Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Neukirchner András: A lényeg, hogy év végén Kata kupát vehessen át

Neukirchner Andrást legutóbb a Veszprém Rallye-n láthattuk versenyezni, akkor rettenetes, de néhány bátor szurkolónak köszönhetően mégis szerencsés véget ért a futamuk. Az elmúlt négy hónapban Bandi és navigátora, Pardi Kata is sokat gyógyult, ezért „Neo” úgy döntött, hogy ha Kata nélkül is, de mindenképpen rajthoz áll az évzáró futamon, azért, hogy a 2019-es esztendőt, és az elmúlt egy évtizedet kupát érő helyen zárhassák, Katát és őt is a színpadra szólítsák a Rallye2 Bajnokság év végi díjátadó ceremóniáján. Neukirchner Andrással beszélgettünk. (Frissítés: A Rallye1 Bajnokság záróautójában a Keszthelyi Róbert-Keszthelyi-Pardi Kata párost láthatjuk majd, így Kata is visszatér a versenypályákra. 🙂 )


Az első és legfontosabb kérdés, az, hogy hogyan érzed magad?

Köszönöm szépen, lassan, de biztosan javulok, napról napra erősödök. A térdem még nem úgy hajlik, ahogy azt én szeretném, de fokozatosan alakul. Csütörtökig van még idő. 🙂 Kata is gyógyul, úgyhogy reméljük, hogy minden és mindenki visszatér hamarosan az eredeti kerékvágásba.

Az év elején azt mondtad, hogy teljes szezont terveztek, a történtek után mégis megleptél sokakat azzal, hogy neveztél a Mecsek Rallye-ra. Honnan jött az ötlet?

Még én is meg vagyok lepve egy kicsit. 🙂 A Veszprém Rallye-n átélt balesetünk után nem gondoltuk azt, hogy a nevünk a Mecsek Rallye előtt még szerepelni fog bárhol is a legjobb öt között, de mégis ez a helyzet. Az összetettben ötödikek vagyunk jelenleg, és elérhető közelségben van a bronzérem is az év végére. A harmadik helyet akár még az 5-ös géposztályban is begyűjthetjük. Ebből a helyzetből szeretném a lehető legtöbbet kihozni, ezért neveztem az évzáró futamra. Szeretném, ha Kata, a 2019-es díjátadó ünnepségen minél több és minél nagyobb kupákat venne át. Azt terveztük márciusban, hogy a jubileumi, tizedik szezonomban ráhajtunk a Rallye2 Bajnokság abszolút bajnoki címre. Jól álltunk, de ezt az elképzelést az élet felülírta.

Kivel állsz rajthoz Pécsen?

Ezt egyelőre nem tudom, pedig sürget az idő. Kata sajnos még nem vállalhatja a navigálást és az a jelöltem sem, aki beült volna mellém, de kiderült, hogy mégsem teheti meg egy rajta kívül álló probléma miatt. Úgyhogy keresek tovább. Van, akit szeretnék, próbálja intézni a szabadságát a Mecsek Rallye-ra, szorítsatok, hogy sikerüljön neki!

A pálya abszolút hazai lesz neked.

Teljesen. Pécsvárad az én hókocsizós szakaszom, nem hinném, hogy ott bármilyen meglepetés érhet, de persze azért nem linkeskedünk el ott sem semmit. Árpádtetőn oda-vissza ismerek minden egyes bukkanót, illetve kavicsot, Trefort puszta pedig nem egy bonyolult pálya, ám arra jártam a legkevesebbet, oda jól jön majd a segítség. Mondhatom, hogy túlnyomó részben fejben vannak az útvonallapon lévő szakaszok.

A Honda az életed. Hogy kerülsz egy Peugeot-ba?

Alapjaiban véve nem örülök a márkaváltásnak, tényleg nem Honda lesz ezúttal a nevünk mellé írva. Ennek az az oka, hogy nem terveztem Veszprém után azt, hogy idén még rajthoz tudok állni, így nem lett felkészítve, és összerakva a saját kocsim. Ezért bérelni kell egy autót a Mecsek Rallye-ra. Természetesen Hondát szerettem volna szerezni, de azt nem sikerült, így került képbe Bakó Laciék Peugeot 208 R2-je. Kényszermegoldás, de annyiból nem bánom, hogy legalább kipróbálunk egy ilyen friss, gyári építésű technikát is. Csupa jót hallottunk eddig róla, remélem igazolja majd ezeket az autónk.

5-ös géposztály?

Igen. Az Peugeot-nk a 6-os kategóriába való hivatalosan, ám eddig is az 5-ösben mentünk. A 6-osban már szinte minden eldőlt, és nem szeretnénk a srácok év végi pontosztozkodásába beleszólni.

Sietésre készülsz, vagy csak biztos pontszerzésre, valamint célba érkezésre?

Nem tudom, hogy mennyire kell majd sietni, mert olyan vagyok, mint Vuk, vagy a katonák. A sötétség az egyik legjobb barátom. A pályaismeretem jó, és ezt a kettőt szeretném a második körben ötvözve, a magunk javára fordítani. Az első körben 100%, hogy nem fogom tövig nyomni a gázt. Egyfelől meg kell ismerni az autót, és fel kell mérni a pályát. A második körre leszek nagyon kíváncsi. Elmondhatatlanul nagy előnyt kovácsolhatunk a helyismeretemből. Egy példa erre: nem sokat mehettem Csomós Mixi ellen, akit nagyra tartok, ügyes pilóta, nem véletlenül lett abszolút bajnok. De volt egy 28 kilométeres szakasz, sötétben, a Mecsek Rallye-n, ahol jelentős előnyt sikerült kiautóznunk vele szemben. A sötétben, itthon nekem nem kell látnom, mert legtöbbször tudom előre, hogy mi fog következni három kanyarral később. Ezzel nyerhetünk időt. Legalábbis ebben reménykedek.

Bandi és Kata vidáman mesélt a Miskolc Rallye-ról is

Tudsz már arról valamit, hogy mi lesz a Mecsek Rallye után?

Igen. Olyasmit, amit már az év elején is tudtam. Soha ne mond azt, hogy soha. Ezért nem mondom ki azt, hogy teljesen visszavonulok és soha többé nem állok rajthoz rallyeversenyen. Az viszont biztos, hogy az elkövetkező időkben sokáig nem fogok rallyeautót vezetni. Szeretném leszögezni, hogy ezt a döntést nem a veszprémi baleset miatt hoztam meg. Már az év elején úgy álltam hozzá ehhez a szezonhoz, hogy ez az utolsó, ráhajtunk az éves, abszolút elsőségre, és ha sikerül, akkor sikerül, ha nem, akkor nem. Ez a futam így is, úgy is egy sisakot szögre akasztós verseny lett volna, az is lesz. A jövő tehát így néz ki, de a lényeg az az, hogy Katával együtt mindenképpen kupát vehessünk át az év végén. Az ötödik helyért járóknak is örülnénk, de a Mecsek Rallye-n igyekszünk belőle egy bronzérmet faragni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor     

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük