Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ruszó Krisztián: Továbbra sem a kedvencünk Salgótarján

Ruszó Krisztián és Geró Gabi nincs jóban a nógrádi pályákkal, Krisztiánnak nem igazán fekszenek a Salgó Rallye gyorsaságijai, de a miskolci duó azért is beleadott apait-anyait, felvette a harcot a számukra nem túl kedvező körülményekkel, keresték a megoldást a nehézségekre, aminek az lett a vége, hogy egy visszatérő technikai probléma másodjára is megálljt parancsolt nekik, a harmadik kör elején. Krisztiánék versenynaptárja egyelőre eléggé foghíjas az év végére, de keresik a fiúk megoldást arra, hogy a 2019-es évad ne ezzel a peches megmérettetéssel érjen nekik véget. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

A Székesfehérvár Rallye óta nem láttunk titeket a Rallye2-ben, az pedig több, mint három hónappal a Salgó Rallye előtt volt. Tudtatok azóta edzeni, tesztelni, versenyezni valahol? Hogy készültetek a Salgó Rallye-ra?

Különösebb felkészülés nem történt, a megszokott dolgokat végeztük el az autónkon. Sehol nem jártunk, csak a Salgó Rallye szerepelt a versenynaptárunkban a Székesfehérvár Rallye-t követően. Magát a versenyzést azt nagyon vártuk, de a Salgótarján környéki pályák nekem soha nem voltak a kedvenceim, mert a jó minőségű aszfalt nem az én kenyerem. Nem is fekszenek nekem az ilyen utak, ez az eredményeinken is rendre meglátszott, mivel nem tudtunk jó időket elérni a legutóbbi futamon.

Sajnos ez csak a részeredményekre igaz, mert a célvonalon nem sikerült átgurulnotok. Mi történt veletek és milyen volt, amíg mentetek?

Egy vezeték szakadt el, emiatt kellett végül kiállnunk a hetedik gyorsasági előtt. Két kört tudtunk teljesíteni. A rövid etapon ugyan megjavítottam az autót, de sajnos annyi időt vesztettünk ezzel, hogy semmi értelme nem volt a folytatásnak, nagyon elkéstünk. Amíg versenyben voltunk azon kívül, hogy nem sikerült megbarátkoznom az aszfalttal nem sok minden történt. Vizsláson, az első szakaszon még csúszkált alattunk a kocsi.

Egy kicsit bátortalan is voltam, felülírtam az itinert, amit nem kellett volna. Nyomhattam volna erősebben a gázpedált, ráadásul a pályák közül talán a vizslási volt a kedvencem, ha mondhatok ilyet. Mátrakeresztes a tréningen tetszett, de élesben egyszer sem tudtunk rajta tempósan lejönni. Mindkétszer olyan közepes volt, nem véltük azt a végén, hogy most aztán ing-gatya leszakadt rólunk. Első nekifutásra azt éreztük, hogy egy kicsit inog alattunk az autó hátulja, ezt később a szervizben sikerült orvosolni, másodjára már jobb lett. Cereden nem tudtam még soha az életben eltalálni a pálya ritmusát, ez nem változott, most sem lett a kedvencem. Lehet a koncentrálással is bajok voltak. Tény, hogy reggel nem mentünk jól, sem magunkhoz, sem a többiekhez képest. Később kezdtünk lassacskán magunkra találni, de akkor meg az autó makacsolta meg magát, pontot tett a futamunk végére. Az itinerünk jó volt, mégsem tudtunk gyorsan menni.

Ötlet a problémára? Mármint az elektromosra. Jártatok már máskor is úgy, hogy egy kábelszakadás kényszerített megállásra titeket.

Ezúttal is a trafó vezetéke szakadt el, ez a hiba mondhatni üldöz minket. Már konstrukciós problémának gondolom. Át fogjuk helyezni a trafót a motorról máshová, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer. Azt gondolom, hogy a motor rázkódásától fárad el a vezeték egy idő után.  

Láthatunk még valahol titeket az idén? Mecsek, Nyíregyháza, sprintek?

Nem tudom. Az év végi bulifutamok biztosan kimaradnak, mivel apai örömök elé nézek, decemberre várjuk a párommal a kislányunk születését. A Mecsek Rallye-t kihagyjuk, a Nyíregyháza Rallye-ról pedig mondjuk azt, hogy egyelőre erősen kérdőjeles. Tavaly jól sikerült, ez motivál minket, talán idén is teremne nekünk babér a zempléni pályákon. Maradjunk annyiban, hogy szeretnénk ott lenni, aztán meglátjuk, hogy igen, vagy nem lesz a válasz a kérdésre.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük