Szilágyi Géza ezúttal is Csák Alexel a jobb egyben vágott neki a Székesfehérvár Rallye-nak és annak ellenére, hogy a pilótának fogalma sem volt arról, hogy mire számíthatnak a koronázó város környékén, nagyok voltak az elvárásaik. Szerették volna megtartani, vagyis megerősíteni a vezető pozíciójukat a P13-as kategóriában. Erre végül nem kis küzdelem árán kerülhetett sor, de a fiúk most abban bíznak, hogy Veszprémben tovább tudják növelni a Székesfehérváron megszerzett néhány pontos előnyüket. Szilágyi Gézával beszélgettünk.

A Miskolc Rallye után, a P13-as kategória élén álltatok, igaz holtversenyben, Ruszkai Attiláékkal. A Székesfehérvár Rallye-nak még csak a környéken sem jártatok korábban. Mit vártatok a futamtól?

Egy viszonylag elég nagy projekt előtt voltunk, amire az időnkhöz mérten nem is sikerült rosszul a felkészülés. Szerettük volna a vezető pozíciókat megszilárdítani a futam végén.

Ez sikerült, de azt hiszem, hogy ez volt az egyetlen dolog, aminek örülhettek, a Székesfehérvár Rallye céljában. Milyen volt a versenyek?

Nem sokkal a rajt előtt kapott egy típusazonos motort a BMW-nk, de nem sikerül jól megoldani az erőforrás cseréjét, mert komoly problémák adódtak a gyorsasági szakaszokon az autóval. A versenyen valami letiltott, és ez nagyban hátráltatott minket. Gyorsasági szakaszonként három, olykor négy autó is megelőzött minket, gyakorlatilag végig kínlódtuk az egész versenyt. Olyan sokat kaptunk a többiektől, hogy szerintem a pályafutásom során, ez a mostani a negatív csúcs, a legnagyobb zakó. Kalandos helyzeteink nem voltak, mert nem volt ahhoz elegendő tempó, hogy bármilyen kalamajka kialakuljon. Mindösszesen egy fél gyorsaságit tudtunk úgy teljesíteni, ahogy azt eredetileg elképzeltük. Az viszont megnyugtató, hogy azon az 5 km-en, ahol valami oknál fogva működött a kocsi, ott jól mentünk. Összevetettük a videófelvételeinket az élmezőnyével, és azt tapasztaltuk, hogy határozotan tartottuk a lépest, továbbra is megvan a tempónk, ha jó az autó. A kategóriánkból többen is műszaki problémákkal küszködtek, nekünk végeredményben szerencsénk volt, mert ha nem kis nehézségek árán is, de átgurultunk a célvonalon és fontos pontokat szereztünk. Ha ezt nézzük nem alakult rosszul a székesfehérvári futamunk vége. Ennek viszont nagyon örültünk mert máskülönben nem tudtuk volna átvenni a vezetést a kategóriánkban. Igyekeztünk tartani magunkat mindent megtettünk azért, hogy ne értelmetlenül rójuk a kilométereket, és a kitartásunk meghozta a gyümölcsét. A Székesfehérvár Rallye után természetesen nem tétlenkedtünk, a csapat most is az autóval foglalkozik, szeretnénk minél hamarabb a legjobb formájába hozni, nem akarunk legközelebb is a mezőny végén kullogni.

A nevetek ott szerepel a Veszprém Rallye nevezési listáján. Ha ránézek az autótokra, akkor az az érzésem hogy a jóisten is a veszprémi murvára teremtette a BMW-teket. 🙂 Mit gondolsz a verseny előtt?

Azt gondolom, vagyis inkább azt szeretném, hogy minden tökéletes legyen. Remélem az autónk is az lesz. Jó lenne megtartani a jelenlegi pozíciónkat. Túl sok veszprémi tapasztalatunk nincs, mert csak egyszer, 2010-ben szerettünk volna rajthoz állni, a Balaton partján, de nem vették át a kocsinkat a technikai ellenőrök. Az emlékek tehát nem jók, de a murvát nagyon szeretjük. Régen mentünk már rajta, jó lenne hamar visszaszokni a laza talajhoz, mert a tervünk az lesz, hogy mindenképpen célba érünk, ami mellé úgy gondoltuk, hogy minél több pontot szerzünk majd, és megőrizzük a vezető helyünket a P13-as géposztályban. Ha ez összejön, akkor nagyon boldogok leszünk vasárnap, 17 óra körül a Veszprém Arénánál.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Kocsár autó Kft, Magyar-Trans, Inter cars, Alapkő, Inter Europe Team, Hauser Magyarország, Force and Speed, Colos Motorsport

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!