Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Trencsényi Vince: Reális az eredményünk

A Rallye2 Bajnokság idei abszolút győztesei, Trencsényi Vince és Pannuska Dávid nem tétlenkedett a salgótarjáni sikere óta sem, hiszen hosszabbnál hosszabb versenyeken mérette meg magát, az eredményeik pedig azt mutatják, hogy a fiúk minden bizonnyal magasabb szinten is meg fogják állni a helyüket a jövőben. A Mecsek Rallye-ról, illetve a Rallye Hungary-ről Trencsényi Vincével beszélgettünk.

A Salgó Rallye-n begyűjtöttétek a Rallye2 Bajnokság 2019-es, abszolút bajnoki címét és a 6-os géposztályban is behozhatatlan előnyre tettetek szert. A Mecsek Rallye-n ezért a Rallye1-ben álltatok rajthoz. Milyen volt életetek leghosszabb versenye?

Salgótarjánban azért nyomtuk padlóig a gázt, hogy a Mecsek Rallye-n tesztelhessünk a Rally Hungary-ra, úgyhogy csak rövid ideig volt a mecseki futam a pályafutásunk leghosszabbja. Ennek megfelelő felfogásban versenyeztünk Pécsett. Az időjárás igazán jó körülményeket teremtett a teszteléshez, alapnak jó lett a mecseki megmérettetés a kb. tízszer nehezebb nyíregyházihoz. 🙂 Hasznos tapasztalatnak bizonyult, nyertünk szakaszt, voltunk másodikak, harmadikak a gyorsaságik végén, de sajnos nem értünk célba, az utolsó szakaszon kiestünk, ám kizárólag pozitív emlékeink vannak a Mecsek Rallye-ról.

Mit vártatok a hazai versenyetektől, amire az ERC mezőnyébe neveztetek?

Nem támasztottunk magunkkal szemben semmilyen elvárást az eredmény tekintetében, de nem csak kocsikázni, hanem sietni akartunk, egészen a Rally Hungary céljáig. Mindezt nagyobb kaland nélkül kívántuk megvalósítani. Nem feszültünk rá semmire, mert tisztában voltunk azzal, hogy a Rallye2-es futamainkhoz viszonyítva ez egy több, mint háromszor olyan hosszú, ráadásul nagyon nehéz megmérettetés lesz, ami egy elég hirtelen váltás, nem gyerekjáték.

Hogyan láttad belülről a Rally Hungary-t? A tervek igazából megvalósultak.

Igen, és közben voltak biztató részeredményeink is. Szombaton volt az egyik szakaszon egy második helyünk a géposztályban. Másnap Mádon annak ellenére sem sokkal maradtunk le a győztesektől, hogy megálltunk az előttünk rajtoló Peugeot-s páros baleseténél. Simán lehetett volna az is egy második hely. Feltűnő volt, hogy minél mostohábbak voltak a körülmények, annál közelebb kerültek az eredményeink a neves ellenfeleinkéhez. A pályák kivétel nélkül nagy kihívást jelentettek, változatosak voltak, talán éppen ezért tetszettek. Rengeteget tanultunk. Szombaton, egy Abarth 124-est hajtó páros után rajtoltunk, őket többször is utolértük, feltartottak, nehezen tudtuk csak megelőzni őket. Egy ilyen helyzetbő kaptunk egy defektet, amit érdemes megemlíteni, mert ritka érdekes szituáció volt. A második körben az Újhuta-Nyíri szakaszon történt, hogy Apáék defektet kaptak, lecserélték a kereket, ezért mi utolértük őket. Vonatoztunk, és együtt értük utol az imént említett Abarthot. Apáék megelőzték őket még a murva előtt, nekünk viszont csak több kilométerrel később nyílt rá lehetőségünk, mert ott húzódtak lentebb. De a manőver közben rámentünk egy sziklára, ebből lett a defekt. Onnantól mi tartottuk fel őket, amíg ki nem cseréltük a kereket. Vicces volt a helyzet. A géposztályunk negyedik helyét szereztük meg a végén, amire azt mondom, hogy reális, nagyjából ide vártuk magunkat a célban. Mindössze egyetlen defektet szereztünk az 1000 kilométer során, ami, ha nincs – tudom, a rallye-ban nincsen, ha – akkor stabilan tarthattuk volna a bronzérmes pozíciót. Örültünk a célban, nagy élmény volt ekkora távot menni és Nyíregyházán, itthon, a barátaink, valamint a szurkolóink előtt átgurulni a céldobogón.

Rajthoz álltok még idén valahol?

Nem tervezzük, hogy a Mikulás, vagy a Szilveszter Rallye-n, ott leszünk. Az autónk nagyjából rendben van, de egy vadonatúj gyári építésű versenyautónál nem is lenne életszerű, hogy nagyfelújítást kell végezni öt futam után. Ha csak valami nagy kaland be nem következik… Mielőtt elrakjuk pihenni a kocsit a kopó alkatrészeket kicseréljük, a mádi szakaszon az özönvíz által megtépázott műanyagokat pótoljuk, a karosszériát lemossuk, az utasteret kitakarítjuk, hogy a 2020-as szezonra – amiről még konkrétumokat nem tudok most elárulni – 100%-osan készen álljon a Ford Fiesta R2-nk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a csapatnak mindkét autó egész éves felkészítését.

Köszönöm szépen Édesapámnak a lehetőséget, a szponzorainknak a támogatást, valamint köszönjük a pályák mellé kilátogató rengeteg nézőnek a biztatást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük