Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Géczy Tamás: Sereghajtóként nem hiányzik a sebesség

Géczy Tomi rendszeres, és régi résztvevője a hazai autóversenyeknek, hol pilótaként, hol navigátorként ölt magára bukósisakot, valamint tűzálló overált, de versenyzői összekötőként, és tisztségviselőként is találkozhattunk már többször vele. Érthető, hogy a rallyefanatikus mindenes az 1. Rally Hungary-n is ott lesz, ráadásul a pályán, autóval. Erről beszélgettünk vele.


Legutóbb, amikor találkoztunk azt mondtad, hogy részt veszel az 1. Rally Hungary-n, de nem szerepelsz a nevezési listán. Mégsem indulsz?

De igen. Ahogy mondtam, természetesen ott leszek a mezőnyben, ám most nem a másodpercekért fogok küzdeni. 🙂 A mezőny legvégén találkozhattok velem. Megtiszteltetésnek vettem, és nagy örömmel fogadtam el a verseny rendezőjének a felkérését, hogy az egyik záróautót kormányozzam. 

Idén már többször láttunk ebben a szerepben az országos bajnoki futamokon. Elmondanád mi záróként a feladatod?

Alapvetően mindig az adott mezőny utolsó elrajtoló versenyautója után indulok el, teljes egészében lekövetem az útvonalat, miközben minden egyes időellenőrző állomáson begyűjtöm a sportbíró kollégáktól a hivatalos jegyzőkönyveket. A gyorsasági szakaszokon a ténybírók jelentései, a kiesett versenyzők menetleveleit, illetve kiállási nyilatkozatok is nálam landolnak ilyenkor. Mivel rádió és GPS összeköttetésben vagyok a versenyirányítással, azonnali információval tudok szolgálni a pályák aktuális állapotáról, a váratlan helyzetekről. 

Záró autóval Salgótarjánban

Akkor most sem versenyautóval mész?

Nem. Megbízható utcai autóval teljesítem a kilométereket, hiszen nem az a cél, hogy gyorsan menjek, hanem az, hogy minden dokumentum biztosan bekerüljön a versenyirodára. Nekem is van egy navigátorom, aki segít az itiner olvasásában az útvonalakon, de itt az időterv pontos tartása a cél, nem a rohanás. 

Nem fog hiányozni a versenytempó és az adrenalin?

Egy kicsit lehet, de ennek a szerepkörnek is megvan a maga szépsége, izgalma, én pedig olyan ember vagyok, hogy csakis az adott feladatra koncentrálok, de arra maximálisan. Felelősségteljes munkám lesz, ez csillapítja a sebesség iránti vágyamat. 🙂 Akár navigálásról van szó, akár egyéb versennyel kapcsolatos dologokról, igyekszem mindig komolyan venni és rákészülni a feladatomra. Nem lesz ez másként most sem. Tanulmányozom az útvonalat, az időtervet majd részt veszek a pályabejáráson is. Hatalmas öröm a számomra, hogy az 1. Rallye Hungary másik záróautójában Keszthelyi Robi és Pardi Kata lesznek a „kollégáim”. Kata – és persze Neukirchner Bandi – felépüléséért együtt dobbant a rallye-s társadalom szíve. András Pécsen már visszatért, Kata is beült Baranyában a záró autóba, örülök, hogy a Mecsek Rallye után újra láthatjuk őt a pályákon. Biztatnám a szurkolókat arra, hogy integessetek nekik is! Megérdemlik.  

Pilótaként, Nyíregyházán egy rallyesprinten

Üzennél még valamit a szurkolóknak?

Nagyon vártuk már ezt a versenyt, versenyzők, csapatok, sportbírók, rendezők, szurkolók egy szóval mindenki. Most tényleg rajtunk lesz a rallye-s világ szeme, ezért fokozottan figyeljünk oda egymásra! Tartsuk be mindig a sportbírók utasításait, és sportszerűen, kijelölt, biztonságos pontokról buzdítsuk a versenyzőket. Gyönyörű helyen, a Zempléni tájvédelmi körzetben és a Tokaji borvidéken zajlik a verseny, ami a világörökség része is, ezért nagyon kérek mindenkit, – nem csak versenyzőként, hanem végzett tájvédő geográfusként is – hogy ne szemeteljenek ebben a csodálatos környezetben! Ha lehet máskor sem. 😉 Rajtunk múlik, hogy milyen lesz az 1. Rally Hungary.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük