Lendvai Pisti és Madár Tibi számára mindössze egy szép részsikert hozott a Baranya Kupa, megnyerték a prológot, ennyivel kellett beérniük Komlón, mert Pisti, a péntek esti vasasi szakaszon néhány centimétert hibázott, ami a verseny végét eredményezte a számukra. Nagy baj nincs ebből, hiszen egy versenyt mínuszolniuk kell majd a srácoknak is az év végén, akkor jól jön majd, hogy csak 0 pontot dobnak, de ezután sem Salgótarjánban, sem Pécsen nem hibázhatnak, mert Trencsényi Vincéék előnye már így sem mondható kevésnek a bajnoki címért folytatott versenyfutásban. Lendvai Istvánnal beszélgettünk.

Veszprémben az összetettben bronzéremmel zártátok a versenyt és átvettétek a vezetést a bajnokságban. Komlón még soha nem álltatok rajthoz korábban. Mit vártatok a Baranya Kupától?

Egy próbálkozásunk volt korábban a környéken, a Mecsek Rallye-n szerettünk volna részt venni, de az a futamunk nem sikerült valami jól, mert a Suzuki Ignis-embe gázolajat öntöttek a szervizben, ami nem Diesel volt, így elég hamar, egy kilométer után megállt a mecsekpölöskei gyorsaságin. Azokkal szemben, akik még nem jártak soha a környéken ennyi előnyünk, helyismeretünk volt. A gyorsaságik nekem nagyon tetszettek, elég sok videót megnéztem róluk mielőtt elindultunk Komlóra. A pályabejáráson is szimpatikusak voltak, szerintem feküdtek volna nekünk.

Volna…

Volna, ha nem jön közbe egy kis probléma már az első éles gyorsaságin.

Annyira nem volt kicsi a baj, hiszen a hosszúhetényi célba nem értetek be és szuperrallyeval sem eredhettetek szombaton a mezőny után. Mi történt?

A pálya nagyobbik részén semmi gondunk nem volt, nagyon tetszett az első gyorsasági. Folyamatosan próbálunk csiszolni és javítgatni az autónk futóművén, amiről a mai napig azt gondolom, hogy elég sokat javult a szervizcsapat munkájának is köszönhetően. Érezhetően nőtt a kanyarsebességünk, élveztük az autózást. Remekül haladtunk a pályán, már a széles főúton jártunk, amikor jött egy sima bal kanyar. Azt gondolom róla, hogy amikor megkezdtem rossz ívet választottam és ebből kifolyólag egy útpadkának nekimentünk. Az olyan szerencsétlenül érte a kereket, hogy a felni abban a pillanatban darabokra tört. Tudtunk még egy kilométert „kocogni”, de onnan nem volt tovább. Megálltunk, hogy kereket cseréljünk, ám annyira rászorultak a csavarok, hogy bármivel próbálkoztunk, – kerékkulcs, kalapács, feszegetés – lehetetlen volt leszedni a felni maradékát a helyéről. 5-6 perc után beláttuk, hogy semmi esélyünk nincs. A csapatunk este kijött utánunk a gyorsaságira és feloldotta az oldhatatlanná vált kötést. Flexel. Muszáj volt flexet használni, mert másképpen esély sem volt a leszerelésre. Ki kellett állnunk sajnos.

A jó beállításokon és a kitűnő kanyarsebességen kívül még egy dolognak örülhettetek. Ti voltatok a leggyorsabbak a prológon, a Rallye2-ben.

Az időeredményünk alapján holtverseny alakult ki köztünk és Trencsényi Vincéék közt, de ahogy én tudom, ők az egyik gumirakást nem jó irányból kerülték meg, ezért büntetést kaptak, amivel megszűnt a holtverseny, és így nekünk adták át a futam céljában a részsikerért járó serleget. Ennyi jutott nekünk a Baranya Kupán, de legalább nem kellett üres kézzel hazatérnünk. Ez egy jókora ambíciót ad nekünk a következő versenyre, valamint az év végére.

A Salgó Rallye-ra gondolsz?

Igen, és a Mecsekre is természetesen. Mindkét versenyen 110%-on kell hajtanunk, ha az év elején hangoztatott terveinket szeretnénk megvalósítani. Van még esélyünk a bajnoki cím megszerzésére. Nem vagyunk messze Trencsényi Vincééktől, bár közel sem állunk hozzájuk, de a 25 pontos hátrányunkat két verseny alatt szerintem simán le tudjuk dolgozni, ha minden az elképzeléseink szerint alakul. Salgótarjánba senki sem fog feltartott kezekkel megérkezni, mi sem. Meg kell nyernünk a versenyt, nem taktikázunk, kerek-perec kimondom, hogy mindenképpen ráhajtunk a győzelemre. Így indultunk neki az idei évnek, és így is szeretnénk befejezni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm a családomnak, barátaimnak és a szponzoraimnak: Madura és Madura Kft., Euro-Madura Kft., Pro-Tech Holz Kft., Hungarospa Hajdúszoboszló., Szupertank Kft., MEW COMPANY Kft., Gorzo Hungary Kft., Balázs-diák Kft., Hankook versenygumi és File Gábornak., Bent Ray Kft., Karbetta kft, Újfehértói Tabak bt, Hibján Jociéknak, Varga Gábornak és az East Motorsportnak!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!