Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Bartha Nándor: Nem volt igazi tétje a Salgó Rallye-nak

Egy kis fékprobléma befűtött ugyan Cereden, Bartha Nándinak és beugrós navigátorának, Bucsi Józsinak, de a fiúk még ezzel együtt is eseménytelenül abszolválták a Salgó Rallye-t, megszerezték az 5-ös géposztály bronzérmét a nógrádi futamon, valamint a Rallye2 Bajnokság éves értékelésében is. Ezzel eldőlt Nándi számára a Mecsek Rallye sorsa is, garantáltan nem indulnak el Pécsett, de már megkezdték a felkészülést a novemberi Nyíregyháza Rallye-ra, ahol jóval több megpróbáltatásra számít a pilóta, mint eddig bárhol, a volán mögött eltöltött pályafutása során. Bartha Nándorral beszélgettünk.


Réka nem ért rá a Salgó Rallye időpontjában, így egy elég érdekes helyzet alakult ki a kis 206-osodban. 🙂 Mit vártatok a versenytől?

A Salgó Rallye-ra úgy érkeztünk meg, hogy a bajnokságban, az 5-ös géposztályban az éves bronzérem már szinte biztosan a miénk volt, ezt szerettük volna bebiztosítani, megerősíteni. Nem volt nagy a tét, emiatt nem is volt rajtam különösebb nyomás. Réka már régen jelezte, hogy Salgótarjánba nem tud elkísérni, így Bucsi Józsival ültünk össze a legutóbbi futamra. Ennek az volt a pikantériája, hogy mi elég sokat mentünk már együtt, csak éppen fordított felállásban. Régen én navigáltam Józsinak, ő vezetett, és bevallom, hogy ez feszélyezett is eleinte egy kicsit, de a fura érzés fokozatosan alább hagyott. Örülök, és köszönöm neki, hogy elvállalta a felkérést.

Milyen volt a versenyetek?

Újra össze kellett szoknunk, főleg ebben a fonák helyzetben. Az első három gyorsasági erre ment el, Józsinak is meg kellett azzal barátkoznia, hogy ezúttal nem a kormány, hanem egy füzet van a kezében. De gyorsan belerázódott, egészen jól visszaadta azokat a dolgokat, amiket elvártam tőle. A második körtől hiba nélkül ment a versenyzés. Akadt egy technikai problémánk, ami váratlan volt, de mondhatom azt, hogy pont jókor jelentkezett. A hatodik szakaszon, még a ceredi rajt előtt, a stopban vettük észre, hogy kiesett az egyik hátsó fékbetétünk. Az első kanyarban beesett a fékpedál, teljesen fék nélkül szaladtunk végig, Zagyvarónáig, majd onnan egészen a szervizparkig. Az utolsó körben nekünk sem volt jobb, mint másoknak, mi is megkaptuk a nyakunkba a hatalmas esőt, Mátrakeresztesen. Miután semmi nyomás nem volt rajtunk, egyszerűen nevettünk a helyzeten, röhögve toltuk végig a gyorsaságit, persze nem a megszokott tempóban. Lépten-nyomon megcsúsztunk, amint egy picivel több gázt adtam a kelleténél az autó azonnal elindult lefelé az aszfaltról. Szórakoztunk a körülményekkel, igazából nekünk semmilyen hátrányunk nem származott a helyzetből. Olvastam, hallottam több irányból is, hogy sokan a szívükre vették a dolgot, amit megértek, ha van tétje a „játéknak”, nekünk szerencsére emiatt nem kellett aggódnunk. Beértünk a célba, az 5-ös géposztályban megszereztük a bronzérmet, amivel az éves értékelésben is bebiztosítottuk ugyanezt a pozíciót. A Mecsek Rallye eredményétől függetlenül sem előre, sem hátra nem tudunk már lépni innen, ezért nem is tervezünk rajthoz állni az októberi, Rallye2-es évzárón.

Helyette kinéztetek esetleg valamit?

Igen. Erőteljesen készülünk az év végi Nyíregyháza Rallye-ra, ahol egyedi rajtengedéllyel tervezünk elindulni, a Rallye1 mezőnyében. Vettünk egy új lámpasort, felniket, gumikat, szerelünk, kíváncsiak vagyunk, hogy a mi kis Peugeot-nk kibírja e azt a versenytávot, amit az ERC-s versenyautók? 🙂

Ha igen, akkor jövőre ERC a terv? 🙂

Á, dehogy. 🙂 Az azért elég nagy falat lenne a 206-osnak. 🙂 Ha minden jól alakul, akkor 2020-ban is marad minden a régiben. Peugeot 206, Rallye2 Bajnokság és nem utolsó sorban Réka. Ő nagyon bevált a jobb1-ben. Nagyon szeretném, ha jövő évet is ebben a felállásban teljesíthetnénk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük