Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Lendvai István: Komlón nulláztunk, de Salgótarjánban ráhajtunk a győzelemre

Lendvai Pisti és Madár Tibi számára mindössze egy szép részsikert hozott a Baranya Kupa, megnyerték a prológot, ennyivel kellett beérniük Komlón, mert Pisti, a péntek esti vasasi szakaszon néhány centimétert hibázott, ami a verseny végét eredményezte a számukra. Nagy baj nincs ebből, hiszen egy versenyt mínuszolniuk kell majd a srácoknak is az év végén, akkor jól jön majd, hogy csak 0 pontot dobnak, de ezután sem Salgótarjánban, sem Pécsen nem hibázhatnak, mert Trencsényi Vincéék előnye már így sem mondható kevésnek a bajnoki címért folytatott versenyfutásban. Lendvai Istvánnal beszélgettünk.

Veszprémben az összetettben bronzéremmel zártátok a versenyt és átvettétek a vezetést a bajnokságban. Komlón még soha nem álltatok rajthoz korábban. Mit vártatok a Baranya Kupától?

Egy próbálkozásunk volt korábban a környéken, a Mecsek Rallye-n szerettünk volna részt venni, de az a futamunk nem sikerült valami jól, mert a Suzuki Ignis-embe gázolajat öntöttek a szervizben, ami nem Diesel volt, így elég hamar, egy kilométer után megállt a mecsekpölöskei gyorsaságin. Azokkal szemben, akik még nem jártak soha a környéken ennyi előnyünk, helyismeretünk volt. A gyorsaságik nekem nagyon tetszettek, elég sok videót megnéztem róluk mielőtt elindultunk Komlóra. A pályabejáráson is szimpatikusak voltak, szerintem feküdtek volna nekünk.

Volna…

Volna, ha nem jön közbe egy kis probléma már az első éles gyorsaságin.

Annyira nem volt kicsi a baj, hiszen a hosszúhetényi célba nem értetek be és szuperrallyeval sem eredhettetek szombaton a mezőny után. Mi történt?

A pálya nagyobbik részén semmi gondunk nem volt, nagyon tetszett az első gyorsasági. Folyamatosan próbálunk csiszolni és javítgatni az autónk futóművén, amiről a mai napig azt gondolom, hogy elég sokat javult a szervizcsapat munkájának is köszönhetően. Érezhetően nőtt a kanyarsebességünk, élveztük az autózást. Remekül haladtunk a pályán, már a széles főúton jártunk, amikor jött egy sima bal kanyar. Azt gondolom róla, hogy amikor megkezdtem rossz ívet választottam és ebből kifolyólag egy útpadkának nekimentünk. Az olyan szerencsétlenül érte a kereket, hogy a felni abban a pillanatban darabokra tört. Tudtunk még egy kilométert „kocogni”, de onnan nem volt tovább. Megálltunk, hogy kereket cseréljünk, ám annyira rászorultak a csavarok, hogy bármivel próbálkoztunk, – kerékkulcs, kalapács, feszegetés – lehetetlen volt leszedni a felni maradékát a helyéről. 5-6 perc után beláttuk, hogy semmi esélyünk nincs. A csapatunk este kijött utánunk a gyorsaságira és feloldotta az oldhatatlanná vált kötést. Flexel. Muszáj volt flexet használni, mert másképpen esély sem volt a leszerelésre. Ki kellett állnunk sajnos.

A jó beállításokon és a kitűnő kanyarsebességen kívül még egy dolognak örülhettetek. Ti voltatok a leggyorsabbak a prológon, a Rallye2-ben.

Az időeredményünk alapján holtverseny alakult ki köztünk és Trencsényi Vincéék közt, de ahogy én tudom, ők az egyik gumirakást nem jó irányból kerülték meg, ezért büntetést kaptak, amivel megszűnt a holtverseny, és így nekünk adták át a futam céljában a részsikerért járó serleget. Ennyi jutott nekünk a Baranya Kupán, de legalább nem kellett üres kézzel hazatérnünk. Ez egy jókora ambíciót ad nekünk a következő versenyre, valamint az év végére.

A Salgó Rallye-ra gondolsz?

Igen, és a Mecsekre is természetesen. Mindkét versenyen 110%-on kell hajtanunk, ha az év elején hangoztatott terveinket szeretnénk megvalósítani. Van még esélyünk a bajnoki cím megszerzésére. Nem vagyunk messze Trencsényi Vincééktől, bár közel sem állunk hozzájuk, de a 25 pontos hátrányunkat két verseny alatt szerintem simán le tudjuk dolgozni, ha minden az elképzeléseink szerint alakul. Salgótarjánba senki sem fog feltartott kezekkel megérkezni, mi sem. Meg kell nyernünk a versenyt, nem taktikázunk, kerek-perec kimondom, hogy mindenképpen ráhajtunk a győzelemre. Így indultunk neki az idei évnek, és így is szeretnénk befejezni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm a családomnak, barátaimnak és a szponzoraimnak: Madura és Madura Kft., Euro-Madura Kft., Pro-Tech Holz Kft., Hungarospa Hajdúszoboszló., Szupertank Kft., MEW COMPANY Kft., Gorzo Hungary Kft., Balázs-diák Kft., Hankook versenygumi és File Gábornak., Bent Ray Kft., Karbetta kft, Újfehértói Tabak bt, Hibján Jociéknak, Varga Gábornak és az East Motorsportnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük