Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Deli László: Elsőre jó volt

Deli Laci és Sztanics Márió először ült össze, egy autóba Rally2-es versenyen, és annak ellenére, hogy kizárólag a tesztelés, és a tisztes helytállás volt az újdonsült páros célja, végül csak két büntetés miatt csúsztak le az évnyitó futam abszolút nyolcadik helyéről. Deli Lászlóval beszélgettünk.

Kategóriát váltottál, autót fejlesztettél, első bálozó navigátorral ültél össze, nem voltál könnyű helyzetben az évkezdés előtt. Sikerült a felkészülés? Mi volt a célotok a Salgó Rallye-n?

Utólag azt mondom, hogy sikerült rendesen felkészülnünk a Salgó Rallye-ra, számszakilag a motor elég jó lett a programozáskor. A kényszerpihenő nekünk még jól is jött, mert az Eger Rallye eredetileg tervezett időpontjára aligha készült volna el a kocsink. Kipróbálni így is csak részben tudtuk a Ladánkat. Mezőkövesden egyszer autóztunk vele, ott előjött egy kis hiba, de a javítás sikerességéről már csak élesben tudtunk megbizonyosodni. 5 kilométert gurultam vele az indulás előtt, a városban, a futóműveshez. A rajtvonalhoz nem feltartott kézzel akartunk odaállni, de úgy terveztük, hogy kizárólag tesztelésre szánjuk a Salgó Rallye-t. A lényeg az volt, hogy legyőzzünk egy mumust, magát a Salgó Rallye-t, mert korábban mindig volt valami gondunk Nógrádban.

A sok újdonság ellenére technikai gondok nélkül abszolváltátok a versenytávot. Milyen volt a futamotok?

A versenyünk összességében jól alakult, amiért Salgótarjánba utaztunk, azt megkaptuk. Márió most mutatkozott be a Rally2 Bajnokságban, így ő hatalmas alázattal és igyekezettel állt hozzá a tanuláshoz. Csakis pozitív tapasztalataim vannak vele kapcsolatban a Salgó Rallye után. Begyűjtöttünk összesen egy perc időbüntetést, de ahhoz neki semmi köze nem volt. 10 másodpercet egy, a pályabejáráson elkövetett gyorshajtás miatt kaptunk. Mondjuk kissé furcsállottam a dolgot, mert egyébként mi tartottunk fel sokakat, jókora sort gyűjtöttünk magunk mögé a körgyorsaságin egész nap.

Ezt meg is jegyezték nekünk. A többi 50 másodpercet szintén az én számlámra kell írni, mert egy hibás számítás miatt kikéstünk 5 percet. A szervizparkkal voltak problémák, nekünk sem tetszett, az ahogyan az illetékesek megoldották, számkivetettnek éreztük magunkat, kint a mezőn, és emellett még voltak kaotikus pillanatai is a hétvégénknek. A körgyörsasági viszont hibátlan volt, egy hamisítatlan rallyepálya, ha nem esett volna rá az eső, akkor lett volna az igazi. A második körben már inkább murvás, sárdagasztós volt, mint aszfaltos, de úgy is tetszett, csak a rajtja előtt bezsebeltük az 50 másodpercünket. Ez azt jelentette, hogy sietnünk már sehova nem kellett, nem loholtunk, az autóban történő összehangolódásra fektettük a hangsúlyt. Mátrakeresztesen, az első körben slick gumival mentünk a vízen, a második körben pedig intermediát használtunk a szárazon.

Minden összejött, aminek nem kellett volna. Ennek ellenére célba értünk, ráadásul úgy, hogy csakis pozitív visszajelzéseket kaptunk a teljesítményünkkel kapcsolatban. Sokan megjegyezték, hogy ha nincsenek a büntetések, akkor a legjobb tízbe is beférhetünk. Elsőre, az adott feltételekkel jó volt ez így. Legközelebb igyekszünk, és reméljük, hogy lehet ez még jobb.

Miskolcon?

Akár már ott is, mert készülünk az augusztusi versenyre. A Miskolc Rallye után mi még arra is számítunk, hogy Egerben is autózhatunk egy jót, de előbb legyünk túl legalább olyan szép eredménnyel, a soron következő, borsodi erőpróbán, mint a Salgó Rallye-n. Aztán jöhet Eger.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük