Lezák Peti és Gór Zorán számára eseménydúsra sikerült a Salgó Rallye, de egy ütközés majd az igencsak látványos módon abszolvált bátonyterenyei körgyorsasági ellenére is megszerezték a fiúk az ezüstérmet, az egyedi rajtengedélyesek kategóriájában. Lezák Péterrel beszélgettünk.

Mentetek már korábban is a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Hányadik bevetésetek volt a salgótarjáni?

A harmadik. Mint eddig mindig, a Salgó Rallye-n is egyedi rajtengedéllyel álltunk oda a rajtvonalhoz. Tavaly Miskolcon és Salgótarjánban próbáltuk ki magunkat a Rally2 mezőnyében. A célunk – pont, mint a többi egyedi rajtengedélyes párosnak – az volt, hogy gyűjtsük a kilométereket, tapasztaljunk, megismerkedjünk az etapokkal, a számításokkal, az időre érkezéssel, és az sem elhanyagolható, hogy ha az időeredményeinket össze tudjuk hasonlítani az alapból a Rally2-ben versenyző ellenfeleinkkel. Hasznos dolognak tartjuk az egyedi rajtengedélyt.

Teszteltetek valahol a Salgó Rallye előtt, vagy bemelegítés nélkül vágtatok neki?

Elég kevés időm van arra a hétköznapokban, hogy az autóba beüljek, annyi történt, hogy a futóműveshez elvittem az autót és a motoron állítottunk egy kicsit. Tesztnek pedig fogjuk fel azt, hogy a Rally3-ban elindultunk a Domaháza-Zabar rallysprinten, ahol szép eredménnyel zártunk.

A célban ünnepelhettétek meg a salgótarjáni verseny végét is. Mi történt veletek a szakaszokon?

Rengeteg eseményt éltünk át. Az első két gyorsaságink etap lett, ami azért felnyomta a pumpát nálunk is. Mátrakeresztesen, az első éles gyoraságinkon leszakadt az ég, de ez számunkra nem jelentett gondot, mert a megfelelő gumiválasztásnak köszönhetően pont jól jött ki nekünk a lépés. A pályán azonban utolértük az előttünk rajtoló versenyzőpárost. Sajnos éppen egy olyan kanyarnál, aminek csak a kijáratánál, az utolsó pillanatban láttam meg az esőben, hogy ők ott vannak. Más lehetőség nem lévén el akartam még osonni előttük, ki akartam előzni őket, de abban a másodpercben a másik pilóta is gázt adott, és ezzel a fél oldalát le is bontotta az autónknak. Megsérült a két ajtónk, a hátsó sárvédőnk és még néhány apróság is elhajlott. Ez az eset nagyban rányomta a bélyegét az egész versenyünkre. A második körben, versenytempóban nagyon tetszett a körgyorsasági szakasz, örültünk, hogy mehettünk rajta, de akkor már kizárólag a nézők kiszolgálására törekedtünk. A pályabejáráson ráadásul megcsúsztunk az idővel, ezért csak egyszer tudtunk rajta tréningezni, le sem tudtuk ellenőrizni, amit felírtunk. Csak bulinak szántuk azt a gyorsaságit, egy métert nem mentünk rajta egyenesen. Az egyedi rajtengedélyesek közt még ezzel a kalanddal és a csapatással együtt is a második helyen sikerült célba érnünk, de ugye azt tudjuk, hogy az egyedi rajtengedélyeseket nem kategorizálják külön-külön géposztályokba. Akik nekem mérvadóak voltak az eredménylistán, az a Czékmány Norbert-Takács Gábor páros, mert velük a Rally3-ban is meccselünk. Domaházán ugyanígy megelőztek minket, csak akkor nem kaptunk ennyi másodpercet tőlük.

Idén is elindultok a Miskolc Rallye-n?

Tervbe volt véve, de a dátummódosítás miatt ki kellett húznunk a hazai versenyünket a naptárunkból. Eredetileg szombaton és vasárnap lett volna a miskolci verseny, de átkerült péntekre és szombatra, ami nekem azért nem jó, mert pénteken van egy olyan lagzi, amit nem hagyhatok ki. Gondoltam, hogy egy kicsit óvatosabb mulatozással a szombati nap majdcsak belefér, felírjuk a pályákat, vasárnapra meg kipihenjük magunkat, de az időpont módosítás miatt erre esélyünk sincs. Ezt nagyon sajnálom, mert tavaly imádtuk, szenzációsak voltak a gyorsaságik, ráadásul teljesen hazai környezetben versenyezhettünk volna. Az autónk rendben van, a héten le is fényezzük, rajta nem múlna, készen áll a kihívásra, de más választásunk nincs, így legközelebb csak Egerben megyünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!