A 2020-as dizájn

 

Három évvel ezelőtt még rendszeres résztvevője volt Péter Palkó a Rally2 Bajnokság futamainak, ahová Egerben, egy hosszúra nyúlt szünidő, illetve egy autócsere után térnek vissza az új Hondájukkal. Palkó azonban azt mondja, hogy neki a várhatóan ütőképes kocsi ellenére sem a kimagasló eredmények, hanem a kikapcsolódás lesz a legfontosabb, de a navigátora Varga Kristóf elárulta, hogy biztatni fogja a pilótáját a gázpedál erőteljes taposására a versenyhétvégéken. Péter Pállal és Varga Kristóffal beszélgettünk.

Palkó! Elég régen találkoztunk veletek a Rally2 mezőnyében. Mi történt az elmúlt években veletek?

2018-ban a MARB mezőnyében próbáltunk szerencsét, hat futamon vettünk részt, még a jó öreg Opel Astránkkal. Ezek után eladtam a kocsit, újabb után néztem, rátaláltam arra a Hondára, amit most végre megvásároltunk. Első nekifutásra azonban nem állt össze a terveinkhez a megfelelő költségvetés, így lemondtam mindent, elengedtük a 2019-es évet, egyáltalán nem versenyeztünk az elmúlt szezonban. De anyagilag jól alakult az elmúlt esztendő, az idei szezon összeállni látszott, ezért újra tárgyalásokba kezdtünk az autóval kapcsolatban, amiről sikerült megegyeznünk és elhoztuk. Kb. három hete került hozzánk az autó.

Kuncz Dezsővel, 2015-ben, a Baranya Kupán

Mit lehet tudni a kocsiról?

Ez egy Honda Civic Type-R, ami nem fiatal darab, de nagyon jó az ajánlólevele. Matók Ádám ment vele korábban az ORB mezőnyében, a 2012-es abszolút bajnok, Kuncz Dezső használta a Rally2-ben, majd 2019-ben Kovács Marcell ért el vele nagyon szép eredményeket. Kapott már bőven az élettől ez a kocsi, de miután hozzánk került szétszedtük, összeraktuk, megadtuk neki azt a törődést, amire szüksége volt. A futómű beállítással nagyon sokat foglalkozunk. Kifejezetten meglepett minket, hogy az Opeltől eltérően itt mindent lehet állítgatni, tekergetni, ezt, és úgy nagyjából az egész autót még alaposan meg kell tanulnunk.

Tesztelni fogtok?

Hivatalos tesztre biztosan nem kerül sor, be kell érnünk az utca adta lehetőségekkel, de a közúti szabályok keretein belül biztosan sokat fogunk vele kocsikázni a Bükkben. Felsőtárkányban van a kocsi, azon a környéken gurulunk majd vele többször is.

Mi a tervetek az idei esztendőre?

A Rally2 Bajnokság aszfaltos futamait szemeltük ki magunknak. Egyedül a Mecsek Rallye sorsa kérdőjeles, mert Erdélyi Dávid, – aki még az Astrában sokat navigált nekem – Historicban versenyez egy Volkswagen Golffal és azt szeretnénk, ha mindenütt együtt autózhatnánk. Évekkel ezelőtt is hobbi volt nekünk a rallye, és ezután is az marad. Nem lesznek komoly elvárásaink magunkkal szemben, csak szeretnénk minél jobban érezni magunkat. Nem a világ megváltása a célunk, bár ahhoz valószínűleg kevés is lenne a rendelkezésre álló büdzsénk. 🙂 A lényeg, hogy kikapcsolódjunk. Erre fogunk törekedni Egerben is.

Kovács Marcell kategóriát nyert Palkóék Hondájával 2019-ben, Miskolcon.

Te is így gondolod Kristóf? Vidámság, jókedv, ennyi elég lesz?

Az első közös évünk lesz az idei Palkóval, sőt az Eger Rallye lesz igazából az első közös versenyünk, mert még soha nem versenyeztünk együtt. Régi, jóbarátok vagyunk, a mindennapok során kifogástalan a kapcsolatunk, szerintem nagyon hamar meg fogjuk találni a közös nevezőt az autóban is. Inkább a Hondánkat kell majd minél hamarabb megtanulnunk, azt gondolom, hogy ez lesz a nehezebb Palkó számára is. Ő nem vezetett még ennyire gyors autót, én pedig nem navigáltam korábban ilyenben. Ennek ellenére Egerben mégis valamivel jobb eredményre számítok, mint amilyenre egyébként képesnek tartom magunkat. Palkónak rettenetesen jó a helyismerete a környéken, ezt pedig mindenképpen a mi malmunkra hajthatja a vizet. A véleményem részben eltér a pilótámétól, ugyanis valóban fontos lesz a vidámság, ám én szeretnék sietni, semmiképpen sem akarok a mezőny után kullogni. Azt hallottuk, hogy legalább öt Honda Civic Type-R lesz Egerben, illetve év közben az 5-ös géposztályban, és akkor a többiekről még nem is beszéltünk. Gondolom, hogy mindenki győzni szeretne, sietni fognak a fiúk, nem számítunk egyszerű menetre. De a legfontosabb mégis a jókedv lesz, most még én is azt mondom. Aztán amikor beülünk a kocsiba, és a rajtban pörög előttünk a visszaszámláló, akkor valószínűleg egy kicsit másabb megvilágításba kerülnek a dolgok. 🙂 Szóval, ha mégis sietősre fognánk a végén, azért túlzottan ne lepődjetek majd meg. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!