A 2019-es év eddigi legszerényebb nevezési listáját böngészhetjük a Veszprém Rallye rajtja előtt, ugyanis mindössze 24 Rallye2-es versenyzőpáros jelezte részvételi szándékát, az év egyetlen murvás bajnoki futamán. Ez a létszám az utóbbi 15 év negatív rekordja is egyben. A szerencse, ezekben az ínséges időkben az, hogy az idén teljesen néptelen 7-es géposztály, illetve a P11-es, mostanság Kia kategórián kívül minden kategóriába érkezett elegendő nevezés ahhoz, hogy a futam végén értékelni tudják az elrajtoló versenyzőket, így aki ott lesz Veszprémben, az biztosan nem fog sétakocsikázni, hanem kiélezett csatákat vív majd a könnyű prédának tűnő pontokért és kupákért.



A Székesfehérvár Rallye több, mint 60 autós Rallye2-es mezőnyéhez képest valóban csalódást keltőnek tűnhet a 24 veszprémi induló, de az elmaradt Szombathely Rallye okán valahol lehetett erre a visszafogott érdeklődésre számítani. Az viszont biztos, hogy akik ott lesznek a rajtvonalnál azok kivétel nélkül murva fanatikusok és tudják nagyon jól, hogy éppen a csekély indulói létszámnak köszönhetően a Veszprém Rallye-n rengeteg pontot kaszálhatnak, megléphetnek az üldözők elől. De ehhez okosan és/vagy gyorsan kell autózniuk, az olykor még manapság is brutális minőségű veszprémi murván. Székesfehérváron, – nem mondanánk, hogy óriási meglepetésre – Neukirchner Andrásék nyerték meg a futamot abszolútban, amivel rögvest feltornázták magukat a Rallye2 Bajnokság vezető pozíciójában. Ez Lendvai Istvánéknak jött a legrosszabbul, mert kénytelenek voltak átadni „Neoéknak” a 201-es rajtszámot, ami mondjuk Veszprémben, a söprögetés szempontjából még jól is jöhetne a murván nevelkedett Lendvai Pistinek, de a Rallye2 mezőnye előtt, a Rallye1-esek már el fogják végezni a pályakarbantartást. A harmadik helyen jelenleg Tim Gábor és Timár Tamás kettőse tanyázik az összetett táblázaton. Tavaly nem sok szerencséjük volt Timéknek a murvával, bár a Mikulás Rallye-n kategóriát nyertek. Székesfehérváron egy Ford Fiesta R2T-vel mentek, de a Balaton parti futamra végre felgyógyul az Opel Adam-juk. A 6-os géposztály, illetve a P12 ezúttal is népes lesz. Előbbit Lendvaiék vezetik, Timék és Tőzsér Áronék előtt, az utóbbiban viszont az éllovasok, Zsebe Gáborék és Géringer Zoltánék sem lesznek ott a rajtnál, kihagyják ezt a fordulót, így a harmadik helyet jelenleg elfoglaló Baksai Lászlóék, egy taktikus versenyzéssel nagyot alakíthatnak. Tíz pontos hátrányukból akár három pontos előny is kerekedhet a futam végére. Ráadásul Baksai Laci a veszprémi mulatságok egyik legnagyobb rajongója, ismeri és szereti a sziklás gyorsaságikat, pont ezért lesz neki kifejezetten nehéz mindvégig ésszel kezelni a gázpedált. Az 5-ös kategória és a P13 is éppen csak meglesz, de ennek ellenére a kategóriák jelenlegi krémje megjelenik a startnál. A P13-asok közül többen is azért utaznak el Veszprémbe, mert az ellenfelek is hasonlóan döntöttek. Ruszkai Attiláék és Szilágyi Gézáék is ebben a cipőben járnak, a székesfehérvári kategóriagyőztesek, Fancsik Gergelyék szintén ott lesznek a rajtnál, így ha célba érnek, akkor biztosan egyikük sem fog megszökni a másik elől. Elég lenne csak egyiküknek kihagyni a versenyt, és akkor senkit sem hajtana Veszprémben a pontkényszer, de Gyöngyösi Marcellék megkavarták a lapokat a részvételükkel. Veszprém előtt Szilágyiék vezetnek négy ponttal Fancsikék előtt, Ruszkaiék több éves murvás kihagyás után a dobogó alsó fokáról várják a folytatást. Az 5-ös géposztályban viszont a rajt előtt sem hibázhat senki, mert éppen hárman neveztek, és amennyiben nem gurul át mindhárom kocsi a rajtvonalon, értékelhetetlen lesz a géposztály. Az első hely itt az abszolútban is vezető Neukirchneréké, ám az őket üldöző Bencsék most csak otthonról figyelik majd a dolgok alakulását. Várnai Dávidéknak és Bartha Nándoréknak köszönhetően lesz pontosztás a futam céljában.
Az idei Veszprém Rallye egy rendkívül gyors lefolyású esemény lesz a Rallye2 Bajnokság résztvevőinek, hiszen az első gyorsaságin, csak vasárnap, 11 órakor rajtol el a 201-es rajtszámú páros, a Kislőd-Szentgál szakaszon, és a győztest már 17 óra előtt néhány perccel várja majd az időterv szerint a verseny szervezőbizottsága, a Veszprém Aréna elé, egy jó kis pezsgőlocsolásra. A két végpont között azonban mind a 24 párosra 79,8 kilométernyi gyorsasági táv, kétszer Kislődön, egyszer Várpalotán és szintén kétszer a hírhedt Kislőtéren. Idén valószínűleg ez utóbbi lesz a vízválasztó, a maga bő 21 kilométerével. Az biztos, hogy aki ezeknek a gyorsaságiknak nekiugrik, mint bolond tehén a fiának, az vagy nagyon gyorsan össze csomagolhat, vagy hatalmasat kaszál majd a királynék városában begyűjthető pontokból. Kíváncsian várjuk, hogy ki melyik taktikát választja, és, hogy mi lesz a célba elvezető megoldás, vasárnap.
Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!