Akkor éppen az ötödik helyen álltunk a kategóriában. Este Zsoltival sokszor átbeszéltük, hogy mi legyen, aludtunk is rá egyet, aztán reggel végleg rábólintottunk a folytatásra. Bíztunk benne, hogy a végére kisül nekünk valami jó. Molnár Feri bácsiék sajnos Szarvaskő után kiálltak, majd Rónavölgyi Endréék elkezdtek látótávolságba kerülni előttünk a siroki szakasz végére. Ott elég sokat sikerült rajtuk hoznunk. Időközben Ifj. Szőke Andrásék is kiestek, hirtelen a harmadik helyen találtuk magunkat, így a szervizben mindenki arra ösztönzött, hogy meg kell szereznünk a második helyet. „Örültem”, mert a kormányunkkal nem tűnt egyszerű kihívásnak a feladat. Endréknek a hűtővize forrott, a két problémás páros szépen egymásra talált. Meghúztuk Szarvaskőt és Bátort is, aminek eredményeképpen 0,2 másodperccel vettük át, illetve szereztük meg a második helyet a 2WD kupában. Az utolsó gyorsaságink sajnos etap lett. Szerencse is kellett az ezüstérmünkhöz, sokan kiestek előlünk, Endréék autója pedig megmakacsolta magát. Péter Palkóékat nem valószínű, hogy meg lehet fogni, mert nagyon gyors és rendkívül ügyes a fiatal srác. Nem baj, kell ilyen is, gratulálunk nekik, aztán mi meg majd meglátjuk, hogy hogyan tovább.

Folytatás?

Azzal még várjunk egy picit, mert nem szívesen megyek el szó nélkül az utolsó szakaszon történtek mellett, nevezetesen, hogy etap lett a siroki szakasz. De csak a Rally2-nek! Az Eger Rallye egy szenzációsan jó verseny lehetett volna, amit elrontottak ezzel a húzással. Bennem is egyre inkább erősödik az a kérdés, amit már sok versenyzőtársam felvetett, hogy tényleg csak egy szükséges rossz lenne a Rally2 mezőnye? Többször is a mi játékunk lett már elrontva az ilyen döntésekkel, amik alapvetően pontok és helyezések sorsáról is döntöttek. Véleményem szerint ezt nem így kéne csinálni.

Szóval a Vértesre szeretnétek menni?

Megvan az új kormánymű, vasárnap hoztam el, hét elején pedig eljuttatom a Kanyik Motorsport műhelyébe, ifj. Kanyik Antihoz. Igyekszünk megtalálni a gázpedál hibáját is, és ha lesz Vértes Rallye, akkor szeretnénk rajta indulni. Egy ponttal vezetünk most a 2WD kupában, átvettük a vezetést, ám azt gondoljuk, hogy ez nagyon kevés, ezért oda kell tennünk magunkat, hiszen a versenynaptár szerint ez lesz idén a Rally2 Bajnokság mezőnyének az utolsó aszfaltos futama. A Mikulás Rallye-ra mi nem szeretnénk elvinni az aszfaltra épült autónkat. De ha más lehetőségünk nem lesz, és decemberben is nyitott lesz még a bajnokság kérdése, akkor biztosan találunk arra is valamilyen megoldást, hogy ne a meleg szobából kelljen izgulnunk a sorsunk miatt az utolsó futamon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!