Merényi Zsolt és Vig Sándor helyzete bizakodásra bőven okot adó volt a Mecsek Rallye előtt, hiszen az élen álltak a 2WD kupa bajnoki címéért folytatott versenyfutásban, a trófea begyűjtéséért utaztak el Pécsre. Végül a körülmények alaposan kibabráltak a srácokkal, nem szerezték meg az elsőséget, de a pilóta elárulta, hogy így sem szomorúak, mert az ezüstérem is szép eredmény a majdnem teljesen N-es Hondájuktól a nagyobb autók között, az év végére. Merényi Zsolttal beszélgettünk.

A Mecsek Rallye rajtja előtt vezettétek a 2WD kupát, és gyanítom, hogy a futam végére is ez volt a tervetek. Hogyan készültetek az évzáró versenyre, és mit vártatok tőle?

Volt taktikánk, de tudtuk, hogy sokat nem variálhatunk, mindenképpen sietnünk kell, ha győzni akarunk. Feltétlenül célba szerettünk volna érni, és ha más nem is, de ez legalább sikerült. Amikor elrajtoltunk, akkor már biztos volt, hogy a 2WD kupa bronzérménél rosszabb eredménnyel nem zárjuk a 2019-es évadot, de természetesen a bajnoki cím volt a legfőbb vágyunk. Ez nem lett a miénk, nem adta ki az utolsó szakaszon egy kanyar, így az ezüstéremmel vígasztalódhatunk. De nem voltunk elkeseredve, mert Szabiék egy 2000 köbcentis Renault-val mennek, a miénk pedig „csak” egy szinte széria, 1.6-os Honda. Nem szégyen tőlük kikapni, pláne úgy, hogy az utolsó menetnek még mi vágtunk neki a legjobb pozícióból.  

Nem volt jó a kedvetek a célban. Mi történt Árpádtetőn és a többi gyorsaságin veletek?

Nem lelkesedtem a szűk, farönkös, saras, erdei pályákat, ezekből pedig pont kettő volt az útvonallapon. Nem tudtam rajtuk maradandót alkotni, ellenben a ladás kollégák elég tempósan letaláltak ezeken. Tőlük sokat kaptunk Trefort pusztán és Pécsváradon. Árpádtető viszont igazi, hondás gyorsasági volt, ám ott Magyari Beck Szabiék plusz 400 köbcentije megtette azt, amit a papírforma diktált. Ők jól mentek, a Clio itt gyorsabb volt tőlünk az első körben is. De Deli Laciékon végre sikerült hoznunk egy keveset. A kategóriánk lapjait igazából egy új páros kavarta meg. Oláh Zoltánék személyében egy Seat Ibiza-s duó is érkezett a 2WD kupába, a Mecsek Rallye-n, és a 2000-es motor szépen vitte azt az autót is. Az eredménylistán beférkőztek közénk és Szabiék közé, és ez nem kedvezett nekünk egyáltalán. Ha közvetlenül Szabiék mögött tudunk célba érni, akkor mi lettünk volna év végén az elsők. Rosszul jött nekünk ez a helyzet, de nem hibáztatok senkit, mert én nyomtam túl óvatosan a gázt, ami értelemszerűen plusz másodpercekben nyilvánult meg. A második körben Pécsváradon, valamint a sötét power stage-en minden szerencsénk elhagyott minket, mert előbbin defektet kaptunk, ugyanott, ahol mindenki más. A szakasz után kereket cseréltünk, majd rohantunk át Árpádtetőre. A bal hátsó tengelyre egy közepes keverékű gumit szereltünk fel, és így akartuk ledolgozni a záró gyorsaságin az Oláh Zoliékkal szembeni hátrányunkat. Elrajtoltunk, majd a harmadik kanyarban megszűnt hátul a tapadás, becsúsztunk az árokba, ott pedig felült a Hondánk alja. Nagyjából 3 perc alatt tudtak kiszedni minket a nézők. Innen már csak legurultunk a Széchenyi térre, semmi tétje se maradt a versenynek. A lelkes szurkolóknak köszönhetően legalább a célban ért véget a versenyünk, de csak a negyedik helyet szereztük meg Pécsett, így a 2WD kupában, a bajnokságban pedig le kellett lépnünk a dobogó legfelső fokáról. Nincs ezzel semmi gond, örülünk a második helynek, Szabiéknak pedig gratulálunk, jókat csatáztunk velük az idei évben.

Van még bejegyzés a 2019-es évre a versenynaptáratokban?

Szerintem ennyi volt erről az évről a versenyzés, mert van most bőven mit csinálnunk az autón. Fejleszteni is kéne rajta, amennyiben szeretnénk 2020-ban is rajthoz állni valahol. Örülnénk, ha lenne saját kategóriánk, mert idén nem sok 7-es géposztályba tartozó ellenféllel találkoztunk, a 2WD-ben pedig a sajátunktól nagyobb, erősebb autókkal is kellett vívnunk. Egyelőre még semmi sem biztos a következő szezonnal kapcsolatban. Azt reméljük, hogy lesz nekünk is. Télen azon dolgozunk majd a kis csapatunkkal, hogy legyen folytatás, és ott lehessünk már a szezonnyitó verseny rajtjában.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!