Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Balogh Lajos: Nem unatkoztunk szombat éjszaka

Balogh Lajos és Tóth Ádám a közönség egyik legnagyobb kedvence volt a zempléni pályákon, szóltak a kürtök, hatalmas szurkolás kerekedett mindig, ha feltűntek a Trabantjukkal, de a céldobogón sajnos nem gurulhatott át a közkedvelt Zwickau-i kisautó, mert két motort is bedobta a törölközőt szombaton. A Rally Hungary egyetlen trabantos pilótájával, Balogh Lajossal beszélgettünk.


Miskolcon már próbára tettétek idén a tudásotokat a Rallye2-ben, de a Rallye Hungary kicsit komolyabb kihívásnak ígérkezett. Trabanttal, 1000 kilométer…

Miskolcon semmi gondunk nem volt, hibamentesen célba értünk, így gondoltunk egy merészet, ismét kiváltottuk az egyedi rajtengedélyt, a B licencet, és mentünk. Csak sajnos az égiek most nem akarták, hogy a célig eljussunk. Tudtuk, hogy nagyon magasan van a léc, hosszú lesz a versenytáv, de megpróbáltuk a lehető legjobban felkészíteni a kis Trabantunkat a kihívásra.

A szurkolók imádtak titeket és a Trabit, szombaton sokáig jól mentetek. Mi történt veletek?

Már Máriapócson is nagyon lelkes volt a közönség, rajongtak a Trabantért, mindenhol vártak minket és óriási lendülettel biztattak a gyorsaságik mentén. Az alkatrészek, amiket az autóba be tudunk építeni sok esetben 20-30 évesek, megvan ennek a maga kockázata. Több apróság is jelentkezett, de motorhiba miatt kellett szombaton feladnunk a futamot. Amíg versenyben voltunk, addig hibátlannak mondhattuk a versenyünket, élveztük az autózást, csak tankolni és ablakot mosni kellett. Már a második szakaszon, a harmadik fokozatot elkezdte kidobálni a váltó, aminek az okára este – amikor a két harcképtelen motorunk felett tanakodtunk – jöttünk rá. Eltört a hátsó váltótartó bak és egy letámasztó is, emiatt előre billent az erőforrás. Az esti Füzéri gyorsasági célja előtt állt meg a motor, ahonnan kijutottunk, de Mádra már nem indultunk el. A szervizből kihozták nekünk a fiúk Göncre a tartalék motort és a váltót, amit az út szélén kicseréltem, miközben megkértük másnapra a szuperrallyehoz az engedélyt. De a tartalék motor is kapitulált, mert beleszakadt az 1-es hengerbe a menet, így az 5 kilométer után kilőtte a gyertyát. Elindultunk, hogy kötélen eljussunk a 70 kilométerre lévő szervizparkba. A szakadó esőben fix gyújtáson kellett tartani az autót, hogy az ablaktörlők működjenek. Egyszer arra lettem figyelmes, hogy füstöl az autónk, igazából már ki is gyulladt, mert a generátor és az önindító vezetéke elégett. Hajnali fél háromra értünk Nyíregyházára. Onnan oda-vissza minimum három óra lett volna hazáig az út. A tartalék alkatrészek szállítása és a javítás együtt már nem fért bele az időbe, inkább kiálltunk, de így is mozgalmas volt a szombat éjszakánk.

A Mikulás, vagy a Szilveszter Rallye-n örülhet e a közönség a Trabinak?

A miénknek sajnos nem, de reméljük, hogy a márkatársak ott lesznek valamelyiken. Ránk most a két motor és a váltók felújítása vár. Jövőre mindenképpen szeretnénk Trabantozni, de van egy Suzuki Swift GT MK2-m is, amit szeretnénk kipróbálni a versenypályán, esetleg a Historic Bajnokságban. A Barum Rallye-n pedig szinte kötelező lesz 2020-ban is a Trabival. De az, hogy meddig ér a takarónk, majd csak januárban fog pontosan kiderülni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük