A Déli régióban is éledezik a rallye-s társadalom, a Mecsek környékén a szegényes, 2020-as versenynaptár ellenére is nagyon várták már a korlátozások lazítását, ezért a FiaSko SE tesztnapjára szép számmal érkeztek a versenyzők. Az edzésen részt vett Zsebe Gábor is, akit a teszten tapasztaltakon kívül a további terveiről is megkérdeztük.

A téli szünetben, illetve a váratlan meghosszabbításában mi történt veletek?

A Szilveszter Rallye-n még rajthoz álltunk, de nem mentünk túl sokat, mert az autónk műszaki hiba miatt hamar megállt. Emiatt azt mondom, hogy az utolsó, igazi versenyünk tavaly októberben volt, a Mecsek Rallye-n. Télen darabokra szedtük szét az autót, amit kellett az javítottunk, revíziózva lett a motor, valamint a váltó. Nagyon vártuk a tavaszt, a bajnokság rajtját, de a járvány keresztbe húzta a számításainkat, hiszen egész Európában megállt az élet, az autósportban is. Az uborkaszezonban részt vettünk az eRally Bajnokságon és most, hogy lazítottak a korlátozásokon végre kipróbálhattuk a saját, igazi  versenyautónkat.

Hol, és hogy sikerült autóznotok?

Az egyesületünk, a FiaSko SE szervezett egy zártkörű tesztnapot, Pécs közelében, mi pedig örültünk a lehetőségnek, egy percig sem volt kétséges, hogy élünk az alkalommal. Így is tettünk május 22-én, egy pénteki napon, és kifejezetten jól esett beülni a versenyautóba. Kiszámoltam, hét hónapja nem vezettem komolyabb bevetésen a versenyautót, és ez eleinte meglátszott a teljesítményemen. Délelőtt úgy éreztem, hogy háttal ülök a kormánynál, de délután már kezdett alakulni a dolog, én is elkezdtem jól érezni magam a Skodámban. Lépésről-lépésre ráztam le magamról a téli rozsdát, lassacskán visszatértek az emlékek, miközben jó 60-70 kilométert beletekertem a kocsiba, ami már egy rövidebb Rally2-es verseny távjával vetekszik. Az összefoglaló videókban is tökéletesen látszik a fokozatos fejlődés. A régi-új navigátorommal, Mohácsi Lacival is sikerült autóznunk, illetve egy kicsit újra tanulnunk egymást. Örülök, hogy Laci részt tudott venni a teszten, és külön köszönöm neki, hogy oda-vissza több, mint 400 kilométert utazott ezért, Budapestről. Remek teszt volt, kellett már nagyon ez a kis mozgás mindenkinek, remélem a következő edzésen már a közönség is a helyszínen láthat minket.

Hogyan tovább? Lesz még edzés, vagy tesztverseny a felkészülésetekbe beiktatva?

Várjuk továbbra is a rajtot, bízunk benne, hogy a Salgó Rallye-val ténylegesen kezdetét veheti a 2020-as Rally2 Bajnokság. Tesztelni, edzeni mindenképpen szeretnénk előtte, ez biztosan jót tenne a nógrádi produkciónknak. Szívesen mentünk volna a Déli régiós, Rally3-as versenyeken is, de őszintén mondom, hogy végtelenül elkeserít az, hogy az új nevezési feltételekkel igazából kiszorítják a licences versenyzőket a Rally3-ból. Irreálisan megemelkedett a nevezési díj és ennek a kisebb költségvetésű, roppant népszerű, de mégis távol maradó versenyzők okán, valójában a nézők fogják meginni a levét. De ez van. Azt még hozzáteszem, hogy a szívem sír, hiszen mi is olyan versenyeket fogunk kihagyni emiatt, amik a környéken, a Mecsekben lesznek. Én itt nőttem fel, itt kedveltem meg a rallye-t, szeretem az itteni közeget, társaságot, imádom ezeket a pályákat, itt vannak a szurkolóink, de úgy látszik, hogy mostanában legfeljebb hétvégi kirándulásra használhatom a legendás gyorsaságikat.

A Salgó Rallye-n kívül mit terveztek még 2020-ra?

Egyelőre három futamban gondolkodunk, ennyi szerintem menni fog. A Salgó Rallye mellé az Eger és a Vértes Rallye-t írtuk be magunknak a versenynaptárunkba, mert a Miskolc Rallye nem valószínű, hogy bele fog férni nyáron a programunkba. Nyíregyházával szemezünk még, ám az egyelőre nagyon messze van, várjuk meg, hogy mit hoz addig az élet. Amennyiben minden jól alakul és emberi körülményekre számíthatunk a versenyen, akkor még előfordulhat, hogy a Nyíregyháza Rallye-t is bevállaljuk az évad végére.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget hűséges szponzorainknak, és a csapatnak, valamint köszönet a szurkolóinknak is a folyamatos biztatásért!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!