Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ifj. Fogarasi Attila: Nem csak mi álltunk fejre Salgótarjában

Ifj. Fogarasi Attila és Májer Dávid alig várta már, hogy a Salgó Rallye-n élesben is kipróbálhassa a megújult Hondáját, de egy borulás, valamint a zűrzavaros körülmények valóságos rémálommá tették nekik az évadnyitó versenyt, így a pályák helyett most a műhelyben kell nagyot hajráznia a párosnak. Ifj. Fogarasi Attilával beszélgettünk.

Hogyan tudtatok felkészülni a Rally2-es visszatérésre?

Sokat dolgoztunk télen az autónkon, majd durván másfél hónappal a rajt előtt részt vettünk egy kis teszten, ahol minden tökéletesen működött.

Nógrádban nem várt eseménnyel zárult a versenyetek. Mi történt veletek a negyedik, kazári szakaszig?

Már a megérkezésünk előtt is sejthető volt, hogy egy kihívásokkal teli, esős hétvégére számíthatunk, ennek megfelelően az égi áldásból jókora adagot kaptunk a nyakunkba már a pályabejáráson is. A szombati rajtceremónián óriási élmény volt a sok ember előtt a rajtdobogón állni, bár tagadhatatlan, hogy ez még szebb emlék lenne, ha a célban is megtörtént volna. Két etappá nyilvánított gyorsaságival kezdtük meg az évet, ami nem adott túlzottan jó színezetet a futamnak. A második szakaszon egy fél kört tudtunk versenytempóban autózni, mert utána Várnai Dávidék balesete miatt leintettek minket.

Kb fél órát várakoztunk az erdőben, miközben a mezőny többi tagja már elment a következő szakaszra. A stopba végül akkor értünk le, mikor mar a következő gyors rajtjában kellett volna lennünk. Semmi nem úgy történt, ahogy kellett volna, hatalmas volt később is a felfordulás. A harmadik gyorsaságin érkezési sorrendben engedtek minket elrajtolni. A körgyorsaságin sikerült megütni a jobb első kereket, Ennek köszönhetően jobb elől közepes, bal elől puha, hátul pedig intermedia gumikkal rajtoltunk. A mátrai pályán a balosokban emiatt eléggé orrtolós volt a kocsi, de ezt leszámítva nem volt rossz a produkciónk, abszolút harmadik időt gyűjtöttük be. Gondoltuk, hogy a kör végén minden és mindenki rendeződik, de a gyűjtőben nem raktak minket vissza az eredeti rajthelyünkre.

Mindössze egy fél szakaszt autóztatok versenytempóban.

A második félidő nem hozott szerencsét nekünk. Kazáron, a rajt után bő két kilométerrel, a sáros aszfalton élúszott az autó, és becsúsztunk az árokba. Nagyot nem estünk, csak nem volt mozgásterünk. A betonárok rögtön megfogott és tetőre fordultunk. Hogy ez ne legyen elég, a lassítás ellenére még bele is csúsztak az autó oldalába.

A fotókon nem mutat jól a kocsitok. Nagy az anyagi kár?

Inkább csak látványos, szerencsére a motor, a váltó és a lengescsillapito nem sérült. A csonkallvany és a lengőkar törött. A kasztnismunka ad inkább okot az aggodalomra, az elég sok lesz a Hondánkon. A bal oldalán kívül szinte mindenütt megsérült a kocsi.

Miskolcra el tudtok jönni szerinted?

A verseny után kedden már teljesen szétszedtük a Civic-et, nekiláttunk a javításnak, nem lacafacázunk egy percet sem. Az a terv, hogy elindulunk a Miskolc Rallye-n. Meglátjuk, hogy mikorra sikerül végeznünk a munkákkal, de ez most nem csak rajtunk múlik. Az biztos, hogy mi mindent megteszünk azért, hogy ott lehessünk a következő forduló rajtjánál, ahol reméljük, hogy mindenki egy kicsit összeszedettebben teszi majd a dolgát, mint Salgótarjánban, mi pedig a célban ünnepelhetjük meg a verseny végét.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Hálásan köszönöm a rengeteg jó kívánságot és érdeklődést, amit a szurkolóktól, ismerősöktől kaptunk.

Köszönöm a nézőknek és a Rescuenak, hogy segítettek az autót talpra állítani.

Köszönet a támogatóinknak, és köszönöm a csapatnak a kitartó munkát! (Petya, Lucsi, Tomi, Richi, Ferkó, Gabesz, Berti) Metalchem Persped Kft Trakodo Kft Winkler Trans Kft Etik Trans Kft Etik nyílászárók Paulus Borhaz Dreska GázTrio NTH Autómentes Turbó Autosbolt MonTrain Kft Tárlat étterem Ottomax Kft Rolling Wash Ja-Ko Parts Ati design Mór Város Önkormányzata

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük