Gyorsan eltelt az a szűk három hét pihenő, amit a versenynaptár engedélyezett a Rallye2 Bajnokság résztvevőinek, a Veszprém Rallye-t követően, így a murva után máris az aszfalté a főszerep, a Mecsekben és Komló városában.


A július eleji Veszprém Rallye iránt sajnos elég csekély volt az érdeklődés a Rallye2 Bajnokság versenyzőinek a körében, ami talán annak (is) volt betudható, hogy az elmaradt a Szombathely Rallye és egyetlen murvás versenyért nem fektettek be a párosok murva gumikba, amit valahol meg is lehet(ett) érteni. Szintén negatívan hatott a Balaton parti futam résztvevőinek létszámára, hogy mindösszesen három, de inkább két és fél hét választotta el a Veszprém Rallye-t a Baranya Kupától, ami igen csekélynek éreztek többen is arra, hogy a hírhedten autógyilkos murva után gatyába rázzák az autóikat, a mecseki megmérettetésre. A természetes szelektáció megtörtént, a rajthoz álló 21 párosból végül 14 gurult át a Veszprém Arénánál felállított céldobogón. A legutóbbi futam legemlékezetesebb pillanata sajnos a Neukirchner András-Pardi Kata duó rettenetes, de összességében szerencsésen záruló balesete lett. A páros már jobban van, mindketten otthon lábadoznak, bár Andrásnak még egészen biztosan lesz egy kórházi látogatása, ami elengedhetetlen a teljes gyógyulásához. További jobbulást kívánunk mindkettőjüknek. A bulvár médiától eltérően mi azért azt is szeretnénk megírni, hogy a veszprémi futamot végül Trencsényi Vince és Pannuska Dávid nyerte meg vadonatúj Ford Fiesta R2-jével. Érdekesség, hogy a veszprémi volt a páros legelső összetett győzelme, a pályafutásuk során, a Rallye2-ben, ami mellé a 6-os géposztály elsősége is az övék lett.

2018-ban Krehlik Nándi és Madarász Szabi volt a leggyorsabb Komlón

Az ezüstérmes pozícióban célba érő Baksai Lászlóék a P12-es géposztályban, valamint a Lada kupában diadalmaskodtak. A bronzérmet Lendvai Istvánék szerezték meg, amivel újra az ő autójukra kerül fel Komlón a 201-es rajtszám. A P13-ban Fancsik Gergelyék, az 5-ös géposztályban pedig Várnai Dávidék gazdálkodtak a legokosabban az autójukkal, mindketten kategóriát nyertek az előző versenyen, és egy ugyanilyen eredménnyel Komlón is kibékülnének. A Baranya Kupán a veszprémitől már sokkal jobb lesz a helyzet, hiszen a nevezési listán 50 versenyzőpáros nevét olvashatjuk, – köztük 11-en egyedi rajtengedéllyel indulnak – akiket három előfutó fog felvezetni a mecseki pályákon. A 6-os géposztályban Lendvai Istvánék állnak az élen, az 5-ösben pedig az 5-ösben pedig élre álltak Várnaiék. A P12-ben a balatoni győzelmükkel élre álltak Baksai Lászlóék, a P13-ban pedig Szilágyi Gézáék az éllovasok négy forduló után. A Baranya Kupán újra láthatjuk a P11-es kategóriát, ami Suzukikkal egészül ki, de itt fog versenyezni a Kia kupa mezőnye is, akik három Picantoval, és első alkalommal képviseltetik magukat Komlón. Érdekes meccset vívhatnak az élen álló Krajnyák Petráék az egri győztesekkel, Vogel Adriennékkel.

A mezőnyre eredetileg a tradicionális, bemutatkozó városi szakasz, és 86,6 kilométeren, 8 gyorsasági várt volna, de a kiírásban némi változás történt, megnyúlt kicsit a táv, így 93 versenykilométert kell teljesíteni a Rallye2-eseknek. A prológot pénteken, 16:52-kor kezdi meg az első autó, amit 18:27-től követ a Vasas-Hosszúhetény szakasz, részben már szürkületben. Szombaton 9 gyorsaságit kell teljesítenie azoknak, akik a komlói Városháza előtt felállított céldobogón szeretnének ünnepelni, 17:30 óra után. Az „igazi” versenynapon 9:12-kor rajtol el a mezőny eleje a Mecsekpölöskei elágazástól, majd Hetvehelyen és Remeteréten is 3-3 alkalommal kell mindenkinek átjutnia ahhoz, hogy igazán jókedvűen mulathasson a pécsi Cameleon klubban, a Baranya Kupa hivatalos Rallye Party-ján, akár másnap reggelig.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!