Lendvai István és Madár Tibi a Rallye2 Bajnokság éllovasaként érkezett meg Székesfehérvárra és komoly terveket szövögettek, de mivel rengeteget dolgoztak a verseny előtt, nem sikerült túl jól a felkészülésük, nem tudtak ráhangolódni a versenyzésre. Pisti szerint ez alaposan rányomta a bélyegét az egész fehérvári futamukra, nem is igazán értette, hogy miért kaptak ki néha túlságosan sokkal az ellenfelektől. A verseny végére összeszedték magukat, és javítottak néhány pozíciót, amivel értékes pontokat mentettek. A 201-es rajtszámtól viszont ezekkel együtt is el kellett búcsúzniuk egy időre, de hamarosan elrajtol a Veszprém Rallye, ahol a murván Pisti szinte biztosan elemében érzi majd magát, hiszen már gyermekkorában is homokon és sáron nevelkedett. Lendvai Istvánnal beszélgettünk.



Ha jól tudom még az életben nem jártatok Székesfehérvár környékén. Mit vártatok a legutóbbi bajnoki futamtól?

Büszkék voltunk, mert úgy érkeztünk meg Székesfehérvárra, hogy a mi autónk oldalát díszítette a 201-es rajtszám. Ezt szerettük volna megtartani a futam végén is. A megmérettetést megelőző héten rengeteg munkánk volt a kelleténél valamivel kevesebbet tudtunk törődni a felkészüléssel. A navigátoromnak, Madár Tibinek is van egy cége, és én is ugyanebben a cipőben járok, ki sem látszottunk a munkából, ezért egyszerűen nem tudtunk rákoncentrálni a versenyzésre. Az információid helytállók, valóban nem jártunk még a koronázó városnak még a környéken sem korábban. Tempós, lobogós pályák voltak az útvonallapon azt gondoltam, hogy sikerül kivitelezni a terveinket, de végül mégsem sikerült megtartani a Rallye2 Bajnokság vezető pozícióját.

Miben látod ennek az okát? Hogy sikerült a versenyetek?

Eltelt már egy kis idő, amióta célba értünk a Vidi stadionjánál. Próbáltam rájönni arra, hogy mi történt, de a mai napig nem sikerült megfejteni, hogy miért alakultak így a dolgok. Kizárólag arra tudok gondolni, hogy a munkánk miatt kevés idő jutott a felkészülésre. Mindösszesen kétszer tudtunk végigmenni a pályafelírás alkalmával a gyorsasági szakaszokon, szerintem ez okozhatta a vesztünket. Nem sikerült jó itinert írni, ezért azokat a pontokat, amiket el kellett volna vállalni, tempósan át kellett volna tolni, azokat a kelleténél lassabban abszolváltuk. A futam végén azért megpróbáltuk magunkat még jobban odatenni és felkapaszkodni az eredménylistán, de egy vérre menő csata kellős közepén találtuk magunkat, ahol a negyedik, az ötödik és a hatodik helyen gyakorlatilag tized másodpercekért folyt a háború.

A verseny végére nem lett tökéletes az eredményünk, de elégedetlenek sem voltunk. Nem mondanám azt, hogy önfeledten ünnepeltünk a célban. Az első körben volt egy kuplungproblémánk, amit a csapat pikk-pakk megoldott. Kalandunk, kicsúszásunk, vagy megforgásunk nem volt, éppen azért nem értettük, hogy miért kaptunk olyan sok időt az élmezőnytől. A hétvége legnagyobb tanulsága az volt, hogy a munkát és a versenyzést egyértelműen külön kell kezelnünk egymástól. Az abszolút negyedik és a 6-os kategória második helyén végeztünk.

Adott a feladat, ezt már a Veszprém Rallye előtt gyakorolhatjátok.

Törekszünk rá, mindenképpen úgy szeretnénk kialakítani a veszprémi futam előtti hetünket, hogy kipihentem, a versenyre koncentrálva érkezünk meg a Balaton partjára. Már csak azért is mert számomra a murva a favorit, sokkal jobban fekszik nekem, mint az aszfalt, ezért voltam szomorú, amikor elmaradt májusban a Szombathely Rallye. Még gyerekkoromban murvás földes pályákon kezdtem el a versenyzést azokon nőttem fel igazán kézre álló feladatok ígérkezik nekem a veszprémi futam. Mindig boldogsággal tölt el a csapat hatunk egy jót a laza talajon. 2010-ben mentünk utoljára Tibivel, Veszprémben a murván, akkor csak előfutókét vettünk részt a versenyen, de nagyon élveztük, igazán jó szájízzel tértünk haza a futam végén. Remélem, hogy ezt az idén is elmondhatjuk majd miután átgurultunk a Veszprém Arénánál felállított céldobogón, vasárnap, kora este.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm a családomnak, barátaimnak és a szponzoraimnak: Madura és Madura Kft., Euro-Madura Kft., M-Home Kft., Pro-Tech Holz Kft., Hungarospa Hajdúszoboszló., Szupertank Kft., MEW COMPANY Kft., Gorzo Hungary Kft., Balázs-diák Kft., Hankook versenygumi és File Gábornak., Prodest-Reditum 2014 Kft., Bent Ray Kft., Hibján Jociéknak, Varga Gábornak és az East Motorsportnak!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!