A Salgó Rallye után Egerben is a Foczkó Ákos-Madarász Szabolcs páros uralta a Rally2 Bajnokság csatáit, három fronton is győzelmet arattak a fiúk, így két értékelt futamot követően megerősítették pozíciójukat az éves ponttáblázat élén. A versenyhétvége összességében remek volt, de az utolsó gyorsasági etappá tétele hideg zuhanyként érte a Rally2 versenyzőit.

A Miskolc Rallye eseményeinek árnyékában, meglepetésre igen komoly, az előfutókkal együtt 78 párost felvonultató Rally2-es mezőny gyűlt össze Egerben, ahol a versenyzők többsége csak arra vágyott, hogy lelkileg és fejben helyre billenve, karcmentesen célba vigye a versenyautóját. A Rally2 mezőnye előtt, amolyan „elő előfutóként”, Mitsubishi Lancer Evo IX-el autózott Dudás Gergő, Szabó Krisztiánnal a jobb1-ben, ezzel tisztelgett a fiatal pilóta a Mályinkán elhunyt navigátora és barátja, Tóth Zsolt emléke előtt. A szakaszok száma hét volt, a gyorsasági kilométerek távja 80,15 kilométer, amelyből 23,45-öt már szombaton, a rajtceremónia után teljesítenie kellett a Rally2-eseknek a Pétervásárai elágazás és Sirok között. Foczkó Ákosék egyből megmutatták, hogy nem a levegőbe beszéltek, amikor a rajt előtt azt mondták, hogy szeretnék megismételni a salgótarjáni sikerüket. 6,2 másodperccel előzték meg Péter Pálékat és 10-el a tavalyi Rally3-as bajnokokat, Janovich Rolandékat, akik Foczkóékhoz hasonlóan szintén győzelmi reményekkel várták a startjelet. Vasárnapi ébresztőként Fábián Dánielék pirítottak oda a mezőnynek, a Szarvaskő-Egerbocs gyorsaságit megnyerték – igaz csupán 0,2-el – Foczkóék előtt. A VFTS-es duóra kijózanítólag hatott a pofon, innentől kezdve egyetlen gyorsaságin sem hagyták, hogy bárki megelőzze őket, simán behúzták az újabb futamgyőzelmet. A mezőnyben eközben bőségesen zajlottak az események. Zsebe Gáborék célba értek, de a kuplunggal egész nap problémájuk volt. Rónavölgyi Endréék Citroenje 6000-es fordulatszám felett főzte a vizet, de melegedési problémával küzdöttek Balázs Bencéék és Mészáros Zsolték is. Salgótarjánban fának csapódtak Várnai Dávidék, Egerben visszatértek, de egy csapódást itt is át kellett élniük. Ezúttal szerencsére „csak” a motorháztető csapódott fel – jó nagy tempónál – a Hondájukon, ám a szélvédő pókhálósra tört. A helyére egy Volkswagen szélvédőt sikerült szereznie valahonnan a csapatnak, amit néhány tekercs ragasztószalag segítségével befaragtak a Civic-be, ám a technikai ellenőrzésen elhasaltak a srácok, nem engedték ki őket a szervizből. Baksai Lászlóék a rövid végáttétel miatt szenvedtek, mindössze 155 km/óra volt a végsebességük, de ahol nem kellett tiltáson lobogni, ott ők is közel jártak az abszolút értékelés dobogós pozícióihoz. Ifj. Pothánszky Lászlóék Suzukijában a motor adta meg magát, a Molnár-Kása páros Hondájából pedig eltűnt a negyedik és az ötödik fokozat. Szabó Norberték Ladájában eltört a váltókar, Deli Lászlóék Ladája pedig a cél előtt egy fél szakasszal állt le mindenféle előjel nélkül. Az Eger Rallye legnagyobb Rally2-es bukfencét Simon Györgyék mutatták be, akik a harmadik szakaszon, a dobálós bátori részen egy takaros hempergés után rejtették el a sárga Zsigulit a Mátra fái közé. Szerencsére Gyuri, valamint az aznap a születésnapját ünneplő Simon Timi is karcolások nélkül vészelte át a kalandot. A verseny programja elég pörgősre sikerült, szerencsére minden az időtervnek megfelelően történt, jó volt az idő, a hangulat, ezért lepte meg különösen a Rally2-es versenyzőket, hogy a zárószakaszt, Sirok és Egerbakta között, az előfutók áthaladása után etappá nyilvánították a Rally2-nek. Hivatalosan a rengeteg felhordás, és az emiatt kialakult balesetveszély okán, de a mezőny túlnyomó többsége nem látta azt az átgurulás közben, hogy vállalhatatlanná váltak volna a körülmények, ezért kifejezetten elszomorította őket a döntés. Azon pedig jócskán meglepődtek, hogy a mögöttük rajtoló Rally1-esek versenytempóban abszolválhatták az utolsó gyorsaságit is.

A céldobogón, az 5-ös géposztályban Bencs Zoltánékat hirdették ki győztesként, másodikként Berta Józsefék, harmadikként Illés Zoltánék futottak be. A 6-os géposztály győztesei Péter Pálék lettek, Szetei Norberték és Mészáros Zsolték előtt. A P11-ben egyedül Balogh Lajosék értek célba, Trabanttal. A P12-ben Foczkó Ákosék nyertek Janovich Rolandék és Fábián Dánielék előtt. A P13-as kategória legjobbjai Ruszkai Attiláék lettek, Forgács Istvánék, és Ruszkai Mátéék előtt. A 2WD kupában Péter Pálék, Magyari Beck Szabolcsék és Rónavölgyi Endréék álltak fel a dobogóra. A Ladások mezőnyében Foczkóék voltak a leggyorsabbak, Janovich Rolandék és Ruszó Krisztiánék követték őket a végelszámolásnál. Az abszolút értékelésben az aranyérmet Foczkó Ákosék szerezték meg, az ezüst Péter Páléké, a bronz pedig a Bencs testvéreké lett.

A folytatás, amennyiben a vírushelyzet is úgy akarja a Vértes Rallye-n következik, valószínűleg a klasszikus Székesfehérvár környéki pályákon, október 10-11-én.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!