Szetei Norbert és Trisch Gábor nagyon régen szerepelt már a Rallye2 Bajnokság mezőnyében, de Miskolcon visszatértek, Székesfehérváron pedig már egy top autóval álltak oda a rajtvonalhoz. Mint minden újdonságnál, természetesen a Peugeot-nál is elkerülhetetlen volt az ismerkedés, ám Norbiék ügyesen vették az akadályt, és ha egy kis anyagi kárral is, de célba vitték a 208 R2-t. A székesfehérvári élményeikről, valamint a 2019-es év további terveiről, Szetei Norberttel beszélgettünk. 

Régen láttunk titeket a Rallye2 Bajnokságban, de jó, hogy újra itt vagytok. Milyen volt Miskolcon, és mit vártatok a Székesfehérvár Rallye-tól? 

Az idei évet a Miskolc Rallye-n kezdtük el, – Egerre még nem állt össze az anyagi keretünk – ahol egy Citroen C2R2 Max-al álltunk rajthoz. Az autónkat ugyanúgy, mint 2018-ban a Bakó Rally Team-től béreltünk és maximálisan meg voltunk vele elégedve. Akkor és most is profi módon készítette fel a kocsit a csapat, a későbbi technikai problémára nem számíthattak előre. A Miskolc Rallye-t szeretjük, igazi, hamisítatlan rallyepályák a borsodiak, amelyek közül a legnagyobb kedvencünk talán a Garadna-Mályinka szakasz volt. Az eredményeink változóan alakultak. Használt gumiabroncsokkal versenyeztünk, esett az eső is, ezért kaptunk a többiektől, akik új gumikkal tudtak kigördülni a vizes aszfaltra. Ettől függetlenül nem volt semmi gondunk jól éreztük magunkat a kocsiban, Gáborral. A második kört már száraz pályára való gumikkal abszolváltuk, amik ideálisak voltak, ám az utolsó előtti gyorsaságin, Sátán, megállt a motorunk. Szinte kuka lett az egész, ezért idő előtt kellett befejezni a versenyt. Ezek után készülődtünk a Székesfehérvár Rallye-ra. Mi tatabányaiak vagyunk, nekünk szinte hazai verseny a Székesfehérvár Rallye. Ezért különös izgalommal vártuk a rajtot. Oroszlány, Kőhányás, Csákberény, Pusztavám, mindegyiket nagyon szeretjük, szenzációs a vonalvezetésük, nekünk tetszenek. Számunkra kötelező volt a székesfehérvári részvétel. A Citroen után tovább léptünk egy kicsit, erre a versenyre sikerült megszereznünk a Bakó csapat egyik Peugeot 208 R2-es versenyautóját, amiről már régebben is tárgyaltunk Laciékkal. Mostanra tudtuk összerakni Gáborral ennek az autónak az anyagi hátterét, és utólag azt mondom, hogy megérte küzdeni érte. Maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeinket, igazi, ízig-vérig rallye autót ismerhettünk meg a Peugeot-ban. 

Milyen volt a versenyetek? 

A Peugeot-val egyáltalán nem teszteltünk az első etapon kezdtük meg vele az ismerkedést. Vasárnap, a csákberényi gyorsasági szakaszon mondhatjuk, hogy élesben próbáltuk ki, hogy mire képes az új autónk. Már Miskolcon is tapasztalhattuk, hogy nagyon erős a Rallye2 Bajnokság mezőnye és ezt az érzésünket a székesfehérvári megmérettetés csak tovább erősítette. Tizedmásodperceken múlnak a helyezések. Kategóriában és abszolút értékelésben egyaránt. Ha az ember figyelmetlen és elront egy-két féktávot máris az ötödik, hatodik hely környékén találja magát. Az autók jók, a fiúk rakják fel az új gumikat, nagyon gyorsak. Hazai pálya ide, jó helyismeret oda, tapogatózva kezdtük a versenyzést, mert meg kellett ismerkedünk az új szerzeményünkkel. Először rosszabb, aztán jobb, majd megint rosszabb lett az eredményünk, nem tudtunk kiegyensúlyozottan teljesíteni. Az egyik gyorsasági szakaszon talán túl hamar húztam rá a kormányt az egyik lassítóra, ekkor tört össze a 208-as eleje. A kár nem lett jelentős, annak tudom be az esetet, hogy az autó egyelőre még ismeretlen. Szokatlan a gyors kormány. A Citroen-hez képest ez az autó majdnem 15 évvel fiatalabb meg kell ismernünk a képességeit. Sokszor néhány hónapnyi fejlesztés is rengeteget számít, nemhogy 15 év. 🙂 Az biztos, hogy gyorsabban, valamint biztonságosabban lehet vele közlekedni, mint a C2-vel. Magát a versenyzést nagyon élveztük semmi gondunk nem volt a kocsival, a szerviz és az autó is teljesen rendben volt. Szerencsére ezúttal nekünk is sikerült vásárolni két darab vadonatúj gumit, amiket felraktunk előre, de hátul továbbra is használtak voltak.

Ezek határt szabtak a tempónak. Az biztos, hogy át kell gondolni ezzel az autóval a közlekedést, mert sokkal több mindent el lehetne vele vállalni, mint a régi autónkkal. Több mindent át kell tolni, csak ki kell tapasztalni, hogy mit engedhetünk meg magunknak. Jobban gyorsul, hamarabb eléri a végsebességet, ezért lényegesen nagyobb a tempó. Célba értünk, és felejthetetlen élmény volt a székesfehérvári versenyünk. 

Veszprémben a murván is kipróbáljátok a Peugeott? 

Erre egészen biztosan nem most kerül sor, murván nem terveztünk semmit az idei évben. Egyelőre keressük azokat a versenyeket, amelyeken szívesen mennénk az év hátra lévő részében. Nyíregyházán rajthoz álltunk tavaly, nem volt rossz futam, de az idei évben szerintem ki fogjuk hagyni a Nyíregyháza Rallye-t. A pályák szenzációsak voltak, de a szervezéssel akadtak gondok. 560 kilométernyi versenytávból 80 km volt a gyorsasági szakasz, ez nekünk nagyon kevés. A Salgó Rallye erősen kérdőjeles, de a Mecsek Rallye-n szerintem 100%, hogy ott leszünk. Peugeot-val. Szeretjük a Pécs környéki pályákat a Historic Bajnokság mezőnyében is hatalmas csatákat vívtunk a helyi versenyzőkkel, ezeket a küzdelmeket idén sem szívesen hagynánk ki. Ráadásul, a Mecsek Rallye szerintem az adósunk is, mert eddig négyszer álltam rajthoz a Mecsekben, és mind a négyszer idő előtt kellett hazaindulni. Miután a Mecsek Rallye-t gőzerővel tervezzük, ezért a Baranya Kupán valószínűleg nem veszünk részt. De mint mondtam, ennek ellenére a szívünk csücskének nevezhető mecseki pályákat idén is igyekszünk majd legyőzni. Csak nem júliusban, hanem egy kicsit később,  októberben. 🙂 

Rallye2.hu – Salánki Gábor 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!