Fábián Donát és Bencsik Pisti számára igazi vesszőfutás a 2019-es év, hiszen egy nagyon jó autóval vágtak neki a szezonnak, ők is sokat gyorsultak, az eredmények a sorozatos technikai hibák miatt viszont rendre elmaradnak a várakozásaiktól. A Baranya Kupán sajnos ismét egy alternatív céldobogót jelöltek ki nekik, Golgota előtt nem sokkal, az erdőben. A páros ezért nincs is most túl jó hangulatban, főleg Pisti van letörve, mint a bili füle, de szeretnének minél hamarabb kikeveredni ebből a negatív szériából, ezért most gőzerővel készülődnek, hogy a jövő hét végén rajthoz állhassanak a móka kedvéért a Barum Rallye-n, ahol mindössze a megtépázott önbizalmukat szeretnék egy kicsit renoválni. Bencsik Istvánnal beszélgettünk.

Székesfehérváron láttunk titeket utoljára, ott nem értetek célba, de a Baranya Kupa sem lesz 2019-ből a legszebb emléketek…

Székesfehérváron a töltéssel voltak gondok, ezt nem tudtuk orvosolni a helyszínen, ezért az autónk az egyik etapon leállt, addig ment, amíg az akkumulátorban volt szufla. Ezt a hibát a két verseny között elhárítottuk, felkészítettük a komlói futamra a Ladánkat, és egy kis okosság is került bele, módosítottunk az erőforráson, de ez nem jött be, mert ismételten idő előtt kellett félte állnunk. Éppen a motorunk mondta fel a szolgálatot. Csalódottak vagyunk, legfőképpen én vagyok elkeseredve, mert az évadnyitó Eger Rallye óta nem sikerült egy normálisat mennünk. Már megszépíti Egert is az eltelt idő, pedig ott is sokat küszködtünk.

Milyen volt a Baranya Kupátok, amíg ment a kocsitok?

Borzasztó módon vártuk a komlói versenyhétvégét, mert nagy kedvencünk ez a futam, kiválóak mindig a pályák. Ezen a véleményünkön az sem változtat, hogy borultunk is már elég nagyot a Mecsekben. Ez sem szegte kedvünket, mindig örömmel indulunk el Komlóra. Ezúttal teljes volt köztünk az egyetértés Donáttal abban, hogy mind a négy pálya fantasztikus. Ennek ellenére nem igazán tudtunk jót menni egyiken sem. Egyetlen árpádtetői gyorsaságink volt mindössze, amelyikre azt tudtuk mondani, hogy elfogadható módon teljesítettük. Azon a gyorsaságin is egészen tűrhetően autóztunk, amelyiken végül kiestünk. Egy kicsit megzavart minket az eső. Szépíthetjük a dolgot, de valójában alaposan bebuktuk a gumiválasztást. Mondjuk ez annyiból nem befolyásolta a szereplésünket, hogy a többiek is ugyanebben a cipőben jártak, egyformák voltak mindenkinek a feltételek. Jobb lett volna az esőben vizes aszfaltra való gumival menni, de nézzük a dolgok jó oldalát, jókat csúszkáltunk.

Mi történt pontosan?

Hetvehelyen, a céltól már nem messze jártunk, 500 méter, ha lehetett hátra, amikor egészen egyszerűen felrobbant a motorunk, és elfolyt az összes olaj belőle. Roppant rossz helyre sikerült csak lehúzódnunk. A közvetlenül mögöttünk érkezőknek volt miattunk néhány meleg pillanata, ezért aztán az illetékesek azt a döntést hozták, hogy ki kell venni a gyorsaságit, etap lett belőle, a takarítás idejére. Szerencsére senki sem esett el a csúszóssá vált pályán. Sok olaj fojt el, ráadásul nagyon rossz helyekre.

Most van munkátok bőséggel. Mit terveztek a folytatásra?

A jövő héten lesz a Barum Rallye, oda készülődünk.

Gondolom nézőként…

Nem, versenyezni akarunk, be is neveztünk. Kész az autó.

Gyorsak vagytok!

Nem a motorfelújítással készültünk el, hanem visszaszereltük a régi motort a helyére. Szeretnénk egy kicsit tét nélkül és önfeledten bohóckodni, hátha egy kis mókával visszatérne a harci kedvünk, mert jelenleg igencsak letörtnek érezzük magunkat. Főleg én. Elsősorban azért, mert nem sikerült a bajnokságba beleszólnunk, pedig idén ehhez minden feltétel adott a számunkra.

A Salgó Rallye-n már lehet is szépíteni a bizonyítványon.

Az biztos, de a Barum Rallye miatt még most nem tudom megmondani, hogy ott leszünk e Salgótarjánban. Egyik hétvégén szerepelünk Csehországban, a következőn pedig már Nógrádban kellene lennünk. Meglátjuk, hogy hogyan bírja a kocsink, és hogy fel tudunk e készülni ennyire rövid idő alatt a következő bajnoki futamra. Mivel nekünk a bajnokság elúszott, nem létkérdés számunkra, hogy ott leszünk e, vagy sem a Rallye2 Bajnokság utolsó előtti futamán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Szeretnénk megköszönni a támogatóinknak, hogy mindig segítségünkre vannak!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra Mobil Credit Kft. 4sys Kft. East Motorsport

     

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!