Nyolc gyorsasági szakaszra és 88,28 versenykilométerre készült a Rally2 Bajnokság mezőnye a Miskolc Rallye-n, de a parc ferméből Bükkszentlászló helyett a trélerek felé kellett kanyarodnia a versenyautóknak, egy felfoghatatlan tragédia miatt.

A döcögős salgótarjáni évkezdet után csak egy nyugodt, az előzetes tervek szerint zajló, törölt gyorsasági nélküli versenyre vágytak a Rally2 Bajnokság résztvevői a 26. Miskolc Rallye-n. Négy klasszikus borsodi versenypálya várt a versenykiírás szerint a mezőnyre, a tervezettnél egy nappal hamarabb, augusztus 15-én, szombaton. A pályabejárást, valamint az átvételeket követően, a tradicionális salakos prológon 65 párosnak szurkolhatott a borsos áron kínált belépők ellenére is szép számmal gyülekező közönség, akik 13 egyedi rajtengedélyes, Rally3-as duót is láthattak a Rally2-esek között a pályán körözni. A bemelegítésre Darnovári Sándorék nem értek oda, mert közúton koccantak, de az autójuk nem sérült meg annyira, hogy másnap ne kezdhették volna meg a versenyzést.

A prológ gyakorlatilag keretbe lett foglalva annak köszönhetően, hogy az első párosban pályára guruló előfutók közül Zachár Mátéék a palánkot alakították át, míg az utolsó Rally2-es versenyzőként induló Foczkó Ákosék, a 201-es rajtszámú Lada VFTS-el, a tribün előtti reklámmolinó sort és a fotocellát bontották le. Többeket meglepett az, hogy a használat során előkerültek a salakpálya szinte már megszokottnak mondható gödrei, amik alaposan megdobták az autókat.

Megforgások voltak, de szerencsére Zachárékon kívül senki sem borult fel, vagy állt bele idén a palánkba. Először az egyedi rajtengedélyes Dundy Boy-ék autóztak olyan időt, amit hosszabb ideig nem sikerült senkinek sem megdöntenie, majd jöttek Kolencsik Balázsék, és a tavaly, éppen a salakon elszenvedett esésük miatt revansot vettek az oválpályán, az értékelés élére álltak. Nyerni azonban nem tudtak, sőt dobogóra sem állhattak, mert az egy párosban autózó Rónavölgyi Endréék és Péter Pálék is megelőzték őket, a végén pedig Berta Józsefék szerezték meg a győzelmet 1:09:30-as időeredménnyel.

Érdekesség, hogy 2019-ben ugyanezzel a Hondával nyerték meg László Istvánék is a Rally2 Bajnokság összetett értékelését a salakpályán.

Másnap reggel a Rally2 Bajnokság mezőnye 9 óra 43 perckor rajtolt volna el az első, Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságin, és 18:05-kor ért volna vissza a DVTK stadionjához, a céldobogóhoz, de a két évvel ezelőtt még a Rally2-ben versenyző, immáron Rally1-ben induló Dudás Gergő és navigátora, Thóth Zsolt mályinkai balesete miatt a Rally2-es versenyautókat már ki sem engedték reggel a parc ferméből, a teljes versenyt leállították az illetékesek. A Miskolc Rallye 2020-ban is a céldobogónál ért véget, de nem pezsgőzéssel, hanem egy néma megemlékezéssel és gyertyagyújtással. Zsolt családjának, barátainak, és ismerőseinek ezúton is szeretnénk kifejezni őszinte részvétünket, Gergőnek pedig nagyon sok erőt és kitartást kívánunk az elkövetkező időkben.

Folytatás a tervek szerint az Eger Rallye-n, szeptember 5-6-án.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!