Fancsik Gergely és Kapás Attila nagyon megszerette, csak sajnos nem sokáig élvezhette a mecseki pályákat, mert a Ladájuk erőforrása Hosszúheténynél megmakacsolta magát, a Baranya Kupán. A baj ezúttal szerencsére egyedül járt, a hajdúsági páros motorja még időben megkapta a kellő figyelmet, így a fiúk teljes gőzzel készülhetnek a Salgó Rallye-ra, ahol minden erejükkel azon lesznek, hogy az élről várhassák majd a mindent eldöntő évzáró csatát. Fancsik Gergellyel beszélgettünk.


A Veszprém Rallye után ismét egy újdonsággal, a Baranya Kupával találtátok szemben magatokat. Hogyan készültetek rá, és mit vártatok tőle?

A futómű átszerelésén kívül még elvégeztünk néhány kisebb munkát és módosítást, mert elég nagy reményekkel vágtunk neki a számunkra nem éppen közeli kirándulásnak. A murva nem kímélte a VFTS-ünket, meglátszott a nyoma a kocsin, de a csapatunk maximálisan kipofozta a két futam között. Soha nem versenyeztünk még a Mecsekben, és úgy voltunk vele, hogy ha már elutazunk addig Debrecenből, akkor jó lenne eredményesen és jó kedvvel, nagyokat autózni. A madarak ráadásul azt csivitelték, hogy nagyon klassz pályák vannak a környéken, és ez a pályabejáráson be is igazolódott. Nekünk mindegyik nagyon tetszett.

Sokkal nem ismerkedhettetek meg sajnos versenytempóban. Mi történt a kocsitokkal?

Csak a péntek esti, vasasi szakaszt tudtuk teljesíteni, ami szimpatikus volt, de igazából a másnapi pályákat vártuk nagyon, mert azok még izgalmasabbnak ígérkeztek. Baromi jól éreztük magunkat a környéken és a gyorsaságikon is, de nem értünk el komlói a célig. Szóval Hosszúheténynél lejöttünk az első szakaszról, úgy tűnt, hogy az ég világon semmi probléma sincs, az időnk rendben volt, ráhangolódásnak tökéletes volt az első gyorsasági. Aztán elindultunk vissza a parc fermébe, de az etapon elég aggasztó hangokat hallottunk a motortérből ezért inkább félre álltunk, az út mellé. Egerben, az év elején már egy motorunk elpukkant, nem szerettünk volna még egyet kivégezni. A baj forrását már megtaláltuk, nincs nagy gond, a következő versenyig egészen biztos, hogy orvosolni tudjuk.

Salgótarjánig?

Pontosan. Mindenképpen szeretnénk ott lenni, vagyis inkább azt mondom, hogy mindenképpen ott leszünk Salgótarjánban, mert a pontos állást nem számoltam ki ugyan, de az biztos, hogy nagyon szoros a P13-as géposztály eleje, mi pedig szeretnénk a magunkénak mondani az első helyet a záró forduló előtt. Salgótarján környékén már jártunk, ám pályák csak részben ismerősek. Szerintem nagyon kevés ember mondhatja el azt magáról, hogy ténylegesen ismeri a ceredi pályát. Aki meg tudja tanulni a Zagyvaróna-Cered szakaszt, azelőtt én megemelem a kalapom.

Csatlakozok…

Kazár lesz még, ahol korábban csak nézőként jártunk, utcai autóval mentünk végig rajta Mátraszentimrén sok-sok évvel ezelőtt egy sprinten talán már futottunk néhány kört, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Annyiból közelebb állnak hozzánk a salgói pályák, mint a mecsekiek, hogy ezekről már ilyen-olyan formában, de van némi tapasztalatunk. A komlóiak meg nagyon tetszettek. A dolgunk Nógrádban sem lesz könnyű, de ha sikerül célba érnünk, jól szerepelünk és a géposztályunkban némi előnnyel utazhatunk el az évzáró Mecsek Rallye-ra, akkor biztos, hogy nem lesz rossz a szánk íze a salgótarjáni erőpróba után.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!