Baksai Laci és Erdei Zoli szenzációsan kezdett a Mecsek Rallye első gyorsaságiján, abszolút időt autóztak Trefort pusztán, de a hírhedté vált pécsváradi betontömb őket is térdre kényszerítette. A dupla defektjükkel csak nagy késéssel tudtak kijutni a pályáról, fel kellett adniuk az évzáró futamot. Emiatt a P12-ben, az éves értékelésben a második helyett „csak” a negyedik pozíció jutott nekik, ám ők lettek a Rallye2-ben, a 2019-es évben, a második legjobb Ladások. A Mecsek Rallye-ról, illetve a téli tervekről Baksai László számolt be nekünk.


Tíz pont volt a hátrányotok a Mecsek Rallye rajtja előtt a P12-ben, és mindössze egy a Lada kupában. Utóbbira keményen rá akartatok hajtani. Mi volt a terv a Mecsek Rallye-ra?

Amikor megtudtuk, hogy milyen gyorsaságik lesznek, akkor átértékeltük a helyzetet, és arra a következtetésre jutottunk, hogy valószínűleg nem feltartott kézzel kell odaállnunk a rajtvonalhoz. Árpádtetőn, fölfelé tudtuk, hogy nem nekünk fog állni a zászló, de a két erdei pályában láttuk a rációt. Úgy taktikáztunk, hogy ha Trefort pusztát és a Pécsváradot megnyomjuk, akkor az eredményre vezethet az ellenfeleinkkel szemben. Ha leesik az eső, akkor meg pláne izgalmas lesz. Ezek voltak a tervek, amikhez a PSZA Motorsport csapatától kaptunk egy baromi jól felkészített, szenzációs autót, a fiúkon semmi sem múlt. Ez az egész évre igaz. Köszönjük a türelmüket, a segítségüket, együtt sírtunk, együtt nevettünk, sok pozitív dolog is volt az évben.

Ti sírtatok, ők nevettek… 🙂 😉

🙂 Valami ilyesmi… 🙂

A versenyetek rövid volt, de ennek ellenére hamar letettétek a névjegyeteket a Mecsekben. Pont ezért különösen szomorú a korai kiállásotok. Mi történt veletek?

Nagyon örültünk, hogy a pályabejárás második napján, egészen estig esett az eső, mert az extrém körülmények között több az esélyünk a jobb eredményre. A gyengébb autónkkal, szeretünk a zavarosban halászni, én pedig világ életemben bontószökevényekkel versenyeztem, volt időm kitanulni ennek a módját. Hozzászoktam a nehéz feltételekhez, amik meg is jöttek a rajtra. Pénteken délben úgy indultunk el az első szakasz felé, hogy nekünk most igenis sietnünk kell. Idén sokat fejlődtünk abban, hogy biztonsággal tudunk gyorsulni, ezt a tudásunkat szerettük volna Pécsett is kamatoztatni. Megbeszéltük, hogy alaposan meghúzzuk az övet, és hajtunk a sikerért, életre-halálra megyünk, aztán vagy beesünk, vagy nyerünk.

No, pont ebből a kettőből nem lett semmi…

Igen. Trefort pusztán még magunkat is meglepve abszolút időt autóztunk, pedig erre inkább Pécsváradon készültünk. Az első három hely egyikét céloztuk be ott, mert azt a szakaszt nagyon jól ismerem és szeretem. Mégis tudott meglepetést okozni. Óriási lendülettel vetettük bele magunkat a versenyzésbe, de az ominózus balos kanyar szélén lévő betondarab sokakhoz hasonlóan velünk is kibabrált. A pályabejáráson leraktam az autónkat ugyanott tőre, de semmit nem érzékeltünk a veszélyből. Szerdán még kemény volt a talaj, a föld elfedhette a betontömböt, amit éppen a várva várt csapadék moshatott ki. A sár miatt egyáltalán nem látszott a verseny közben, tempósan hajtottunk át rajta. Nagy csattanások hallatszottak, vesztünkre dupla defektet gyűjtöttünk be és csak egyetlen pótkerék volt nálunk. Ez nem csak a Mecsek Rallye-nkat, hanem az egész szenzációsan induló, de katasztrofálisan végződő évünket megpecsételte, a P12-ben leszorítottak minket a dobogóról.

Véget ért a móka az idei évre?

Nyíregyházára és a Szilveszter Rallye-ra biztosan nem megyünk, de egy Mikulás Rallye-t még tervezünk, hiszen a murva az otthonunk, szeretjük, imádjuk. Ezután viszont gyorsan neki kell ugrani az autónak, mert sok munka lesz vele. Egy karosszérialakatos megnézte és valamilyen csoda folytán azt mondta, hogy lát a kasztniban annyit, hogy a következő szezont még abszolválhatjuk vele. A jövő évet egyelőre elég borúsan látjuk, benne van a pakliban az is, hogy 2020-ban nem állunk rajthoz az évnyitón. De ez csöppet sem érdekel minket, nem számolunk ezzel a lehetőséggel, hanem dolgozunk ezerrel. A részeredményeink kecsegtetők voltak az idén, ezért a Mikulás Rallye után szétkapjuk a kocsit és egészen az évnyitóig a felkészülésen lesz a hangsúly, hogy ha szembe jön velünk a lehetőség, akkor ne azon múljon a 2020-as szezonunk sikere, hogy ellazsáltuk a téli hónapokat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm az egész éves segítségét Erdei Zolinak, a PSZA Motorsportnak, és nem utolsósorban a hűséges szponzorainknak!

Jövőre újra együtt, ugyanitt! 🙂

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!