Fotó: Pánya-fotó

 

Egy hónap van hátra az Eger Rallye-ig és már egy hét sincs a debreceni gépkönyvezésig, amire gőzerővel készül Simon Gyuri és Simon Timi, hiszen a Cívis városi testvér és versenyzőpáros úgy döntött, hogy a Rally3 Bajnokságban elért sikereik után a Rally2-be teszi át a székhelyét 2020-ra. A terveikről, – természetesen autószerelés közben – Simon Györggyel beszélgettünk.

2019-et sikerült úgy teljesítenetek, hogy az év végén serleget vehettetek át a Rallye3 Bajnokság díjátadó ünnepségén. Milyen volt az elmúlt évetek?

Igen alaposan felkészültünk 2018 és 2019 telén az elmúlt évadra, a váltóval, a motorral és a futóművel egyaránt sokat foglalkoztunk. Igyekeztünk, hogy a bajnokság kezdetére a lehetőségeinkhez mérten a lehető legerősebb kocsit állíthassuk oda a rajtvonal mögé. A Ladánk remekül sikerült, erős lett, de az első két fordulóban rögtön kiütköztek a gyermekbetegségei. Ezek szerencsére nem voltak annyira komolyak, hogy ne tudott volna velük megbirkózni a szervizcsapatunk, így célba értünk a versenyeken, és a nyitó fordulóban még a dobogóra felálltunk. Évközben viszont már húzósabb problémánk is adódott a váltóval, miközben a motor is megmakacsolta magát, ez pedig a teljesítményünkön is meglátszott. Viszont az év utolsó harmadára gatyába ráztuk a Ladánkat, újabb dobogós pozícióknak örülhettünk, arra is volt példa, hogy abszolút másodikak voltunk, ennek köszönhettük, hogy végül megszereztük a kategóriánkban a negyedik helyet, a Lada kupában pedig a bronzérmet.

Fotó: Pánya-fotó

A Szilveszter Rallye-n azt nyilatkoztad a Rallye Rádiónak, hogy 2020-ra teljes Rally2-es évet terveztek. Változtak december óta az elképzelések? Nem lenne teljesen újdonság a Rally2 nektek, szerepeltetek már korábban is a bajnokságban.

Volt néhány próbálkozásunk a Rally2-ben, a legutóbbi elég csattanós véget ért a Kassa Rallye-n, ahol teljes totálkárral zárult a futam. Akkor sok pénzbe és időbe került mire talpra állt a kocsink, ezért léptünk egyet visszább, de a MARB, vagy manapság már Rally3-as versenyeken is teljesen jól éreztük magunkat, sokat tanultunk. Timivel idén minél több Rally2-es megmérettetésen szeretnénk részt venni, azt tervezzük, hogy az összes Rallye2-es versenyen elindulunk, de ehhez még nem állt össze teljesen a költségvetésünk. Egyelőre az Eger, a Miskolc és a Salgó Rallye kerete áll a rendelkezésünkre, a többin pedig még dolgozunk, keressük a lehetőségeket és a szponzorokat a terveinkhez. A Rally2, a Rally3-tól lényegesen nagyobb kihívásnak ígérkezik, erre próbálunk a lehető legjobban felkészülni. Kíváncsiak leszünk, hogy az autónk miként viseli a hosszabb versenytávot, a nagyobb igénybevételt, bízunk benne, hogy nem tesz nekünk keresztbe és abszolválhatjuk a mind a hét Rally2-es futamot, ami a versenynaptárban szerepel. Ha bírni fogja a Ladánk, akkor kipróbáljuk magunkat a murván is. A laza talajról még nincs sok tapasztalatunk, mert csak a debreceni salakpályán köröztünk eddig, murvás futamon nem vettünk részt. Jó lenne idén ezt is kipróbálni. Szerintem nem állunk rosszul a felkészüléssel, ám ennek ellenére sokat vagyunk a műhelyben, szerelünk, fúrunk, faragunk, dolgozunk, miközben izgatottan várjuk a március 7-i gépkönyvezést, az Eger Rallye rajtját, valamint a Rally2-es visszatérésünket.

Fotó: Pánya-fotó

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!