Trencsényi Vince és Pannuska Dávid pályafutásának első abszolút Rallye2-es győzelmével ért véget idén a Veszprém Rallye, de a sikerüket csöppet sem kisebbítve azt kell mondanunk, hogy sajnos nem a nyíregyházi duó csodálatos teljesítményétől – minden megrendezett gyorsaságit megnyertek – marad örökre emlékezetes a 2019-es Balaton parti futam, hanem Neukirchner András és Pardi Kata irgalmatlan bukásától, amire nagyon nehéz szavakat találni.


Az útvonallap tanulsága szerint öt gyorsasági szakasz és kis híján 80 versenykilométer várt a Rallye2 Bajnokság rajthoz engedélyezett 21 versenyzőpárosára, akik közül többen is elmondták a rajt előtt, hogy a pályák egy része tökéletes, de jelentős részük, a korábbi esőzések miatt félelmetes állapotban van. Néhol már a rajt előtt autógyilkosabbnak tűntek, mint máskor a futamok végén. Az időbeosztásnak köszönhetően volt idő pihenni is, kényelmesen indult a futam, csak 11 órakor rajtolt el vasárnap az első páros Kislődről, de ezután beindult az igazi pörgés, mert 16:45-re már a célba várták a győzteseket. A végső sikerre annak ellenére megvolt minden esélye a 201-es rajtszámmal induló Neukirchner András-Pardi Kata duónak, hogy a pilóta, a verseny előtt tartott a technika ördögétől, ezért szándékosan óvatosra, spórolósra íratta az itinerét. Ezt azért tartotta András fontosnak, mert szereti a Veszprém Rallye-t, de többször kiesett már, ráadásul mindig vezető pozícióból. El akarta kerülni az újabb kudarcot, taktikus autózásra készült, de az első gyorsaságin, egy igen tempós részen, egy kisebb bukkanó megdobta az kocsijuk hátulját és emiatt egy fának ütköztek. Az Hondájuk nagyon csúnyán összetört, majd kigyulladt, és porig égett. A páros, néhány bátor szurkoló segítségével menekült meg, akik minden elismerést megérdemelnek a hőstettükért. A versenyzők kórházba kerültek, de már másnap jobban voltak, ezúton is mielőbbi teljes gyógyulást kívánunk mindkettőjüknek. A szakaszt a baleset miatt törölték, alternatív útvonalon jutott el a mezőny a Kislőtérre, ahol Ruszkai Attiláék kivételével – az axial csukló eltört a Ladájukban – mindenki teljesítette a 21,1 kilométeres gyorsaságit. Persze nem könnyedén. Lendvai Istvánék és Trencsényi Vincéék többször is túlcsúsztak, Kovács Marcellék a Honda Civicjük után egy Citroen C2R2Max-al barátkoztak, és próbálkoztak. Cseke Péterék szélvédőjét egy faág törte be. Gyöngyösi Marcell egyenesen pályafutása legrosszabb gyorsaságijának nevezte a szakasz célban, a kislőtérit. Később váltóhiba miatt kellett kiállniuk. Fancsik Gergelyék csaknem a pálya felét, Virág Tamásék pedig legalább 7 kilométert defekttel teljesítettek. Czézinger Kristófék Lada VFTS-ében elgörbült a gázpedál, melegedett a motor, majd az utolsó szakaszra 14 perc késéssel érkeztek, de teljesítették a versenytávot. Tim Gáborék számára sajnos nem ért véget a decemberi, Mikulás Rallye-n aratott kategóriagyőzelmükkel a murvás átok. A harmadik szakaszon eltört a csonkállvány az Opel Adam R2-jükben, pedig a várpalotai gyorsasági elején még az abszolút második helyen álltak. Papp Arnieék folyamatosan küzdöttek az autójukkal. Az első kör végén még meg tudták menteni a helyzetet a szervizben, ám egy dupla defekt, az eltörő ékszíjtárcsa és a töltés megszűnése térdre kényszerítette őket. Vitek Viktorékat a futam vége felé az átbeszélő hibája zavarta, kézjelekkel kommunikáltak, de a verseny végére összehoztak egy abszolút ötödik helyet. A győzelem Trencsényi Vincéé és Pannuska Dávidé lett, akik pályafutásuk első abszolút Rallye2-es sikerét érték el a Balaton parti futamon. Természetesen a kategóriájukban is ők voltak a leggyorsabbak Érdekesség, hogy két éve ők estek egy nagyot a Veszprém Rallye-n, most pedig a királynék városa adott nekik egy kis kárpótlást az akkori kalamajkáért. A megszokott serlegeken kívül még a főtámogató bajnoki trófeának beillő különdíját is átvehették.

A murva az otthonunk. Ezzel a jelmondattal vágott neki a versenynek Baksai László és Erdei Zoltán, akik végül a P12-es géposztály és a Lada kupa aranyérmét is megszerezték az összetett ezüstérme mellé. A bronzérem Lendvai Istváné és Madár Tiboré lett, akiket a Hofbauer Tamás-Harmos Gergely, valamint a már említett Vitek Viktor-Holecz László duó követett. A 6-os kategóriában Trencsényiék, Lendvaiék és Hofbauerék állhattak dobogóra. Az 5-ösben a Várnai Dávid-Szabó Tamás páros, illetve Bartha Nándor és Karetka-Üleki Réka kettőse vehetett át kupákat, csak ketten fejezték be a futamot, a géposztályban. A P13-ban ugyanez volt a helyzet, itt Fancsik Gergelyék és Szilágyi Gézáék jutottak el a Veszprém Aréna előtt felállított célkapuig. A P12-ben Baksai Lászlóékat, Vitek Viktorék és Foczkó Ákosék követték a célban. A Lada kupában Baksaiék, Foczkóék és Cseke Péterék vehettek át serlegeket.

A Rallye2 Bajnokság mezőnyének nem kell augusztus második feléig várni a folytatásra, mert a Salgó Rallye előtt, július 25-27 közt rendezik meg a Baranya Kupát, Komlón és környékén, ahol remélhetőleg már újra a megszokott, körülbelül 60 fős mezőnnyel találkozhatunk a legendás, mecseki gyorsasági szakaszokon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!