Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs abszolút győzelmével zárult az idénynyitó Salgó Rallye, ahol a Rally2 Bajnokság mezőnyének az időjáráson kívül néhány renitens néző is jókora adag borsot tört az orra alá.

A koronavírus helyzet miatt hosszúra nyúlt téli szünet után 52 Rally2-es páros gondolta úgy, hogy megméreti magát az évad első bajnoki futamán, a Salgó Rallye-n, ahol a második körben a szlovák Rally2 Bajnokság résztvevői is bekapcsolódtak a csatákba. Az időjárást egész hétvégén a kiszámíthatatlanság jellemezte, leginkább zuhogott, de vasárnap esély nem volt arra, hogy megfelelő gumik kerüljenek a kocsikra, mert vagy szikrázóan sütött a nap, vagy egy perc múlva már ömlött az eső, de a kettő között semmiféle átmenet volt. A versenykiírás szerint hat szakaszon, 80,86 kilométernyi gyorsasági várt volna a mezőnyre, de nagyon hamar kiderült, hogy ezek közül sajnos nem mindegyiken nyomhatják padlóig a gázt a résztvevők. A szombat délutáni rajtceremónia után, vasárnap, az első gyorsasági szakaszon, Kazáron, a Rally1 és a Historic mezőnye még le tudott menni, de a Rally2-nek már etap lett a szakasz, mert a szurkolók egy kisebb csoportja a sportbírók sokszori, határozott kérésének is ellenszegülve nem volt hajlandó a nézők elől elzárt területről távozni. Néha hallgattak ugyan a jó szóra, elsétáltak, de később visszaszivárogtak a jobbos kanyar, külső ívén lévő, életveszélyes bukótérbe. Az illetékesek a huzavonát megunva etapra tették a szakaszt. Az eleinte 30-50 fős csoportból végül mindössze két ember miatt történt mindez, amiért örök háláját fejezi ki nekik a szakasz teljes közönsége, a versenyzőkkel együtt. A második gyorsaságira a remek (év)kezdés miatt kissé paprikás hangulatban érkezett meg a mezőny, és sajnos Várnai Dávidék egy váratlanul eltörő kormányösszekötő miatt fának hajtottak a télen gyönyörűen felújított, 201-es rajtszámú Honda Civic-jükkel. A párost kórházba kellett szállítani, de már aznap este a saját ágyukban aludhattak, szerencsére nem esett komoly bajuk, gyors jobbulást kívánunk nekik. Az esetük miatt a körgyors néven emlegetett, Bátonyterenye-Mátraalmás, 26 kilométeres gyorsasági is etap lett, így már több, mint 30 kilométer gyorsaságit kényszerültek sztornózni a rendezők a Rally2-nek. Szerencsére ezután már egy centimétert sem kellett kivenniük a tervezetből. A harmadik gyorsaságit rendben meg tudták tartani, ezt Berta Józsefék megnyerték, és ezzel ők álltak az élre a félidőben. A folytatásban, az aszfaltra felhordott sár sokakat becsapott, több autó is az árokba került, akadtak olyanok is, akik nem tudtak kijönni onnan. Ifj. Fogarasi Attiláék Kazáron dobtak egy csúnya tetőt, majd többen rácsúsztak a versenyautójukra. Tordai Gáboréknak Mátraalmáson gyűlt meg a bajuk az elemekkel, az út mellett kötöttek ki, ám szerencsére ők aránylag olcsón megúszták, legalábbis Ifj. Fogarasiékhoz képest. Péter Páléknál egy elektromos alkatrész, Baksai Lászlóéknál pedig a differenciálmű adta meg magát. Különösen kalandos lett a 45. születésnapját ünneplő Magyari Beck Szabolcs versenye, hiszen az olajdeknit lyukasztották ki a Renault Clio-n, de így is célba vitte végül őket az autó. A nap végén, az összetett értékelésben a második körben remekül hajrázó Foczkó Ákost és Madarász Szabolcsot hirdették ki győztesnek, Lada VFTS-ükkel ők töltötték a legkevesebb időt a nógrádi szakaszokon.

Ákosnak ez volt az első abszolút diadala, de Szabolcs már többször megízlelhette a sikert, amikor 2018-ban Krehlik Nándor mellett abszolút Rally2-es bajnok lett. A második hely a Fábián Donát-Bencsik István párosé lett, ők is nagyon boldogok voltak, a rajt előtt simán kibékültek volna ezzel az eredménnyel. A bronzérmet Ruszó Krisztiánék szerezék meg. A P12-es géposztály, illetve a Lada kupa ugyanezzel az eredménnyel zárult. A P13-ban a helybéli Ivony Csabáék nyertek, Darnóvári Sándorék és a váltóval nyűglődő Gyöngyösi Marcellék előtt. A 6-os géposztályban Szetei Norberték voltak a leggyorsabbak, Rónavölgyi Endrééket és Tamás Gergelyéket előzték meg. Az 5-ös kategóriában Berta Józsefék, Kerekes Lászlóék, valamint Bartha Nándorék értek célba, ebben a sorrendben állhattak fel a párosok a dobogóra is. A 2WD kupában Rónavölgyi Endréék aranyérmet, Magyari Beck Szabolcsék ezüstöt, Molnár Ferencék pedig bronzot szereztek.

A Rally2 Bajnokság augusztus 15-16-án folytatódik a tervek szerint, a Miskolc Rallye-val, ahol remélhetőleg már minden a tervek szerint történik, és a nézők is belátják, hogy a makacsságukkal önmagukon kívül a legtöbbet pont azoknak ártanak, akik miatt kilátogatnak a pályák mellé.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!