Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ruszkai Attila: Az éves elsőségért hajtunk majd Pécsen

Ruszkai Attila és Bodnár Attila a rövidre szabott Veszprém Rallye után a Salgó Rallye-n próbálta meg összegyűjteni a Balaton partján elhullajtott és a Komlón be nem gyűjtött pontjait és elmondhatjuk, hogy a páros sikerrel járt Salgótarjánban, hiszen kipipálták a terveket és ha csak matematikailag is, de továbbra is ott vannak a P13-as géposztály bajnokesélyesei közt. A tervek komolyak, és Attila elárulta, hogy Pécsen szeretnének is felülni a géposztályuk 2019-es trónjára. Ruszkai Attilával beszélgettünk.


A Veszprém Rallye-n indultatok legutóbb, ami nem sikerült túl jól nektek. Mivel készültetek Salgótarjánra?

Mindössze hat gyorsasági kilométert teljesítettünk a Balaton parti murvás futamon, mert eltört a kormányösszekötő a Ladánkba és a kislőtéri pálya szélére kényszerültünk. A Baranya Kupa előtt annyi munkánk volt, hogy egyszerűen nem tudtunk elutazni Komlóra, pedig a nevezésünk is le volt adva. A Salgó Rallye-t amúgy is kedveltük, ezt alaposan bevéstük magunknak a versenynaptárunkba. A Baranya Kupa történéseinek köszönhetően úgy állt a helyzet, hogy egy jó szerepléssel Salgótarjánban után még továbbra is bele tudtunk volna szólni a P13-as géposztály éves, dobogós helyezéseiért folyó küzdelembe, és az elsőség sem tűnt elérhetetlennek. Azért hajtottunk, hogy ezekből a csatákból Pécsen kivehessük a részünket.

Ez sikerült, partiban vagytok továbbra is a kategória bajnoki címéért. Milyen volt a Salgó Rallye?

Nem úgy indult a verseny, ahogy szerettük volna, mert megszabták nekünk, hogy csak Pirelli, vagy Hankook utcai gumik lehetnek fent a kocsikon, a prológon, és azokkal mi nem rendelkeztünk. Büntetéseket helyeztek kilátásba, de amennyire tudom azokból szerencsére nem lett semmi. A slickekkel csak végig gurultunk a belvárosi pályán, nem tudtuk úgy szórakoztatni a közönséget, ahogy szerettük volna. A gyorsaságik kivétel nélkül tetszettek, csak egy kicsit elrontottuk az áttétel kiválasztását. Lehetett volna egyel rövidebb, ami a kigyorsítások alkalmával jót tett volna a gyorsulásunknak, ezáltal az eredményeinknek is. Mátrakeresztesen ez különösen hasznos lehetett volna, mert ritkán tudtunk csak ötödik fokozatba kapcsolni. Jövőre erre is figyelni fogunk. Vizsláson tudtunk menni az elejében, csak ott sajnos nem lehetett annyit adni az ellenfeleinknek, ami elég lett volna Ceredre és Mátraszentimrére. Az első gyorsaságin jól indult a versenyünk, felvettük a ritmust, bár az egész első kört a tapogatózásra szántuk.

A második körre sem cseréltünk gumit, igazából ugyanazzal a szettel mentünk, mint amiket reggel felraktunk, 7-esek voltak. Ezek Cered ¾-edénél már vállalhatatlanul elmelegedtek, a cél után, az ellenőrzésnél 98-99 Celsius fokosnak mérte őket a műszer. Minden szakaszon tudtunk gyorsulni a reggeli produkciónkhoz képest 4-5 másodperceket. A harmadik kör elején, Vizsláson már taktikáztunk, spóroltunk, mert láttuk, hogy az üldözőink biztonságos távolságból követnek minket, előlünk pedig Berta Józsiék szöktek meg, hatalmas tempót autóztak a Peugeot-jukkal. Nem is értettük, úgy leosztottak néha minket. 🙂 A nyolcadik szakaszon az eső mennyiségének a tekintetében Fancsik Gergelyék kapták a legtöbbet, miénk lett a második hely és Papp Arnieéké a „bronzérem”. A többiek is kaptak gazdagon vizet fentről, de az oroszlánrésze szerintem a hármunk nyakába zúdult. A motorháztetőt sem láttuk, abban bíztunk, hogy etap lesz a szakaszból, mert bóják és fák voltak az útra kidőlve. Rettenetes körülmények uralkodtak Mátrakeresztesen, ahol mintegy 5-6 páros még szárazban tudott autózni, így a feltételek sem voltak egyenlők, perceket kaptunk a szerencsésektől.

Mindenki száraz gumival ért oda a rajtba, és tudom, hogy a rallye-ba sok minden belefér, de ez már veszélyes volt, az nem kérdéses. Megoldottuk. A célban meglepődtünk, mert elkavarták a kupáinkat és a P13 első helyéért járó serlegeket adták át nekünk először, aminek örültünk volna, de sajnos azok nem minket illettek meg, így szóltunk és megkaptuk a második helyért járó serlegeket. Örültünk ezeknek, és a sok pont megszerzésének egyaránt.

Mit kell tennetek az év végi elsőségért?

Körülbelül annyi esélyünk van a győzelemre, mint amennyi Hadik Bandinak volt, de ez nekünk már elég a boldogsághoz. Kilenc pont a hátrányunk Fancsik Gergelyékkel szemben, és öttel vannak előttünk Szilágyi Gézáék, de nem adjuk fel, megyünk és megpróbáljuk megelőzni az ellenfeleinket. Nem könnyű a feladat, elég sok autónak kéne közénk és Fancsik Gergőék közé beférkőznie, hogy miénk legyen a végső siker, és közben valószínűleg Berta Józsiék is támadnak majd a dobogó egyik fokáért. Az esélyektől függetlenül nem fogunk spórolni, rápattanunk a gázra, aztán lesz, ami lesz. Ha esetleg csak a második helyre sikerül előre lépnünk, akkor sem leszünk szomorúak. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük