Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Fábián Dániel: Sokat szenvedtünk Komlón

Fábián Dani és Radványi Józsi nagyon megküzdött az autójával a Baranya Kupa minden egyes méteren, de annak ellenére, hogy a versenyzéssel nem sokat tudtak foglalkozni mégiscsak sikerült kupát és pontokat gyűjteniük a mecseki pályákon. A fiúk programja elég sűrű mostanában, hiszen hamarosan Csehországba utaznak, a Barum Rallye-ra, ahol mókázni szeretnének, majd utána pár nap alatt kell ráncba szedniük a Ladájukat ahhoz, hogy a Salgó Rallye-n folytathassák a csatájukat két fronton is a bajnoki címért. Fábián Dániellel beszélgettünk.


Székesfehérváron egészen jól szerepeltetek, de a Veszprém Rallye-n nem voltatok ott. Hogyan készültetek Komlóra?

Kijavítottuk a Székesfehérváron keletkezett károkat és hibákat, majd tökéletesen felkészítettük a kocsit. Amikor letettük a szerszámokat és kipróbáltuk a kocsit így éreztük, de Komlón már nem volt ennyire rózsás a helyzet. Gyakorlatilag végig szenvedtük a Baranya Kupát.

Mit értesz ezalatt? Mi történt veletek és az autótokkal Komlón?

Folyamatosan túlmelegedett a motor, a váltó kapcsolásával is volt valami, és ezek a technikai hibák teljes mértékben elvonták a figyelmünket a versenyzésről. Arra kellett koncentrálni, hogy a váltó váltott e éppen, kíméljük a motort, vagy megpróbálhatunk versenytempót kisajtolni belőle? Sok dologra kellett figyelnünk, nem csak a versenyzésre, ezért nem is tudtunk olyan eredményesen szerepelni, mint legutóbb, Székesfehérváron. De itt is célba értünk és sikerült néhány pontot gyűjtenünk.

Sokakat megtréfált az időjárás. Nektek is voltak kalandjaitok?

Igen, a szombat reggeli első gyorsaságin, Mecsekpölöskén száraz aszfalton rajtoltunk el, ami kb. 2-3 kilométer után vizesre változott. Volt egy balos kanyar, amiben a videófelvételek tanulsága alapján elég sok versenyzőtársunk megforgott, és mi is erre a sorsra jutottunk. Szerencsére tolatnunk nem kellett, ilyen szempontból szerencsénk volt ezzel az attrakcióval. Necces volt, de amint megálltunk raktam neki az egyes fokozatot és mentünk is tovább. Slick gumik voltak fent a Ladánkon, ezekkel igencsak izgalmasok voltak a lassítók előtti féktávok a vízen. Én a kormányba kapaszkodtam, Józsi a füzetébe, de összeszorított fogakkal mindegyiken átjutottunk.

A problémák ellenére egészen vállalható eredményt sikerült felmutatnotok a futam végén.

A Lada kupában másodikak lettünk a P12-ben pedig a negyedik helyet szereztük meg, ennek örültünk, bár tudjuk, hogy elég sokan kiestek előlünk, nem az eredményünknek megfelelő időket autóztuk a verseny során. De a cél a célban van, mi szerencsére elértünk odáig, ott pedig ezt az eredményt hirdették ki. 🙂

Salgótarján a Rallye2 Bajnokság következő állomása. Ott lesztek?

Szeretnénk, készülni fogunk rá ezerrel, de előtte még elutazunk a Barum Rallye-ra, Csehországba, egy év közben jött ötletünk nyomán. ahol egy olyan kategóriában fogunk rajthoz állni, ahol időmérés nélkül, utcai gumikkal lehet autózni csakis az élvezet kedvéért, a nézők örömére. Ez pont egy héttel lesz a Salgó Rallye előtt, úgyhogy amint hazatértünk Csehországból, vagy már út közben a tréleren 🙂 nekiugrunk a kocsinknak és gőzerővel készülünk majd a Salgó Rallye-ra, mert fontos, lesz számunka, hogy ott legyünk a rajtjánál. Elég jól állunk a géposztályunkban, valamint a Lada kupában is biztató a helyzetünk, ezért semmiképpen sem szeretnénk elengedni a nógrádi futamot, kellenek a pontok az éves értékelésben. Ott leszünk és a móka után Salgótarjánban már az eredményességen lesz a fő hangsúly, harcolni fogunk a legjobb helyezésekért.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Szeretnénk megköszönni a támogatóinknak, hogy mindig segítségünkre vannak!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra Mobil Credit Kft. 4sys Kft. East Motorsport

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük